Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

با این راهکار‌های ساده دیگر چیزی را فراموش نکنید

اگر در به خاطرآوردن برخی مسائل و موضوعات با دشواری روبرو هستید، راه‌های ساده ای برای افزایش حافظه تان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متحصصان این حوزه توصیه می‌کنند داشتن تحرک جسمی و روانی و حضور در فعالیت‌های اجتماعی را فراموش نکنید؛ بررسی‌ها نشان می‌دهند منظم و مرتب بودن هم بر داشتن حافظه خوب موثر است.

یکی از عوامل موثر بر خواب که کم‌تر جدی گرفته می‌شود داشتن خواب خوب و کافی دست. به یاد داشته باشید که داشتن تغذیه سالم هم از اصلی‌ترین راهکار‌های حفظ حافظه است. همچنین سعی کنید ناخوشی‌ها و بیماری‌های مزمن را کنترل کنید تا آسبی به ده و حافظه شما وارد نشود.

مصرف نوشابه‌های رژیمی شمارا تشویق به دریافت کالری می‌کند

محققان دربررسی‌های اخیر خود متوجه شدند که کودکان و نوجوانانی که به مصرف نوشابه های شیرین کم کالری روی اوردنه بودند، نه تنها در مقایسه با کودکانی که آب آشامیدنی نوشیده بودند اشتهای بستشری برای مصرف کالری داشتند، بلکه خود قند موجود در نوشابه‌هم به بدن ان‌ها آسیب می‌زد.


استرس مزمن چگونه باعث رشد سلول‌های سرطانی‌ میشود؟

محققان سراسر دنیا در بررسی‌های اخیر خود به مکانیسمی کلیدی دست پیدا کرده‌اند که استرس مزمن به واسطه‌ی آن می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را که تشکیل دهنده‌ی تومور هستند تغذیه کند و این یافته‌های آن‌ها حاکی از دخالت هورمون اپی نفرین است.
به گفته‌ی سرپرست این پژوهش، شما می‌توانید تمام سلول‌های یک تومور را نابود کنید؛ اما اگر سلول‌های بنیادی یا سلول‌های مادر باقی بمانند و نابود نشوند، تومور مجددا رشد خواهد کرد همچنین این یافته‌ها نشان می‌دهند ویتامین C ممکن است عامل درمان کننده‌ی مؤثر و جدیدی برای درمان بیمارانی باشد که تحت استرس مزمن قرار دارند.


کودکان چاق و قدبلند در معرض ریسک بالا ابتلاء به سرطان 

محققان در بررسی‌های اخیر خود متوجه شده‌اند کودکان چاق تر و قدبلندتر با احتمال بیشتر ابتلاء به سرطان کلیه در بزرگسالی مواجه هستند.کارسینوم سلولی کلیوی، شایع‌ترین نوع سرطان کلیه در بین افراد بزرگسال است

آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قدشان از حد میانگین بلندتر بود ۸ درصد بیشتر با افزایش ریسک ابتلا به این نوع سرطان مواجه بودند. محققان اذعان می‌کنند این یافته‌ها می‌تواند راهگشای برای یافتن علل ابتلاء به سرطان کلیه باشد.

رابطه عجیب سرطان روده و افسردگی


محققان در بررسی‌های اخیر خود نشان دادند که میزان کم سروتونین که نوعی انتقال‌دهنده عصبی مرتبط با افسردگی است، می‌تواند مستقیماً نتیجه اختلالات روده‌ای باشد.از جمله نتایج این اختلال می‌توان به یبوست اشاره کرد.

این مطالعه حاکی از آن است که انتقال باکتری‌های روده‌ای از یک موش با نشانه‌های افسردگی به موشی سالم می‌تواند رفتارهای افسردگی موش اول را به موش دوم هم منتقل کند. درون دستگاه گوارش ما یک شبکه عصبی گسترده وجود دارد که بزرگترین مجموعه‌ی نورون‌های موجود در بدن در خارج از مغز به حساب می‌آید و معمولاً روده به عنوان "مغز دوم" معروف است.


انتهای پیام/

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته سلامت ۱۴۰۳ (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»، برگزار می‌شود.

همزمان با شروع هفته سلامت، نمایشگاهی با همین عنوان در پارک لاله تهران برپا شد که نهادها و مؤسسات و بخش‌های مختلفی، در این نمایشگاه غرفه دارند.

مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، یکی از مؤسسات فعال در حوزه سرطان است که با هدف خدمت به بیماران مبتلا به سرطان در کشور، مشغول فعالیت است.

برپایی غرفه مکسا در نمایشگاه سلامت

کارشناسان مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان با حضور در غرفه مکسا در پارک لاله که به مناسبت هفته سلامت برپا شده است به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهند.

این مؤسسه در روزهای هفته سلامت، با حضور کارشناسان مختلف، پاسخگوی مراجعان بوده است.

حضور مسئول مددکاری بخش طب تسکینی

در روز دوم نمایشگاه که با عنوان سلامت زمین و خانواده نامگذاری شده است، لیلا یار محمدی مسئول مددکاری مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، با حضور در غرفه مکسا، پاسخگوی مراجعان بوده.

نمایشگاه هفته سلامت تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6088148 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خشم بهاری را کنترل کنید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد