Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش غیرقانونی کرایه‌های تاکسی زیر سایه ضعف نظارت سازمان تاکسیرانی، گفت: سال جاری سازمان تاکسیرانی لایحه نرخ کرایه‌ها را در قالب بودجه و بر خلاف سالیان قبل افزایش نرخ کرایه‌ها را بر اساس نرخ تورم رسمی کشور به شورای شهر ارسال کرد که شورا نیز لایحه را تصویب و جهت اعلام نظر به فرمانداری فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فرمانداری تهران نیز مصوبه نرخ کرایه تاکسی را به صورت افزایش حداکثر ۲۰ درصدی ابلاغ کرد. نهایتاً در حال حاضر سازمان تاکسیرانی مدعی است در قالب رند کردن کرایه‌های تاکسی در سال ۹۸ به صورت میانگین افزایش ۲۰ درصد را اعمال کرده که توجیه فوق با اعمال افزایش کرایه در سامانه‌های پرداخت هوشمند قابل دفاع نیست و رند کردن در سیستم پرداخت هوشمند معنی ندارد.

وی با بیان این که بیشترین افزایش ۴۴ درصد و کمترین افزایش ۲۲ درصد بوده است، گفت: ضعف در اجرا و نظارت نرخ خطوط باعث سردرگمی شده و این در حالی است که همانطور که از اسم سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بر می‌آید نظارت بخشی از وظایف این سازمان است. این که صرفاً جشنواره بگذاریم و مدعی مدیریت به روز باشیم و سامانه‌ای داشته باشیم اما قادر به نظارت بر نرخ خطوط نباشیم، نتیجه همین می‌شود که نارضایتی روزافزون مردم را به همراه دارد.

کرونی تاکید کرد: تا چه زمانی کمیسیون حمل و نقل شورا روزانه باید شاهد افزایش حضور مکرر شهروندان و گلایه آنها به خاطر اقدامات نادرست حوزه حمل و نقل باشد.

کد خبر 4613147 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تاکسیرانی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری پارس آباد گفت:لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها پس از بررسی کارشناسی و پیشنهاد هیأت مدیره، در شورای اسلامی شهر پارس آباد به تصویب رسید و ضمن تایید کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ برچسب‌های افزایش قیمت در بین رانندگان توزیع می شود.

فرهاد عین اللهی، پنجم اردیبهشت در حاشیه بازدید از ایستگاه سطح شهر گفت: با عنایت و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار و در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله استهلاک خودروها، افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان، میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق مصوبه بخشداران و شهرداران تابع افزایش ۴۵ درصدی برای سواری‌های کرایه کش روستایی نیز مورد تایید و قابل اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد مغان گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف به طور میانگین بین  ۴۵ درصد افزایش یافته‌است.

عین اللهی بیان کرد: برای آگاهی شهروندان از افزایش نرخ کرایه مصوب، برچسب‌ها بر روی شیشه جلو تاکسی‌ها در معرض دید شهروندان نصب می‌شود و از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف و دریافت اضافه کرایه از نرخنامه مصوب را به شماره ۳۲۷۳۱۱۸۸و ۳۲۷۲۹۷۲۲و ۱۳۷ سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند