Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@19:35:19 GMT

نقل و انتقال دام زنده بدون شماره هویت در همدان ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۵۴۲۵

نقل و انتقال دام زنده بدون شماره هویت در همدان ممنوع شد

معاون تولیدات دامی جهاد‌کشاورزی استان همدان گفت: بر اساس دستور العمل‌های صادر شده جدید وزارت جهاد کشاورزی؛ برای هر‌نوع جابه‌جایی، خرید و فروش و یا نقل‌ و انتقال دام‌ زنده دامداران موظف به نصب و ثبت شماره هویت دام در سامانه مخصوص آن هستند. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

 محمد نظر‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در همدان، اظهار داشت: این روش نظارتی که برای دام‌های زنده سبک و سنگین در دو  بازه زمانی متفاوت با نصب شماره‌های دیجیتالی 15 رقمی اجرا می‌شود؛ به تشکل‌های فعال در حوزه تولید و پرورش، خرید و فروش و نقل و انتقال‌ ونظارت و مالکان دام‌های زنده در استان همدان اطلا‌ع‌رسانی شده است( اتحادیه دامداران، اتحادیه صنعت دامپروری، تعاونی گوسفنداران وسازمان نظام صنفی فنی و مهندسی کشاورزی).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این روش همه تشکل‌های فعال در این حوزه ملزم به اجرای آن هستند.

وی افزود: نصب شماره‌ 15 رقمی بر روی گوش دام‌های سبک و سنگین با هدف افزایش نظارت بر نقل و انتقال و کاهش قاچاق دام و افزایش نظارت بر محیط تولید دام اجرا خواهد شد؛ اداره کل راهداری استان‌ها هم باید به شرکت‌های همکار خود در حوزه بار اعلام کنند که هیچ شرکتی اجازه صدور بارنامه برای دام‌های بدون هویت ثبت شده در سامانه دیجیتال دام ندارد.

باند گسترده قاچاق دام به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در کرمان منهدم شدروند قاچاق دام در کردستان کاهش یافتتاکید دوباره استاندار بر برخورد جدی با قاچاق دام در مرزهای کردستان

نظر‌پور گفت: پلیس هم بر اساس این دستور‌العمل، مانع نقل و انتقال دام بدون شماره می‌شود و در هر مسیر که دامی را در کامیون یا سایر وسایل نقلیه بدون هویت شناسایی کند به عنوان دام قاچاق توقیف و تحویل دستگاه قضایی خواهد داد. دامداران استان همدان(سبک و سنگین) قبل از فرا‌رسیدن موعد اجرای این دستور‌العمل موظفند با مراجعه به سامانه‌ای که برای اینکار طراحی و فعال خواهد شد هویت دام‌های سبک و سنگین خود را با اختصاص کد 15 رقمی مشخص و در این سامانه ثبت کنند.

وی نام این سامانه را سامانه شناسایی هویت دام نام برد و اظهار داشت: بر اساس قواعدی که در این حوزه به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ شده است؛ کشتارگاه‌های ‌دام هم اجازه کشتار دام بدون هویت ندارند و اگر دام بدون هویتی را کشتار کنند تخلف قانونی برای آنان در نظر گرفته می‌شود. فقط یک استثنا برای دام‌های عشایر لحاظ شده که برای آن هم ضوابط خاصی به هنگام کوچ عشایر تعیین شده است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان تاکید‌کرد: جابه‌جایی هر نوع دامی باید با مجوز حمل بار باشد که در غیر‌این‌صورت پلیس اجازه جابه‌جایی این دام‌ها را نمی‌دهد و دام‌ها هم توقیف می‌شوند.

نظر‌پور گفت: طرح نظارت بر نقل و انتقال دام باشماره هویت برای دام‌های سنگین از ابتدای پاییز و  برای دام‌های سبک هم از  نخستین روز فصل زمستان اجرای خواهدو فرصت کافی برای همه دامداران پیش بینی شده است که برای ثبت هویت دام زنده خود اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین

منصور خزایی در تشریح وضعیت کود شیمیایی شهرستان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی پایه و سرک در فامنین تامین و توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه میزان کود توزیع شده شامل ۴ هزار و ۶۵۰ تن کود ازته، ۴۹۰ تن کود فسفاته و ۱۶۰ تن کود پتاسه برای کشت‌های زراعی است افزود: ۴ هزار و ۳۰۰ تن از کود‌های توزیع شده مربوط به سهمیه پاییزه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه گفت: توزیع کود از طریق سامانه پایش کود و با صدور حواله الکترونیکی توسط کارشناسان به عنوان کاربران سامانه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • دشوارترین رقیب برای شماره ۴ پرسپولیس
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد