Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:24:16 GMT

احمدی‌نژاد که آمد ناطق‌ نوری رفت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۵۸۸۶

احمدی‌نژاد که آمد ناطق‌ نوری رفت

ناطق نوری با رقیب سیاسی پیشین خود مدت‌هاست روابط حسنه دارد اما دلخوری‌هایش از رئیس دولت نهم هنوز ادامه دارد. آن مناظره‌های سال ۸۸ و حرف‌هایی که احمدی‌نژاد علیه ناطق نوری و پسرانش زد، هنوز از دل ناطق نوری پاک نشده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه شرق نوشت: «کاش مانند همه این شش سال نمی‌رفتم.»؛ این احتمالاً زمزمه‌ای است که اکبر ناطق نوری هنگام خروج از محل ضیافت افطاری محمدرضا باهنر زیر لب با خود زمزمه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شش سال پیش هم به این ضیافت دعوت شده و نرفته بود. در همه سال‌های بعد هم خبری مبنی بر حضورش در افطاری‌های باهنر رسانه‌ای نشد. این بار هم که رفت، پشیمان و روزه باز‌نکرده بازگشت. چرا؟ چون محمود احمدی‌نژاد هم دعوت شده بود. رسانه‌ها گزارش داده‌اند که او هم‌زمان با ورود رئیس سابق دولت، از مجلس خارج شده است. این در حالی است که در همه این سال‌ها مرتب در افطاری عارف حضور داشته است. ناطق نوری همان سال ۹۲ که خبر شرکت‌نکردنش در ضیافت افطاری محمدرضا باهنر خبری شد، در افطاری محمدرضا عارف حاضر شد و کنار رئیس دولت اصلاحات، رقیب انتخاباتی خود در سال ۷۶، عکس مشترک گرفت. این دلخوری گویا به این راحتی پاک‌شدنی نیست. ناطق نوری با رقیب سیاسی پیشین خود مدت‌هاست روابط حسنه دارد اما دلخوری‌هایش از رئیس دولت نهم هنوز ادامه دارد. آن مناظره‌های سال ۸۸ و حرف‌هایی که احمدی‌نژاد علیه ناطق نوری و پسرانش زد، هنوز از دل ناطق نوری پاک نشده است.

اگر چه به نظر می‌رسد او بیش از احمدی‌نژاد از همتایان اصولگرایش دل‌چرکین است؛ چرا‌که از همان زمان دیگر در جلسات جامعه روحانیت مبارز هم شرکت نکرده است. او توقع داشت که اصولگرایان از او در برابر ادعاهای احمدی‌نژاد حمایت کنند که هیچ‌کدام این کار را نکردند. آن زمان صرفه در بی‌خیال‌شدن ناطق نوری و حمایت از رئیس سابق دولت بود. ناطق نوری اگر چه مجبور است با رئیس سابق دولت در مجمع تشخیص مصلحت پشت یک میز بنشیند اما هیچ اجباری برای بودن با او در مجلس اصولگرایان ندارد؛ همان اصولگرایانی که ناطق نوری مدت‌هاست از آنها کناره گرفته است.

سال ۹۲ اعلام شده بود که مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین با سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلین علی‌اکبر ناطق نوری برگزار می‌شود اما این‌طور نشد و ناطق نیامد. محمدرضا باهنر با اشاره به غیبت ناطق نوری گفته بود: «جناب آقای ناطق نوری را بعد از مدت‌ها یخ‌بندان به یک جلسه تمام‌عیار سیاسی دعوت کردیم و ایشان هم راحت پذیرفتند و قبول کردند. تصورمان این بود که برخی یخ‌ها آب شده است. از این موضوع خوشحال شدیم اما همان روز به ما خبر دادند که ایشان نمی‌آیند و ما شرمنده حضار شدیم و خودمان هم در بهت و حیرت رفتیم. کار غیر مترقبه‌ای موجب سفر آقای ناطق نوری و حضور نیافتن‌شان در مراسم افطار امروز شده است. ما هم امیدواریم دلیل همین باشد و آقای ناطق نوری در اسرع وقت این مسئله را جبران کنند.»

مصطفی پور‌محمدی هم گفته بود که «امیدوار بودیم که ایشان با حضور در این مراسم روزه سکوت‌شان را می‌شکستند و همراهی و هم‌نوایی با یاران‌شان داشتند که البته دارند و جای ایشان خالی است.»

محمدرضا باهنر که زمانی گفته بود: «امروز جریان احمدی‌نژاد در قدرت نیست که ناطق نوری بخواهد از بازگشت به فعالیت سیاسی سر باز زند؛ بنابراین چه دلیلی وجود دارد که ایشان می‌گویند احساس تکلیف نمی‌کنم؟» نمی‌داند که ماجرا فقط در قدرت بودن یا نبودن احمدی‌نژاد نیست. ناطق نوری تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند حضور او را تحمل کند. احتمالاً جامعه اسلامی مهندسین عملاً محمود احمدی‌نژاد - یکی از اعضا خود - را به ضیافت افطاری دعوت کرده بود تا شاید شرایط آ‌شتی او را با ناطق نوری فراهم کند؛ چرا‌که باهنر قبلاً گفته بود: «به نظر می‌رسد باید بیشتر با آقای ناطق نوری گفت‌وگو کرد تا او را برای بازگشت به عرصه سیاسی متقاعد کنیم» اما به نظر می‌رسد که همه تلاش‌هایش ناکام مانده است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصولگرايان علي اكبر ناطق نوري محمدرضا باهنر محمود احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

محمود احمدی نژاد گفت: هر کشوری به سایر کشور‌ها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند.

کانال تلگرامی دولت بهار نوشت: محمود احمدی نژاد، رئیس دولت نهم و دهم، امروز در حاشیه دیدار با جمعی از بانوان، در پاسخ به سوالی درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: هر کشوری به سایر کشور‌ها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند؛ و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • عکسی از مهدی هاشمی و منتقد سرسخت پدرش در یک مراسم /وزیر احمدی نژاد هم آمد
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران
  • واکنش احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • (تصویر) چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟
  • چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟ /گریه های او در یک مراسم +تصاویر
  • (تصاویر) احمدی‌نژاد در مراسم گرامیداشت حمید بهبهانی
  • احمدی نژاد به هر دو منزل بقایی سر می‌زند و هدیه می‌برد