Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر مطیعی سرپرست صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای حمایت از دانشجویان متاهل اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته است؛ وام دانشجویی متاهلی بر اساس سهمیه‌ای که برای صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است، پرداخت خواهد شد؛ ممکن است صد نفر متقاضی دریافت وام باشند اما باید دید که چه تعداد سهمیه برای صندوق در نظر می‌گیرند زیرا بحث ظرفیت مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه درصد دریافت وام مشخص نیست، گفت: وام‌های مختلفی باید ابلاغ شود و وام ودیعه مسکن تنها وامی نیست که به صندوق تعلق گرفته است؛ در سال جاری صندوق رفاه برای توسعه خوابگاه‌ها بخشی از درآمد حاصل شده از اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را از خردادماه در اختیار معاونان دانشجویی قرار می‌دهد.

در سال ۹۸ مطابق سال ۹۷ وام دانشجویی ابلاغ می‌شود

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان افزود: در سال ۹۸ مطابق سال ۹۷ وام دانشجویی ابلاغ می‌شود که باید با تصویب هیئت امنا باشد؛ هیئت امنا در سال ۲ الی سه بار برای ابلاغیه وام‌ها جلساتی برگزار می‌کند که در آنجا پیشنهادات داده می‌شود و پس از بررسی ابلاغ خواهد شد.

مطیعی از پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل خبر داد و تصریح کرد: صندوق رفاه برای کمک و حمایت از دانشجویان متاهل درصدی از درآمد باقی مانده اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی را از خرداد ماه به ودیعه مسکن دانشجویان اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: محیط دانشگاهی باید شاداب‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشد؛ آن گونه که رهبری عزیزمان اعلام کردند که دانشجویان باید تحلیل سیاسی داشته باشند و بتوانند در بزنگاه‌ها، نسبت به مسائل مهم جامعه واکنش نشان دهند.   

علیرضا کلانترمهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان اظهار کرد: مطابق سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان شاهد این دیدار با دانشجویان بودیم، در این فرصت و فرصت ها جهت‌گیری‌های حرکت دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی در بیانات رهبری انقلاب اسلامی عنوان می‌شود. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به حضور منتخبی از تشکل‌های دانشجویی تصریح کرد: دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این جلسات به‌صورت بی‌پروا و مستقیم موضوعات مختلفی از قبیل مسائل داخلی و بین‌المللی مطرح می‌کنند، ایجاد فضای نقد برای دانشجویان، نشان می‌دهد که رهبر انقلاب برای دانشجویان ارزش فراوانی قائل هستند. 

وی افزود: امسال باتوجه‌به تحولات منطقه و، مسائل داخلی و تغییرات اجتماعی، دیدار متمایزتر با دیدارهای گذشته بود، در محتوای سخن نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای اعزام به غزه اعلام کردند و صحنه‌های جالبی از نحوه ارتباط و تعامل میان دانشجویان و رهبری را شاهد بودیم. کنش و واکنش های احساسی و عاطفی با زبان و صورتی جدید تر خودنمایی می‌کرد. 

مهرجردی با اشاره به اینکه در این جلسه موضوعات داخلی نیز مطرح شد، عنوان کرد: مشکلات معیشتی مردم و تورم از موضوعات پرتکرار دانشجویان در دیدار با رهبری بود و خوشبختانه با ارائه نقدهای کارشناسانه، فضایی مناسبی برای تعامل شکل‌گرفته بود. این جنس دیدارها می‌تواند بسیار کمک‌کننده برای تشکل‌های دانشجویی باشد تا با استفاده از این تریبون، به شکلی آزاد اندیشانه مسائل و معضلات اجتماعی را مطرح کنند. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری با چاشنی انتقادی تر از تشکل‌های دانشجویی مطرح شد تا بتوانند مسیر خود را در آینده ترسیم کنند، اظهار کرد: انتقاد پدرانه و مشفقانه از سوی معظم له در چندین سال اخیر شاهد بوده ایم و زبان و کنش دانشجو منعکس‌کننده فضای ذهنی و اجتماعی اوست؛ بنابراین دانشجویان باید بپذیرند که نسبت به محیط  خود مسئولیت دارند و انتظار می‌رود که نسبت به محیط دانشگاه و عناصر و مولفه های فرهنگ دانشگاهی حساس باشند. 

وی افزود: محیط دانشگاهی باید شاداب‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشد آن گونه که مقام معظم رهبری اعلام کردند که دانشگاه و دانشجویان باید هوش و تحلیل سیاسی داشته باشند و بتوانند در بزنگاه‌ها نسبت به مسائل مهم جامعه واکنش نشان دادند. 

کلانترمهرجردی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مطالبات انقلاب اسلامی شعار عدالت‌گستری آن در جامعه و رسیدگی به مستضعفان بود، اظهار کرد: این شعار پس از پیروزی انقلاب محقق شد و خصوصاً در عرصه اقتصادی شاهد افزایش عدالت نسبت به دوران طاغوت بودیم، باتوجه‌به حجم چالش و مشکلات اقتصادی، قطعاً این عدالت در بخش اقتصادی می‌توانست بهتر باشد و هرچند که این عدالت را در بخش اجتماعی شاهد هستیم و اما کاستی در بخش عدالت اقتصادی باعث افزایش دغدغه مقام معظم رهبری به این موضوع شده است. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه قطعاً شرایط کشور می‌طلبد که  مسولان توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های رهبری داشته باشد، عنوان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم اهتمام فراوانی را در خصوص اقتصاد و عدالت‌گستری داشته؛ اما باید اذعان کرد که نسبت به مطالبه رهبری عقب هستیم و امیدوارم با تلاش و عزم ملی و مشارکت، تمام ظرفیت‌های دولت و حاکمیت نسبت به عدالت‌گستری بیشتر از گذشته اعمال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد/ مهلت ثبت نام تا ۲۵ اردیبهشت
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • اعلام صفر تا صد نقل و انتقال دانشجویان/ ۱۵ خرداد؛ آخرین مهلت نام نویسی 
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • غزه چگونه دانشگاه‌های آمریکا را تغییر می‌دهد؟
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل افزایش یافت
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد