Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:51:35 GMT

بیشتر مناطق کشور امروز بارانی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۵۶۹۶

بیشتر مناطق کشور امروز بارانی است

تهران- ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: در بیشتر مناطق کشور امروز - جمعه - بارش باران گاهی به صورت رگبار، رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی و در جنوب غرب، مرکز و شرق کشور نیز امروز و فردا باد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

«فریبا گودرزی» در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا افزود: البته شدت این بارش ها در استان های، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، شمال کرمانشاه، شمال خوزستان، زنجان، ارتفاعات کرمان و جنوب چهارمحال بختیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درمورد وضعیت هوای کشور در روز شنبه نیز اظهارداشت : برای فردا فعالیت این سامانه بارشی در اکثرمناطق کشور ضعیف تر می شود و بارش ها به صورت پراکنده و بیشتر در نوار شرقی، شمال غرب، ارتفاعات کرمان و شرق سواحل دریای خزر به صورت رگبار و رعد و برق است که شدت آن در مناطق اردبیل و جنوب استان گلستان خواهد بود.
وی ادامه داد: روز یکشنبه این سامانه بارشی در شمال شرق و جنوب شرق بارش زا خواهد بود و در شرق و شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش ها به شکل پراکنده بوده و شدت آن بیشتر در شمال استان خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی خواهد بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با بیان این که برای امروز و فردا باد و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را در جنوب غرب، مرکز و شرق کشور انتظار داریم، افزود: قسمت های غربی خلیج فارس نیز امروز مواج و طوفانی است.
گودرزی درمورد وضعیت هوای پایتخت نیز گفت:هوای تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات با رگبار، رعد و برق و وزرش بادهای شدید است و بیشینه دمای تهران امروز 29 درجه بالای صفر خواهد بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش بادهای شدید پیش بینی می شود.
وی گرم ترین و خنک ترین مناطق کشور در 24 ساعت گذشته را شهرهای اهواز و ارومیه اعلام کرد و گفت : صبح امروز در میان مراکز استان ها، ارومیه با دمای پنج درجه بالای صفر خنک ترین و روز گذشته نیز شهر اهواز با 41 درجه گرم ترین مناطق کشور بودند.
علمی ** 1836 **1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي وضعيت هواي كشور باران هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بارانی می شود

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:  بارش باران روز گذشته، مناطق شمالی و غربی خراسان رضوی را فرا گرفت و امروز علاوه بر این مناطق، نواحی مرکزی و شرقی نیز میزبان بارش باران خواهند بود.

سارا حکمی افزود :  فردا حجم بارش ها به اوج خود خواهد رسید که با شدت گرفتن این بارش ها احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: وزش باد و ماندگاری هوای خنک از دیگر پدیده های جوی استان است که تا اواخر هفته جاری تداوم دارد.

حکمی افزود: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان بودند و در همین مدت، دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۸ درجه در نوسان بود.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۲ درجه سانتیگراد است که امروز از ۲۴ درجه فراتر نخواهد رفت.

 
 

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • بارش ها در بیشتر مناطق کشور شدت می یابد
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا