Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه «تایمز آو اسرائیل» در گزارشی به موشک‌های شلیک شده اخیر از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین پرداخته و می‌نویسد که رژیم صهیونیستی به این موضوع توجهی ندارد که حماس چگونه بعد از هر جنگی بهتر مسلح می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،  «تایمز آو اسرائیل» در گزارشی با عنوان «چرا حماس هنوز در غزه بر سر کار است؟» می‌نویسد: اسرائیلی‌ها احتمالا همواره چرخه جنگ خود را به فاصله چند سال کامل می‌کنند، اما به این نکته توجه نمی‌کنند که حماس هربار چگونه بهتر مسلح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه می‌نویسد: حماس با راکت‌های «قسام» کار خود را شروع کرد که قابلیت رسیدن به «سدروت» را داشت. سپس آن‌ها به سمت ساخت راکت‌های «گراد» حرکت کردند که بردی معادل ۴۰ کیلومتر و قابلیت رسیدن به بئر شبع را داشت.

 

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: آنچه مورد توجه ویژه اسرائیل قرار دارد راکت‌های بزرگتری است که حماس آن‌ها را «خیبر ام_۳۰۲» نامیده است. این راکت بر اساس راکت «دبلیو. اس_۱» توپخانه چین است. پیش از این و در سال ۲۰۱۴ حماس این راکت را به سمت «عفوله» شلیک کرده است.

 

بیشتر بخوانید: گزارش رسانه صهیونیستی از توان نظامی و موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی

 

تایمز آو اسرائیل در ادامه ضمن اشاره با مختصات فنی راکت «دبلیو. اس_۱» چین می‌نویسد: راکت خیبر «ام_۳۰۲» حماس نوع ارتقا یافته دبلیو. اس_۱ است که مختصات فنی آن کامل‌تر است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: واقعیتی که برای اسرائیل درباره راکت خیبر ام_۳۰۲ وجود دارد این است که این راکت قابلیت رسیدن به تل‌آویو را دارد و مهم‌تر از آن اتفاقی است که پس از اصابت این راکت به هدف روی می‌دهد.

تایمز آو اسرائیل می‌افزاید: کلاهک ۱۵۰ کیلوگرمی این راکت برای تخریب کامل یک ساختمان کافی است. حتی اگر موجب فرو ریختن کامل یک ساختمان نشود، اما به حدی خسارت وارد می‌کند که آن را غیر قابل سکونت کند.

 

 

این گزارش می‎گوید: انحراف ۱ درصدی برای ۶۰ کیلومتر به معنای آن است که دقت این راکت برای فرود آمدن در شهر تل‌آویو کافی است. تراکم ساختمان‌ها در تل‌آویو به قدری بالا است که تقریبا یکی از هر دو راکت به اهداف مورد نظر برخورد خواهد کرد.

این پایگاه در ادامه به خطر این موشک برای تل‌آویو اشاره کرده و می‌نویسد: بنابراین معنای این امر برای تل‌آویو آن است که اگر چندصد موشک خیبر ام_۳۰۲ به سمت تل‌آویو شلیک شوند نتیجه آن مشابه «حادثه بلیتز» لندن در سال ۱۹۴۰ (بمباران ادامه دار لندن طی سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۴۱ که طی آن بیش از یک میلیون از خانه‌های انگلیس یا نابود شدند یا به شدت آسیب دیدند. ۴۰ هزار نفر از افراد عادی کشته شدند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر ساکن لندن بودند) تخریب گسترده‌ای روی می‌دهد.

 

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از عصر روز جمعه گذشته مناطقی از نوار غزه را هدف قرار دادند و در پی این حملات، نیرو‌های مقاومت اقدام به شلیک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی کردند.

طی ۲ روز نیرو‌های مقاومت حدود ۷۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که شدت و گستردگی این شلیک‌ها خساارت فراوانی در پی داشت.

 

 

رژیم صهیونیستی همواره مدعی است که سامانه «گنبد آهنین» در مقابل این باران موشکی ایستادگی کرده و این موشک‌ها را رهگیری می‌کند، اما تاکنون شواهد بسیاری مبنی بر شکست این سامانه در برابر موشک‌های مقاومت آشکار شده است.

بیشتر بخوانید: شلیک ۴۳۰ موشک از غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست نشین

 

در پی حمله موشکی اخیر نیرو‌های مقاومت، رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی رهگیری بخش عده‌ای از موشک‌ها به وسیله گنبد آهنین شد، اما گزارش رسانه‌ها و برخی مقامات این رژیم حاکی از شکست و ناتوانی گنبد آهنین در برابر این عملیات موشکی بوده است.

 

 

در همین حال گردان‌های «عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که موفق شده با استفاده از تاکتیک شلیک ده‌ها موشک در زمان واحد از سد گنبد آهنین عبور کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حماس غزه فلسطین قدرت نظامی حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو

به گزارش همشهری آنلاین چندین مقام آمریکایی که پس از حمله اول آوریل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه در بحث‌های سطح بالا درگیر بودند و همچنین یک مقام ارشد صهیونیست به نیویورک تایمز گفتند: «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند که ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.»
به نوشته این روزنامه آمریکایی، مقامات آمریکایی از این که تنها چند دقیقه قبل از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری، به آنها اطلاع داده شده و اهمیت آن اعلام نشده بود، عصبانی بودند.
دو مقام رژیم صهیونیستی به این نشریه گفتند که برنامه‌های این حمله دو ماه قبل از انجام آن آغاز شد و این طرح سپس در ۲۲ مارس توسط کابینه جنگ این رژیم به تصویب رسید.
روزنامه نیویوک‌تایمز همچنین گزارش داد که یک سری اوراق نظامی داخلی را مشاهده کرده است که مربوط به پاسخ‌های بالقوه تهران می‌شد و در هیچکدام از آنها حمله‌ای در مقیاس حملات شنبه و یکشنبه که طی آنها تهران بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد را به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرد، پیش‌بینی نشده بود.
براساس این گزارش، اطلاعات رژیم صهیونیستی در ابتدا پیش‌بینی می‌کرد که ایران حداکثر ۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اراضی اشغالی شلیک کند. در این گزارش آمده است که چند روز مانده به حمله، آنها تخمین را به ۶۰ تا ۷۰ موشک زمین به زمین افزایش دادند. نیویورک‌تایمز می نویسد: این هم یک فرضیه نادرست بود.
نیویورک‌تایمز نوشت: آمریکا، نزدیک‌ترین متحد اسرائیل با حمله اول آوریل تل‌آویو غافلگیر شده بود. مقامات به سرعت به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور بایدن هشدار دادند. جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی؛ برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده بایدن در امور خاورمیانه و دیگران می‌دیدند که این حمله می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. مقامات ایالات متحده به طور علنی از اسرائیل حمایت کردند، اما به طور خصوصی از اینکه اسرائیل بدون مشورت با واشنگتن چنین اقدام تهاجمی علیه ایران انجام داد، ابراز خشم کردند.

براساس این گزارش، حتی پس از اینکه مشخص شد که ایران دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهد زد، مقامات آمریکایی و صهیونیست ابتدا فکر کردند که مقیاس پاسخ نسبتا محدود خواهد بود، قبل از اینکه بارها و بارها در ارزیابی خود تجدیدنظر کنند.

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که طی آن تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، بیش از ۳۰۰ پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

کد خبر 845373 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • سردار حق‌طلب: مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ دست‌مان روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است
  • شناسایی مراکز هسته ای اسرائیل از سوی ایران /دست ها برای شلیک موشک‌های قدرتمند روی ماشه است /به هر اقدامی، حتما و قطعا پاسخ می دهیم
  • مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ دست‌مان روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است
  • طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو
  • پایگاه «میرون» اسرائیل زیر آتش موشک‌های حزب‌الله
  • زخمی شدن ۶ صهیونیست در حمله موشکی به عرب العرامشه در الجلیل
  • زخمی شدن ۶ صهیونیست در حمله موشکی به عرب عرامشه در الجلیل
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران در الجلیل
  • درون سر جنگی موشکی که به اسرائیل شلیک شد
  • اعتراف جدید صهیونیست‌ها درباره حمله ایران؛ «۹۹ درصد دقیق نبود»