Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي خراسان رضوي بااشاره به درخواستهاي بازنگري طرح هاي هادي روستايي گفت: اعتبارات سال جاري با اولويت بازنگري اين طرح هاست.است

سيد رضا موسوي نيا روز پنجشنبه در ديدار با فرماندار کاشمر با اشاره به محدوديت منابع مالي برلزوم استفاده از توان بخش خصوصي و خيرين و هدفمند نمودن اعتبارات تاکيد کرد و افزود: امسال بازنگري طرح هاي هادي در روستاهاي کاشمر نيز در اولويت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: توسعه روستاها از اولويتهاي اين بنياد جهت استقرار مردم در روستاها و جلوگيري از حاشيه نشيني در شهرهاي بزرگ است.
وي بر لزوم تسهيل گري در راستاي توسعه روستاها تاکيد کرد.
فرماندار کاشمر نيز در اين نشست با اشاره به خسارات سيل اخير گفت: اقدامات خوبي در زمينه آبخيزداري در شهرستان انجام شده که اگر اين اقدامات نبود با توجه به وجود شيب زياد ومسيل هاي کاشمر دچار مشکلات اساسي مي شديم.
محمد علي نبي پور افزود: در بخش کوهسرخ هم اقدامات خوبي انجام شده و کمتر با خسارت و حادثه مواجه بوديم.
وي با بيان اينکه بر اثر سيل و بارندگي امسال در مجموع 230 واحد مسکوني نياز به بازسازي و 170 واحد نياز به تعمير دارند اظهار داشت: اقدامات اوليه براي شروع عمليات بازسازي انجام شده است.
وي ابراز اميدواري کرد در کوتاهترين زمان ممکن با تخصيص اعتبارات لازم از سوي بنياد مسکن انقلاب اسلامي بازسازي و تعمير اين واحدها آغاز شود.
نبي پور گفت: روستاهاي بخش مرکزي به دليل همجواري با شهر کاشمر از جمعيت بسيار برخوردار هستند و نيازمند توجه بيشتر در ايجاد زيرساختهاي توسعه روستايي هستند.
وي افزود: در روستاهاي بخش مرکزي با مساعدت و همکاري بنياد مسکن و مشارکت دهياري ها عمليات آسفالت در 12روستا در حال اجراست و در بخش کوهسرخ هم آمادگي داريم نسبت به آسفالت معابر در روستاها اقدام کنيم.
وي با تاکيد بر لزوم بازنگري در طرح هاي هادي روستايي اظهار داشت: در برخي روستاها به دليل مهاجرت پذيري و همجواري با شهر با ساخت و سازهاي غير مجاز در خارج از حريم و طرح هادي مواجه شده ايم که اين امر ارائه خدمات به ساکنين در اين مناطق را با مشکل مواجه ساخته است.
فرماندار کاشمر همچنين خواستار تامين اعتبار لازم براي احداث و بهسازي ديوار ساحلي در روستاي سرحوضک بخش مرکزي اين شهرستان شد.
کاشمر در 228 کيلومتري مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، اضافه کرد: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای افزود: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستاها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی اظهار داشت: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و سازهای جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.

این مسؤول خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستاهای استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

کد خبر 6086591

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن