Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استاندار فارس گفت: طرح‌های مبتکرانه جدیدی در سطح کشوری آغاز کردیم. از جمله طرح صدور مجوزهای سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید به صورت بی‌نام؛ یعنی خودمان همه فرآیند اداری را طی کردیم که اگر سرمایه‌گذاری درخواست سرمایه گذاری می‌کند، دیگر معطل گرفتن مجوز نباشد. عنایت‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به اقدامات استانداری فارس جهت تحقق شعار «رونق تولید» اظهار داشت: بعد از ابلاغیه گام دوم انقلاب و پس از آن اعلام شعار «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری؛ برنامه‌هایی را تنظیم کردیم و به چند استراتژی رسیدیم و در این چارچوب هم عمل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در اجرای شعار رونق تولید، چهار اقدام؛ حفظ وضع واحد‌های تولیدی کارخانجات و کارگاه‌های در حال کار، دوم: فعال‌سازی واحد‌های نیمه فعال تولیدی، سوم: برگرداندن واحد‌های تعطیل شده به گردونه تولید و چهارم: ایجاد پتانسیل و فرصت‌های جدید برای تولید را در دستور کار قرار دادیم.
رحیمی بیان کرد: برای هر کدام از این چهار حالت یکسری راهکار‌ها و پروژه‌ها را تعریف کردیم که در قالب شوراهای اشتغال و بانک‌ها وکارگروه رفع موانع تولید به آن پرداختیم.
صدور مجوز‌های سرمایه گذاری در پروژ‌ه‌های جدید به صورت بی‌نام
استاندار فارس افزود: یکسری طرح‌های مبتکرانه و مبدعانه جدید در سطح کشوری را نیز آغاز کردیم. از جمله طرح صدور مجوز‌های سرمایه گذاری در پروژ‌ه‌های جدید به صورت بی‌نام؛ یعنی خودمان همه فرآیند اداری را طی کردیم که اگر سرمایه‌گذاری درخواست سرمایه گذاری می‌کند، دیگر معطل گرفتن مجوز نباشد؛ فقط اسم سرمایه گذار را در پروژه نوشته و به آنها تحویل دهیم.
صدورمجوز برای ۷۰ طرح بدون نام
وی خاطر نشان کرد: تاکنون برای ۷۰ طرح بدون نام مجوز صادر کرده ایم که از این تعداد؛ ۱۵ واحد به نام سرمایه گذار شده و مراحل اجرایی خود را طی می‌کنند.
فعال‌سازی ستاد گلخانه‌ها
استاندار فارس یادآور شد: همچنین با توجه به شرایط و امکانات استان که کشاورزی در آن جریان دارد، ستاد گلخانه‌ها را به‌صورت ویژه، فعال کردیم. اهداف کمی برای دستیابی به آن مشخص کردیم؛ صدور پیگیری مجوز گلخانه‌ها با این ستاد است و این را آگهی کردیم تا هر کسی در این زمینه آمادگی دارد با تسهیلات؛ تشویق به تولید محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای شود.   ترغیب سرمایه گذاری در بخش تولید محصولات گلخانه‌ای
وی تاکید کرد: ترغیب تولیدکنندگان به سرمایه گذاری در بخش تولید محصولات گلخانه‌ای؛ هم ارزش اقتصادی بالایی دارد و هم در مصرف آب صرفه جویی می‌شود و باعث ایجاد اشتغال در سطح استان می‌شود.
ملاقات با هیئت مدیره بانک‌ها
رحیمی تاکید کرد: اقدام دیگر ما اینکه؛ ملاقات با هیئت مدیره بانک‌ها و آوردن آن‌ها به استان بود تا برای کارخانجات و کارگاه‌هایی که نیاز به سرمایه در گردش و یا تکمیل پروژه‌ها داشتند، سرمایه در اختیارشان قرار گیرد. در این مرحله برای واحدهای سیمان خاکستری نی ریز، فولاد غدیر نی ریز، کارخانه فولاد پاسارگاد کبار، کارخانه کاغذ زاگرس زرقوم و موارد دیگر، تسهیلات در اختیارشان قرار داده شد که انشاءالله کارهایشان تکمیل می‌شود و نیاز‌های کشور را برطرف می‌کنند.   برگزاری نشست با کشورهای قطر، عمان و اتریش
استاندار فارس گفت: برای استفاده از مزیت‌های جغذافیایی، همجواری و ارتباط تاریخی با کشور‌های خارجی نیز نشست‌هایی را با سفرا و رایزن‌های بازرگانی برخی کشور‌ها از جمله با قطر و عمان انجام دادیم که پروژه‌هایی را تعریف کردیم تا بتوانیم با آنها مراودات تجاری و جذب سرمایه گذاری داشته باشیم.
وی افزود: با کشور اتریش نیز هماهنگی‌هایی برای جذب سرمایه گذاری در پروژه‌های عمرانی، گردشگری، صنعتی و معدنی داشتیم که تفاهم نامه‌هایی را مبادله کردیم. در این مذاکرات، رونق گردشگری مدنظر بوده است. دنبال افزایش پرواز‌ها به عمان و قطر و عراق هستیم تا بتوانیم از متقاضیان سفر به ایران در عرصه توریست درمانی و گردشگری نیز استفاده کنیم.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استاندار فارس رونق تولید جذب سرمایه گذاری پروژه های عمرانی صنعتی و معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال

جام جم آنلاین - خوزستان، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ تحت عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: بررسی‌های لازم روی برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در این شرکت بنا برجایگاه استراتژیک و نقش تاثیر گذار در تولید مواد هیدرو کربوری و تامین خوراک پالایشگاه‌ها،مجتمع های پتروشیمی و شرکت گاز مبتنی بر الگوی نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری صورت گرفته و نحوه نیل به این شعار تبیین ،برنامه ریزی و پیگیری تحقق آن در دستور کار قرار گرفته است.

 

حسن شهروئی در تشریح شعار سال ۱۴۰۳ افزود : شعار سال جاری از دو بخش : جهش تولید و مشارکت مردم تشکیل شده که شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در هر بخش اهداف و برنامه‌های مرتبطی را دنبال می کند. در زمینه تولید هدف گذاری لازم در راستای تحقق کامل برنامه‌های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران مطابق با اهداف تعیین شده، اجرای پروژه‌های مرتبط با تولید و اصلاحیه های فنی و عملیاتی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت دستیابی به تولید حداکثری با توجه به نقش درآمدزایی این شرکت در اقتصاد کشور صورت گرفته است.

وی گفت: در زمینه مشارکت مردم نیز توجه به جامعه پیرامونی حوزه فعالیت استمرار ساخت و تامین کالا با اولویت منابع درون استانی و بومی مطابق ضوابط و مقررات موجود بهره مندی از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان تسهیل در پاسخگویی به استعلامات کارگاه های خصوصی و کارافرینان، تلاش جهت بهبود و ارتقاء جایگاه سرمایه های انسانی و مجموعه ذینفعان شرکت بعنوان ارکان اساسی تحقق اهداف سازمانی استمرار انجام مسئولیت های اجتماعی در مناطق همجوار ، تلاش مستمر جهت حفاظت و حراست از دارائی‌ها و سرمایه‌های انسانی استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت نیروی انسانی پیگیری بهبود وضعیت خدمات دهی به همکاران با اولویت کارکنان نوبتکار و عملیاتی ، پیگیری رفع محدودیتها و افزایش رضایتمندی ذینفعان بخشی از برنامه‌های مورد پیگیری این شرکت می باشد.

شهروئی از تحقق کمی و کیفی تولید نفت و گاز با احتساب کاهشهای تکلیفی، ایجاد تمهیدات لازم جهت بازگشت به تولید حداکثری،نگهداشت و ارتقاء نظام ایمنی/بهداشت،محیط زیست و پدافند غیر عامل در کلیه فعالیت ها،مدیریت آلاینده های زیست محیطی و نیز اتمام پروژه‌های در دست اجرا به عنوان بخشی از اهداف اصلی شرکت کارون در سال جاری نام برد و ابراز امیدواری کرد که با یاری خداوند متعال و اهتمام کلیه کارکنان این اهداف تحقق یابند.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • تأمین مالی جمعی ابزاری مؤثر جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳