Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@09:27:34 GMT

افزایش ۵۰ درصدی هزینه ساخت مسکن

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۰۶۸۴

جمشید برزگر در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت ساخت و ساز مسکن بهتر شده است، گفت: با این شرایط آشفتگی در عرضه و تقاضا تصور نمی‌شود سازندگان رغبتی از خود برای ورود به عرصه ساخت و ساز از خود نشان دهند. متأسفانه افرادی که شغل آنها ساخت و ساز نیست، فعالیت بیشتری نسبت به سازندگان حرفه‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تولید مسکن سالانه ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار مسکن است و اگر ۴۰۰ هزار مسکن برنامه اقدام ملی دولت آغاز و به سرانجام برسد، تنها در سال ۹۸ به برنامه سالانه تولید مسکن نزدیک شده‌ایم، اما در کل طی سال‌های قبل از برنامه عقب هستیم.

*رشد تعداد اجاره‌نشینی در کشور

برزگر گفت: طی سالیان گذشته به دلیل کاهش عرضه مسکن و کاهش قدرت خرید تعداد اجاره‌نشینی در کشور افزایش یافته است. البته این آمار به سرشماری سال ۹۵ باز می‌گردد و اگر افزایش ۲۰ میلیون نفری برای زندگی در بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی و بدمسکنی را اضافه کنیم، وضعیت اجاره مسکن وخیم تر خواهد بود.

رئیس کانون سراسری انبوسازان کشور خاطر نشان کرد: متوسط هزینه ساخت در حال حاضر ۲.۵ میلیون تومان است و هزینه قیمت ساخت نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است؛ چراکه قیمت مصالح ساختمانی و میلگرد ۴ برابر شده است و قطعا وقتی قیمت تمام‌شده افزایش یابد، بر قیمت مسکن هم تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: پارسال میلگرد را کیلویی ۱۵۰۰ تومان خریداری می‌کردیم و در حال حاضر به ۵ هزار تومان رسیده است .

برزگر در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به رشد قیمت مسکن، باز هم توصیه می‌کنید متقاضیان مسکن به خرید مسکن اقدام کنند، گفت: توصیه ما به متقاضیان مسکن این است که اگر قدرت خرید و نیاز دارند، مسکن خریداری کنند، چون بهترین و امن‌ترین محل سرمایه‌گذاری، ملک است؛ چراکه ملک نامرد نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ساخت و ساز مسکن اجاره نشینی ماده 36 برجام ماده 26 برجام جان کری برجام بازار تبریز طرح ترافیک ۹۸ مناف هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب

جبار ولی‌پور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : باتوجه به پراکنش مناسب بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود امسال ۶۶ هزارتن گندم از مزارع گندم شهرستان برداشت گردد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

جبار ولی‌پور با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گندم در سال جاری ۳۱ هزار هکتار است، افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری از ۱۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی کار برداشت گندم را به انجام می‌رسانند.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید سطح زیر کشت کلزا نیز سه برابر شده و با ۶۵۰ هکتار کشت پیش بینی می‌شود یک هزار و ۳۰۰تن عملکرد داشته باشیم که ۲و نیم برابر بیشتر از سال قبل است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جهت تسهیل در امر برداشت، گفت: تدابیر لازم به منظور استقرار اکیپ‌های آتش نشانی در نقاط گرمسیری و همچنین جلوگیری از قاچاق گندم اندیشیده شده است.

علیرضا نظری افزود: چهار مرکز خرید گندم در شهر گیلانغرب، حومه، گواور و حیدریه در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود ۵۵ هزارتن گندم مازاددبر نیاز کشاورزان از مجموع ۶۶ هزار تن گندم برداشت شده از طریق این مراکز خرید تضمینی انجام شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • ۲۱۰۶ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد