Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@05:57:40 GMT

ارزش لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح ۸ ماهه سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۰۸۹۲

روز پنج‌شنبه، نرخ برابری ارز ترکیه در برابر دلار، تا ۶.۲۴ پایین آمد و به پایین‌ترین سطح خود در ۸ ماه اخیر رسید.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، نرخ برابری ارز ترکیه در برابر دلار، تا ۶.۲۴ پایین آمد و به پایین‌ترین سطح خود در ۸ ماه اخیر رسید. تشدید نگرانی‌ها در مورد انجام مجدد انتخابات شهرداری استانبول و تنش‌های مذاکرات تجاری چین و آمریکا، به نرخ لیر فشار وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیر ترکیه در ساعت ۱۲:۴۴ ظهر دیروز به وقت تهران تا نرخ برابری ۶.۲۴۱۰ سقوط کرد که پایین‌ترین نرخ آن از ۲۴ سپتامبر تا کنون است.

پس از هفته‌های متوالی درخواست تجدیدنظر از سوی حزب ای‌کی رجب طیب اردوغان و حزب متحد ملی‌گرای آن ام‌اچ‌پی، هیأت عالی انتخابات ترکیه روز دوشنبه فرمان داد انتخابات استانبول، که حزب مخالف در آن به سختی پیروز شده بود، دوباره برگزار شود.

حزب اصلی مخالفان روز چهارشنبه اعلام کرد که رسماً درخواست کرده است تقاضای استیناف اردوغان ابطال شود، چراکه تخلفاتی که حزب ای‌کی مدعی است در انتخابات شهرداری‌های ۳۱ مارچ رخ داده است، در انتخابات سال قبل هم انجام شده بود.

سرمایه‌گذاران می‌ترسند تصمیم به انتخابات مجدد استانبول در ۲۳ جون، حدود ۲ ماه دیگر به وضعیت نامشخص برنامه‌های ترکیه برای توازن مجدد و تثبیت اقتصاد، خواهد افزود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ارزش لیر لیر ترکیه نرخ برابری ارز ماده 36 برجام ماده 26 برجام جان کری برجام بازار تبریز طرح ترافیک ۹۸ مناف هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حاجی حسینی در مراسم روز ملی گندم و نان که در شهرستان خاتم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تولید گندم در کشور گفت: ما باید همچون تقویت نظامی کشور به تولید این محصول ارزشمند که در سبد غذایی مردم است باید توجه داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم هم تولید گندم در این شهرستان را افزایشی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ تن گندم در شهرستان تولید و به سیلو‌های استان تحویل داده شد.

فتحی خاطرنشان ساخت: شهرستان خاتم در جذب و توزیع نهاده‌ها رتبه اول را داراست.

دیگر خبرها

  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • خاندوزی چند هفته قبل از وزیر شدن: شش ماهه مشکل گرانی‌ها حل می‌شود
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است