Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به بزرگ‌ترین رویداد جهانی تکواندو در "منچستر"، سایت فدراسیون جهانی مهم‌ترین برنامه‌های کمیته برگزاری مسابقات را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 25 تا 29 اردیبهشت‌ماه به میزبانی "منچستر" انگلیس برگزار می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها  از دوربین‌های مجهز و پیشرفته ۳۶۰ درجه (تصویربرداری چهار بعدی) استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس برای نخستین‌بار است که میزبانی این رقابت ها را برعهده دارد. مسابقات با حضور 975 هوگوپوش از 150 کشور در سالن‌ "آرنا" منچستر و بر روی 7 شیاپ‌چانگ پیگیری می‌شود. همچنین در این دوره تیم پناهندگان با پرچم فدراسیون جهانی تکواندو و با ترکیب کامل 16 نفره (8 زن و 8 مرد) حضور پیدا می‌کنند.

این رویداد فرصت خوبی برای رسیدن به المپیک2020 - توکیو به حساب می‌آید و چشم اندازی برای دوستداران و طرفداران تکواندو است تا آماده بازی‌های المپیک شوند.

رییس کمیته بین المللی المپیک مهمان ویژه رقابت‌های جهانی تکواندو

توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک ((IOC که در دوره گذشته مسابقات جهانی حضور داشت در این دوره نیز مهمان ویژه رقابت‌ها خواهد بود. مهمانان دیگری نیز از کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های بین‌المللی در مراسم افتتاحیه شرکت خواهند کرد.

استفاده از دوربین‌های ۳۶۰ درجه در مسابقات

با اعلام کمیته برگزاری در این رقابت‌ها نیز برای نخستین بار همانند مسابقات قهرمانی گرنداِسلم 2017 از دوربین‌های مجهز و پیشرفته ۳۶۰ درجه (تصویربرداری چهار بعدی) استفاده می‌شود و مبارزات مرحله نیمه‌نهایی و فینال با این دوربین‌ها تصویربرداری می‌شود.

دوربین‌ها در تمام زوایای شیاپ‌چانگ نصب شده‌اند تا با یک اسکن 360 درجه از تکنیک‌های جذاب هوگوپوشان، جلوه‌های بصری را برای تماشاچیان این رویداد به نمایش بگذارد. استفاده از این دوربین‌های چهار بُعدی در برنامه بازی‌های المپیک نیز قرار گرفته است.

حضور تیم پناهندگان در آوردگاه جهانی

حضور تیمی با نام "تیم پناهندگان" در مسابقات جهانی از سیاست‌های فکری و مثبت فدراسیون جهانی تکواندو و نشان دهنده متعهد بودن این فدراسیون به مقام والای انسانی در سراسر جهان است که به ورزشکاران پناهنده نیز مجوز حضور در رقابت‌ها را می‌دهد؛ این فرصت برای تمام تکواندوکاران پناهنده دنیا الهام بخش و امیدوارکننده است.

برگزاری کنفرانس و شورای فدراسیون جهانی تکواندو

همچنین نشست‌ها و فعالیت‌هایی نیز پیش از مسابقات قهرمانی جهان برگزار خواهد شد. روز یکشنبه - 22 اردیبهشت‌ماه، کنفرانس یک روزه ای با حضور "چانگ وان چو" رییس فدراسیون جهانی تکواندو و "کلود مارشال" مسئول هماهنگی ورزشی پناهندگان سازمان ملل برگزار می شود که در آن توسعه اجتماعی ورزش و ایمنی در ورزش مورد بررسی قرار می گیرد.
23 اردیبهشت‌ماه نشست شورای فدراسیون جهانی تکواندو و 24 اردیبهشت ماه نیز مجمع عمومی فدراسیون جهانی برگزار می شود.

مراسم انتخابات کمیته ورزشکاران تکواندو جهانی نیز از برنامه‌های این روزها است و در آن 11 کاندیدا برای کسب چهار کرسی با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ نتایج انتخابات در انتهای مراسم اعلام خواهد شد.
دکتر چو، رییس فدراسیون جهانی معتقد است: مسابقات قهرمانی جهان، با توجه به تعداد ورزشکاران و کشورهای شرکت کننده، بزرگ‌ترین رویداد در دنیای تکواندو است و منچستر می‌تواند این فرصت بی نظیر را در تاریخ خود به ثبت برساند و به عنوان یکی از میراث داران بزرگ، نام خود را ماندگار کند.

اولین گروه از تکواندوکاران تیم های ملی مردان و زنان ایران امشب(جمعه) راهی منچستر محل برگزاری این رقابت ها می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تکواندو قهرمانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان

علی حیدریان بازیکن تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نمایش هندبال ساحلی فدراسیون جهانی در کنار ستارگان جهان در حاشیه بازی‌های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، فدراسیون بین‌المللی هندبال (IHF) در حالی که چشمان جهان به پایتخت فرانسه، میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 در تابستان امسال، نگاه می‌کند، «نمایش هندبال ساحلی IHF» را در پاریس برای برجسته کردن این ورزش تماشایی و فرهنگ آن برگزار می‌کند.

خوب و بد هندبال ایران در سال 1402 از نگاه پاکدل

سه تیم مرد و سه تیم ستاره زن، به علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه، بازی‌های هندبال ساحلی را در سه روز شنبه 27، یکشنبه 28 و دوشنبه 29 ژوئیه 2024 - در کرتیل، با فاصله تنها 20 کیلومتر از استادیوم المپیک برگزار خواهند کرد.

هدایت تیم‌های ستاره‌ها را 6 مربی مدال‌آور و سرشناس جهانی از جمله برنده مدال طلای بازی‌های المپیک جوانان 2018 لتیسیا بروناتی (آرژانتین) به همراه ملادن پارادزیک (کرواسی)، خالد حسن (قطر)، ماریا کارانتونی (یونان)، تاماس نئوکوم (مجارستان) و الکساندر نواکوویچ (آلمان) به عهده خواهند داشت.

در این مسابقات در مجموع، 64 بازیکن هندبال ساحلی (32 مرد، 32 زن) از بهترین بازیکنان هندبال ساحلی جهان از 18 کشور جهان، از جمله بازیکنانی از جمهوری اسلامی ایران، آرژانتین، برزیل، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هلند، نروژ، چین، لهستان، پرتغال، قطر، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه حصور دارند. 

سه تیم در هر یک از مسابقات مردان و زنان متشکل از ملیت‌های مختلف و تیم چهارم هر یک از این رقابت‌ها فرانسه میزبان خواهد بود.

نمایشگاه هندبال ساحلی IHF یک تلاش مشترک بین کمیته سازماندهی فدراسیون جهانی هندبال، فدراسیون هندبال فرانسه (FFHB) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) است. 

«نمایش هندبال ساحلی IHF» بخشی از یک سری جشن‌های گسترده‌تر در کرتیل، مستقر در منطقه Val-de-Marne فرانسه است که شعله المپیک را در تور جهانی خود دریافت خواهد کرد. در طول مدت بازی‌های المپیک - از 26 جولای تا 11 آگوست - رویدادهای رایگان مختلفی از جمله یک منطقه هواداران برای حداکثر 2000 نفر Giampiero MASI پیش بینی شده است.

رئیس  کارگروه هندبال ساحلی IHF گفت: نمایش هندبال ساحلی IHF در تاریخ هندبال ساحلی ثبت خواهد شد. پس از اولین حضورش در بازی های المپیک جوانان 2018، این گامی دیگر برای حضور در بازی‌های المپیک به عنوان یک ورزش رسمی در آینده است.

همچنین کیت مک اونیل، مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی گفت: هندبال ساحلی در حال حاضر نقش بسیار قوی در جنبش المپیک دارد و در تلاشیم در بازی‌های المپیک جوانان توسعه و ترویج گسترده‌تری انجام دهیم. این یک رشته ورزشی با فرم عالی از ورزش است، سازماندهی آن آسان است و محبوبیت بسیار قوی و رو به رشدی در بین جوانان دارد و آینده بسیار روشنی دارد. 

به دلیل کسب مقام سوم و اولین مدال تاریخی هندبال جهان توسط تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان جهان در یونان و همچنین کسب عنوان گلزن برتر این مسابقات توسط علی حیدریان، این بازیکن نیز به‌عنوان نماینده کشورمان و جوان‌ترین بازیکن، در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام تکواندوکار کرمانشاهی به رقابت‌های آسیایی تایلند
  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • آغاز مرحله نخست تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان در سال جدید
  • مشخص شدن ترکیب تیم ملی‌ تکواندو برای مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • اعلام ترکیب تیم ملی تکواندو در قهرمانی آسیا
  • تیم ملی با هشت تکواندوکار به ویتنام می رود
  • معرفى تركيب تيم ملى تكواندو براى اعزام آسيايى
  • ترکیب تیم ملی تکواندو معرفی شد/ اعزام هشت تکواندوکار به قهرمانی آسیا
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان