Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@09:41:29 GMT

حمایت از کودکان کار و خیابانی در ماه مهربانی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۴۵۵۷

حمایت از کودکان کار و خیابانی در ماه مهربانی

همزمان با ماه مبارک رمضان جشن عیدانه در مرکز کودکان کار وخیابانی آرامش آفتاب و حمایت از کودکان کار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، اعظم علی مددی، امروز پنج شنبه (19اردیبهشت) در جشن عیدانه  که در مرکز کودکان کار و خیابانی آرامش آفتاب برگزار شد، گفت: کمک هایی تحت عنوان طرح عیدانه برای این کودکان  در نظر گرفته شده که امید است بتوان با این کاره گره ای از مشکلات این عزیزان باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اموراجتماعی  بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از اهداف و سیاست های دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان حمایت از کودکان خیابانی است،افزود: در همین راستا طرح عیدانه با هدف تهیه البسه و نیازهای اساسی کودکان اجرا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح 110  کودک در نظر گرفته شده اند، ادامه داد: به هر یک از این کودکان  بسته هدیه به مبلغ 2 میلیون ریال  اهدا می شود.

 

این مقام مسئول با بیان  اینکه تعداد 110 کودک خیابانی و کار و خانواده های آنان تحت حمایت بهزیستی قرار دارند، ادامه داد:  این عزیزان از خدمات متعدد تخصصی و حمایتی بهره مند می شوند و خدمات ارایه شده به منظور توانمند سازی کودک و خانواده انجام می شود.

 

علی مددی از جمله برنامه های مورد نظر در حوزه امور اجتماعی را کاهش و کنترل آسیب ها ی اجتماعی دانست و اضافه کرد: در کنار فعالیت های گسترده بهزیستی توجه به مشکلات کودکان خیابانی و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به آن توجه فراوان می شود.

 

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال گذشته بسته های حمایتی از سوی بهزیستی برای کودکان کار و همچنین خانواده های آنها در نظر گرفته شده بود گفت:  امسال سعی بر این است که این مساعدت به صورت نقدی صورت گیرد تا کودکان بتوانند با توجه به نیازهای خود و خانواده ، کالاهای مورد نظر خود را تهیه نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه پدیده کودکان کار وکم برخوردار، یکی از معضلاتی است که گریبانگیر اکثرشهرها شده است و مسایل مختلفی مانند خانواده، فقر اقتصادی و... باعث بوجود آمدن این معضل شده است، ادامه داد: در همین راستا به منظور حمایت از کودکان، آموزش های روانشناختی و مددکاری برای خانواده های این کودکان در نظر گرفته شده است. 


علی مددی اضافه کرد: امید است با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیرین هیچ کودکی بخاطر فقر اقتصادی و فرهنگی مجبور به زندگی و کار در خیابان نباشد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه رمضان مجلس برنامه های ماه رمضان برجام اصفهان اردبیل خبرگزاری شبستان حجت الاسلام رفیعی مسجد ماه رمضان استان مرکزی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  دراین همایش که با عنوان تازه‌های اورولوژی اطفال برگزار شد، به روز کردن اطلاعات و معلومات اورولوژیست‌ها و معرفی تکنولوژی‌های جدید برای درمان بیماری‌های شایع در بیماری‌های ادراری وتناسلی اطفال وکودکان با حضور متخصصان این حوزه، بررسی و نسبت به توجه بیشتر خانواده‌ها برای معاینه‌های دوره‌ای وسالانه فرزندانشان توسط پزشکان متخصص تاکید شد.

دبیرعلمی این همایش گفت، موضوع اورولوژی اطفال در کودکان محور اصلی این همایش بوده که با حضور متخصصان حوزه اورولوژیست ها، زنان وزایمان، کودکان وپزشکان استان‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

دکتر شعاعی با اعلام این مطلب که همایش امسال دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان دراین همایش بود، افزود: ارائه آخرین دستاورد‌ها و روش‌های نوین درمانی در جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی مهمترین موضوع‌های برگزاری این همایش بوده که درقالب سخنرانی‌ها ارائه شد.

وی ابرازامیدواری کرد، با تداوم در برگزاری این همایش‌ها در راستای آگاهی بخشی خانواده‌ها نسبت به شیوع، کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در این حوزه پیشگیری شود.

دیگر خبرها

  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه