Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@23:55:28 GMT

گوآیدو از مداخله نظامی آمریکا استقبال کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۷۶۲۶

خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا و رهبر مخالفان دولت در مصاحبه امروز(جمعه) با روزنامه ایتالیایی لا استامپا از احتمال مداخله نظامی آمریکا برای مدیریت اوضاع سیاسی این کشور استقبال کرد.

گوایدو گفت: اگر آمریکایی ها پیشنهاد مداخله نظامی دهند، ممکن است که آن را بپذیرم.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز دیروز (19 اردیبهشت) خبر داده بود که در بحبوحه برخورد دولت این کشور با همپیمانان خوان گوایدو رهبر مخالفان، دو نفر از اعضای پارلمان و از حامیان کودتای نافرجام علیه نیکولاس مادورو، به سفارتخانه های خارجی در کاراکاس پناه برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران امنیتی پیشتر ادگار زامبرانو معاون گوایدو را دستگیر کرده بودند. این سه تن جزء 10 نمایندگانی هستند که دیوان عالی ونزوئلا رای به لغو مصونیت سیاسی آنها داده است و باید در مورد جرائمی همچون توطئه، خیانت و عصیان بازجویی شوند.

چهارشنبه (18 اردیبهشت) نیز ماریانلا ماگالانس از دیگر قانونگذاران ونزوئلایی به سفارت ایتالیا پناه برد. هفته پیش لئوپولدو لوپز از مخالفان دیرین مادورو پس از فرار از حبس خانگی به اقامتگاه دیپلماتیک اسپانیا در کاراکاس تغییر مکان داد. از زمانی که نیکلاس مادورو قضات هوادار خود را به دیوان عالی فرستاده، مخالفان وی آراء این نهاد قضایی را به رسمیت نمی شناسند. دولت آمریکا نیز تهدید کرده که تمامی اعضای دیوان را تحریم می کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان