Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی در گفت گو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: افزایش قیمتی برای صنایع دستی در سال جدید نداریم.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی با بیان اینکه در تهران یک هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت اند تصریح کرد:  چند سالی است که آمار دقیقی از میزان اشتغال زایی این صنف نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کاهش ۴۰ درصدی صنایع دستی نسبت به سال گذشته/ صنایع دستی و اشیای قدیمی ضعف برندسازی دارند 

عبداللهی با اشاره به اینکه ۲ سالی است که ورود صنایع دستی خارجی به کشور ممنوع شده است افزود: تمام تلاش بر آن شده که با ورود صنایع دستی چینی و هندی در کشور مقابله کنیم.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی، صنایع دستی به کشور‌هایی همچون آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود.

عبداللهی ابراز امیدواری کرد که صنایع دستی همچون دیگر اصناف، در تلاش است که بتواند در جهت تحقق رونق تولید گام بردارد که خوشبختانه برنامه ریزی‌های مناسبی در این امر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند تسهیلات مناسبی را برای این صنعت در نظر بگیرد اظهار کرد: با تحقق این امر جایگاه این صنف، بهبود می‌یابد.

عبداللهی با بیان اینکه شاهد حضور گردشگران خارجی در کشور هستیم گفت: متاسفانه بیشتر این گردشگران خارجی، توانایی بالایی برای خرید این صنایع ندارند.

وی یادآوری کرد: امیدواریم که برنامه ریزی‌های مناسبی در جهت بهبود برندسازی صنایع دستی در بازار صورت گیرد که البته این مهم، کمک مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

۲ سالی است که ورود صنایع دستی خارجی به کشور ممنوع شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق تولید اصناف اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت

رئیس جمهور دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس جمهور در جلسه‌ای سه ساعته که به منظور پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت برگزار شد، پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

در این جلسه که صبح امروز پنج‌شنبه و با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولین ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، وزارت صمت و بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهر‌های تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.

در این جلسه همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشور‌ها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی رئیسی از مسولین ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • ظروف سفالی سوغات مسافران نوروزی در سفر به میبد
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور