Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  حمزه ابراهیمی رئیس اداره محیط زیست ریگان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان پس از انجام عملیات اطلاعاتی چند ماهه موفق به دستگیری فرد متخلف حرفه‌ای که به صورت غیر قانونی اقدام به شکار حیات وحش می‌نمود ، شدند.

وی بیان داشت ماموران یگان حفاظت این شهرستان به همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فهرج پس از کسب مجوز‌های لازم اقدام به بازرسی از محل اختفاء فرد یاد شده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره محیط زیست ریگان تصریح کرد:براساس آثار و مستندات تعداد چهار راس کل و بز، دو راس قوچ و میش، یک قلاده گرگ، یک قلاده شغال شکار شده به همراه یک قبضه سلاح ساچمه زنی و یک دستگاه دوربین کشف گردید.

ابراهیمی بیان داشت: لازم به توضیح است متهم که بلافاصله به جرم خود اعتراف نمود پس از تشکیل پرونده برای سیر دیگر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.

انتهای پیام/ی

دستگیری شکارچی حیات وحش در ریگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: در پی گزارش های رسیده از مردم و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی بر تلف شدن پرندگان زنبورخوار در جنگل این شهرستان، ۲ زنبوردار غیر بومی متخلف دستگی شدند.

او افزود: زنبورداران متخلف با ترفند‌های خاص برای جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود ،۴۰ قطعه پرنده زنبورخوار را در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب شهرستان ارسنجان از بین برده بودند. 

ابراهیمی افزود: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست در گشت، پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه،  آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی  را  مستندسازی کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان ادامه داد: پرونده این تخلف برای اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد.
او با بیان اینکه متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند از مردم درخواست کرد  تخلفات این حوزه را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.
ابراهیمی با اشاره به راهکار‌های پیشگیرانه برای در امان ماندن کندو‌های عسل از هجوم زنبورخواران، گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سر و صدا در اطراف کندو‌ها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و صدای پرندگان شکاری ، این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد