Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@11:19:35 GMT

هک ردیاب‌های جی‌پی‌اس

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۵۹۱۶

ساعت24 -موسسه امنیتی در انگلیس حفره‌ای روی ردیاب‌های جی‌پی‌اس پیداکرده است که قابل هک شدن است و هکرها از طریق آن نه‌تنها محل کاربر را پیداکرده، بلکه قادر به شنیدن مکالمات وی نیز می‌شوند.

 محققان شرکت Fidus حفره امنیتی را روی ده‌ها ابزار دیجیتال که از فناوری ردیاب جی‌پی‌اس بهره‌مند می‌شوند؛ کشف کرده که می‌تواند خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ردیاب‌های جی‌پی‌اس معمولاً ساخت چین بوده و برخی از آن‌ها هم سیم‌کارت خور است و هم به اینترنت متصل می‌شوند.

ابزار ردیاب کودکان، افراد کهن‌سال، ابزار مانیتورینگ کودک و کیت‌های ردیاب خودرو؛ ازجمله وسایلی هستند که در خود ردیاب جی‌پی‌اس دارند و ممکن است از طریق باگ کشف‌شده مورد سوءاستفاده هکرها قرار گیرند.

اغلب این دستگاه‌ها در خود میکروفونی جای‌داده‌اند که به گفته محققان این شرکت قابل هک بوده و نفوذکننده می‌تواند از طریق آن استراق سمع کند.

سازندگان به گفته محققان انگلیسی پس از کشف حفره تنها کاری که کرده‌اند، بازگرداندن محصول به کارخانه بوده است، بدون اینکه جلوی حفره را بگیرند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعر باید به قدرت ابزار خود واقف باشد/ بیانات سازنده رهبر معظم چراغ راه است

سعید سلیمانپور در پی حضور در جلسه دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار آنا تصریح کرد: شعر و کلاً هنر می‌تواند دستاوردهای مهمی ‌برای رشد و تعمیق معنویت جامعه به همراه آورد.

 وی افزود: همانطور که حضرت آقا نیز فرمودند شعر رسانه‌ای قوی است و ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید از آنها استفاده شود و اولین قدم آگاه ‌کردن خود شاعران است که بدانند چه ابزار مهم و ومؤثری در اختیار دارند.

شاعر پیشکسوت با تاکید به اینکه محفل شعری که به‌صورت سنتی حسنه، سالیان سال در شب میلاد مسعود امام حسن مجتبی (ع)، در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، بسیار فراتر از محفلی ادبی است، ادامه داد: محفلی است که در کنار ارائه آثار، فرمایش‌های دقیق و کارشناسانه حضرت آقا را نیز در پی دارد.

سلیمانپور مهمترین بیانات رهبر معظم انقلاب را اینطور عنوان کرد که امسال رهبر معظم انقلاب، ضمن بیان اهمیت‌های هنر شعر به‌عنوان رسانه‌ای قوی و تأثیرگذار، بر هنری ‌بودن و ساختار قوی آن نیز تأکید فرمودند و در نهایت پیامی‌ را که شعر باید منتقل کند، بسیار مهم شمردند.

جای شعرای پرتلاش خالی

این شاعر تاکید دارد که در دیدار شعرا با رهبری، شعرهای خوب و متنوعی خوانده شد که در بین شعرهای خوب، برخی از شعرها برجسته‌ بودند. حوزه هنری و واحد آفرینش‌های ادبی آن، که متولی برگزاری این محافل است، مدتی است با برنامه‌ریزی و راهکارهای جدیدی تلاش می‌کند که گزینش اشعار و سطح کیفی اشعار، تعریف‌شده باشد تا کیفیت اشعار ارائه شده بالاتر برود.

وی اضافه کرد: البته به نظر بنده برای شاعری که سالهاست در زمینه فرهنگ و ادب قلم می‌زند و خوب شعر می‌سراید، اما نتوانسته است به آن اوج ادبی دست پیدا کند، یا شاعر جوان با استعدادی که تازه قدم در این راه نهاده است و باوجود این استعداد و توانی که اثبات کرده است، شعرش هنوز، شعر شاخص و برجسته‌ای نیست، باید فرصت شعرخوانی در این محفل مهیا شود و سهمی ‌هرچند ناچیز، برای آنها در نظر گرفته شود.  

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی معتقد است شعر امروز جایگاه ویژه‌ای در معادلات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی پیدا کرده است. مطمئناً تعداد شاعران ما نسبت به دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است، منتها برای کیفی‌ترکردن شعر، در کنار تلاش شاعران، نقش نهادهای فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های آنها نیز نقش کلیدی دارد.

وی متذکر شد: نظرهای دقیق و کارشناسانه حضرت آقا که همه ساله در این دیدارها مطرح می‌شود، می‌تواند پایه و اساس این برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد. 

به گفته این شاعر، به عنوان مثال از نظر کمیت، شاعران طنزپرداز زیادی داریم و استقبال شعر طنز بسیار بیشتر از گذشته شده است؛ اما مسئله مهمی ‌که همه طنزپردازان باید به آن اعتقاد داشته باشند این است که شعر طنز، شوخی‌بردار نیست!

سلیمانپور تصریح کرد: شعر طنز اگر چه با شوخی قرین است اما از منظر زبان و فنون ارائه طنز، و نیز پیداکردن سوژه و ساختن مضمون، مقوله‌ای بسیار جدی است و طنزپرداز نباید از کنار آنها بی‌اعتنا رد شود. دقت و زحمت‌کشیدن در این موارد است که شعر طنز را کیفی و ماندگار می‌کند.

شعر فراتر از قومیت

وی در خصوص نحوه فعالیت شعرا در زبان‌های مختلف نیز اضافه کرد: بی‌هیچ تعارفی، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. در کنار زبان عزیز فارسی که زبان ملی همه ایرانیان است، هر ساله صدها عنوان کتاب با زبان‌های ترکی و کردی و ... در کشور چاپ می‌شود.

این شاعر متذکر شد: خود بنده در کنار شعرهای فارسی‌ام به زبان مادری‌ام نیز که ترکی آذری است، شعر می‌گویم و منتشر می‌کنم. ما در کشورمان حتی جشنواره‌های شعری داریم که به زبان فارسی نیستند. مانند جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که اختتامیه آن در اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد و تاکنون هفده دوره آن برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم فاجعه در اهواز؛ حفره بزرگ پس از باران | نحوه مسدود کردن وسط خیابان را ببینید!
  • شاعر باید به قدرت ابزار خود واقف باشد/ بیانات سازنده رهبر معظم چراغ راه است
  • شاعر باید به قدرت ابزار خود واقف باشد
  • آشنایی با ابزار تعمیرات موبایل
  • حفره بزرگ در‌ زمین اهواز پس‌ از باران (فیلم)
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • کشف ابزار سنگی که داستان تکامل انسان را تغییر می‌دهد
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • شناسایی حیات بیگانه توسط دانشمندان ناسا
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره