Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:39:53 GMT

۱۱۰ کودک کار و خیابانی در اراک شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۳۴۰۶

۱۱۰ کودک کار و خیابانی در اراک شناسایی شد

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه ۱۱۰ کودک کار و خیابانی در اراک شناسایی شد گفت: مساعدت‌های نقدی به خانواده‌های کودکان کار در استان مرکزی ارائه می‌شود. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، اعظم علی مددی ظهر امروز در جشن عیدانه  در مرکز کودکان کار و خیابانی آرامش آفتاب برگزار شد با اشاره به اقدامات دفتر آسیب‌دیدگان بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از اهداف و سیاست‌های دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان  حمایت از کودکان خیابانی بوده که در این راستا طرح عیدانه با هدف تهیه لباس و نیازهای اساسی کودکان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این طرح برای یکصد و ده کودک خیابانی و کار و خانواده‌های آنان که تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند هدایایی به ارزش 2 میلیون ریال برای هر فرد تهیه و اهدا می‌شود.

علی‌مددی بیان کرد: این تعداد از کودکان کار و خانواده آنان از خدمات متعدد تخصصی جهت توانمندسازی کودک و خانواده برخوردار هستندکه از جمله برنامه‌های مورد نظر در حوزه امور اجتماعی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و درکنار آنها توجه به مشکلات کودکان خیابانی و کار است.

خدمات درمانی مهمترین نیاز کودکان کار در اردبیل است«کودکان کار» عامل انجام بزهکاری در جامعه؛ برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در کردستان جدی گرفته شود

پدیده کودکان کار و کم‌برخوردار یکی از معضلات بیشتر شهرها 

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: در سال گذشته بسته‌های حمایتی از سوی بهزیستی برای کودکان کار و همچنین خانواده‌های آنها در نظر گرفته شده بود اما امسال سعی بر این است که این مساعدت به صورت نقدی صورت گیرد تا کودکان بتوانند با توجه به نیازهای خود و خانواده، کالاهای مورد نظر خود را تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که پدیده کودکان کار و کم‌برخوردار، یکی از معضلاتی است که گریبان‌گیر بیشتر شهرها شده و مسایل مختلفی مانند خانواده، فقر اقتصادی و غیره سبب به وجود آمدن این معضل شده است.

 علی مددی  بیان کرد: در جهت حمایت از این کودکان، آموزش‌های روانشناختی و مددکاری برای خانواده‌های آنها از سوی بهزیستی استان در نظر گرفته شده که با این هدف که بتوان گامی موثر در جهت کاهش آسیب و حمایت از این کودکان برداشته شود به مرحله اجرا می‌رسد.

ساماندهی کودکان کار جزو اولویت‌های کاری بهزیستی به شمار می‌رود

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: حمایت و کمک به استقلال فردی و اجتماعی افراد به ویژه کودکان از جمله اهداف اصلی و برنامه‌های محوری در تشکیلات این اداره کل بوده که با این اقدام علاوه بر حفظ عزت و آبروی کودکان، سلامت اجتماعی آنها نیز ارتقاء می‌یابد.

وی اضافه کرد: شناسایی سریع، مداخلات به‌موقع و اثر بخش، انجام مشاوره‌های تخصصی و علمی، مددکاری حرفه‌ای و آگاه‌سازی افراد جامعه از خطرات و پیامدهای آسیب های اجتماعی و کار کودک در خیابان از جمله برنامه‌های اولویت‌دار در بهزیستی به شمار می‌رود که برای تحقق آن همت و مشارکت جمعی را طلب می‌کند که امیدواریم با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیران هیچ کودکی به سبب فقر اقتصادی و فرهنگی مجبور به زندگی و کار در خیابان نباشد.

علی‌مددی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع ساماندهی کودکان کار براساس ماده 88 برنامه ششم توسعه، ساماندهی کودکان کار جزو اولویت‌های کاری بهزیستی به شمار می‌رود که این مهم در استان مرکزی با جدیت درحال پیگیری است.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

راسل در یک کنفرانس خبری در نیویورک تایید کرد: هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که «هر ده دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد». 

این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند که ۶ هزار نفر از آنها ۱۹ هزار کودک یتیم از خود گذاشته اند. 

تس اینگرام، متخصص ارتباطات یونیسف، که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو بیان کرد که آنچه او را تحت تأثیر قرار داده تعداد کودکان زخمی است که دیده است: «نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت. به زندگی تغییریافته خود ادامه می‌دهند.»

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۳۹۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۶۶۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • دستگیری قاتل زن ۴۵ ساله اراکی در شازند
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵