Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، صندوق کودکان ملل متحد (‌یونیسف)‌ امروز جمعه اعلام کرد نزدیک به 900 کودک را از صفوف « شبه نظامیان ضد بوکوحرام » جدا کرده است.

گروه شبه نظامیان ضد گروه تروریستی بوکوحرام در سال 2013 در کنار نیروهای ارتش جوامع شمال شرقی نیجریه تشکیل شد. محمد فال، نماینده یونیسف در نیجریه گفت: « این مسئله که آیا این کودک سربازان برای جنگیدن به کار گرفته می شدند یا خیر، مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها شاهد کشتار و خشونت بودند ».

وی افزود «‌ ما به مبارزه برای آنکه هیچ کودکی حتی یک کودک در صفوف گروه های مسلح نیجریه نباشد، ادامه می دهیم. »

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱.۱میلیون نفر در غزه با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه هیچ جایگزینی درباره کمک‌های زمینی برای نجات جان مردم غزه وجود ندارد اعلام کرد بیش از ۱.۱ میلیون نفر دراین منطقه با ناامنی شدید غذایی مواجهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره سنگینی که علیه این منطقه تحمیل کرده، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه هشدار داد که زمان رو به اتمام است و موانع دسترسی به کمک رسانی در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

در بیانیه این دفتر تاکید شده است که بیش از 1.1 میلیون نفر در غزه با سطح شدید ناامنی غذایی مواجه هستند.

این نهاد سازمان ملل در ادامه اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای ارسال کمک‌های زمینی به غزه با هدف نجات جان مردم این منطقه به ویژه در شمال که با یک بحران هولناک مواجه است، وجود ندارد.

از سوی دیگر صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) هم در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت غیرانسانی کودکان غزه اعلام کرد: قطعنامه صادر شده توسط شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه باید به سیاه‌ترین فصل‌های بشریت پایان دهد و صرفا نمادین نباشد.

«جیمز الدر» سخنگوی یونیسف در این زمینه طی یک مصاحبه ویدئویی از رفح در جنوب غزه گفت که وضعیت غزه به سطحی رسیده است که می‌توان آن را تاریک ترین فصل تاریخ بشریت توصیف کرد.

حمله صهیونیست‌ها به امدادگردان/ افزایش مرگ و میر کودکان بر اثر گرسنگیاستقبال از ماه رمضان در غزه با شکم خالی/ مرگ 2 کودک دیگر براثر گرسنگی و روزه بدون افطار کادر درمانتصویر دردناک از «یزن الکفارنه»؛ نماد مظلومیت کودکان غزه که از گرسنگی می‌میرند+عکس

وی با انتقاد شدید از بسته شدن گذرگاه‌های غزه تاکید کرد که گذرگاه «اریز» در بیت حانون تنها 10 دقیقه با مکانی که مردم غزه در آن به شدت گرسنه هستند و دنبال لقمه‌ای نان می‌گردند، فاصله دارد و اگر این گذرگاه باز شود شرایط انسانی مردم غزه می‌تواند ظرف چند روز تا حدی بهبود یابد اما متاسفانه این گذرگاه همچنان بسته است.

سخنگوی یونیسف در ادامه اظهار داشت که از تاریخ 1 تا 22 مارس 40 عملیات کمک‌رسانی به شمال غزه در حال انجام بود که یک چهارم این عملیات‌ها در سایه محاصره این منطقه ناکام ماند و کمک‌ها به شمال غزه نرسید.

الدر تصریح کرد که در سایه نرسیدن کمک‌های حیاتی به غزه، مردم این منطقه جانشان را از دست می‌دهند و به شدت تحقیر می‌شوند.

به گزارش یونیسف، در طول 6 ماه جنگ مداوم اسرائیل در نوار غزه، بیش از 13 هزار کودک جان خود را از دست داده و هزاران کودک دیگر هم زخمی شده‌اند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف هفته قبل در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت که این میزان مرگ و میری که طی چند ماه در غزه شاهد آن بودیم، در هیچ درگیری دیگری در هیچ کجای جهان تاکنون اتفاق نیفتاده است. بسیاری از کودکان غزه از کم‌خونی شدید و سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و حتی دیگر انرژی برای گریه کردن هم ندارند. این درحالی است که چالش‌های زیادی در برابر ورود کاروان‌های کمک‌رسانی به غزه وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر کودک شهید در خاش و بزمان
  • پیکر کودک شهید حادثه تروریستی خاش تشییع شد+فیلم
  • بیش از ۱.۱میلیون نفر در غزه با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • تکمیل کلکسیون جنایات اسرائیل/ قتل‌عام ۱۳ کودک در مجتمع شفاء
  • رفتار غیراخلاقی نظامیان صهیونیست با کودک فلسطینی + فیلم
  • یونیسف: آتش‌بس غزه باید حقیقی باشد تا به تاریک‌ترین فصل‌های بشریت پایان دهد
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر