Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان - ایرنا - دستیار رییس سازمان فضایی در توسعه زیرساخت های ترویجی فضایی، شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را به عنوان مستعدترین نقاط ایران جهت توسعه دانش ستاره شناسی در کشور دانست.

به گزارش ایرنا، سید محسن قندی شامگاه پنجشنبه در همایش طلیعه اختران کویر در آران و بیدگل گفت: این شهرستان ها جزو بهترین نقاط برای چنین فعالیت هایی به شمار می روند و در این زمینه اقدام های خوبی از جمله ایجاد رصدخانه و رصدگاه در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ایجاد رصدخانه ملی در نیاسر کاشان و رصدگاه کویر مرنجاب آران و بیدگل را مورد اشاره قرار دارد و افزود: در راستای توسعه گردشگری فضاپایه در کشور این طرح ها در جریان است و با فعالیت و آماده شدن آنها می توان این 2 نقطه را به مقصدهای مهم گردشگری فضاپایه کشور تبدیل کرد.
دستیار رییس سازمان فضایی در توسعه زیرساخت های ترویجی فضایی بیان کرد: با توسعه گردشگری فضاپایه در مناطق کاشان و آران و بیدگل به توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی در این مناطق کمک خواهد شد و در این راستا حذف آلودگی های نوری هم باید در اولویت قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: این مجموعه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور پیش بینی جذب 1.5 درصد گردشگر داخلی در حوزه گردشگری فضاپایه در برنامه ریزی بلند مدت را مد نظر قرار داده که می تواند به شکوفایی گردشگری فضاپایه منجر شود.
قندی با اشاره به برنامه ریزی سایر کشورها در زمینه توسعه گردشگری فضاپایه اضافه کرد: ایجاد دهکده مریخ در چین، پارک های ستاره شناسی در ویتنام و ساخت نمادهای گوناگون در دیگر کشورها برای شناساندن عظمت جهان هستی بوده و کشور ما هم برنامه ریزی هایی در این زمینه در دست انجام دارد.
منطقه کویری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از دیرباز یکی از مهمترین رصدگاه های کشور به شمار می رود که دوستداران ستاره شناسی و شگفتی های آسمان را از نقاط گوناگون به خود جلب می کند.
رصدخانه دانشگاه کاشان واقع در ارتفاعات نیاسر و طرح های رصدخانه ملی قله گرگش واقع در نزدیکی شهر کامو و آغاز عملیات اجرایی طرح پارک گردشگری فضاپایه در نیاسر از توابع کاشان در راستای رصد اجرام آسمانی و شبیه سازی سیاره های منظومه شمسی، تالارهای علمی ترویجی در حوزه ستاره شناسی و اکتشاف های فضایی، مرکزهای خدمات رسان به گردشگران، استفاده از مفاهیم ارزشی و مبتنی بر عظمت آسمان در آیه ها و روایت ها و تبدیل آنها به فرم از جلمه ظرفیت های این منطقه در زمینه ستاره شناسی می باشد.
7472/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي ستاره شناسي سازمان فضايي شمال استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد

 رییس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل از تعطیلی مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در روز چهارشنبه پنج اردیبهشت ماه خبر داد.

رحمت اله مشرقی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: مدارس منطقه یحیی آباد آران و بیدگل به دلیل وقوع سیل، فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: علت تعطیلی مدارس پیشگیری از آسیب دانش آموزان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان عنوان شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد