Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستان و بلوچستان-ایرانشهر- به دلیل حریق در دهستان« کله دین» در جنوب سیستان و بلوچستان ۳۵۰۰ اصله نخل خرمای بارور در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین: دهیار دهستان کله دین جالق در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: نخلستان های دهستان کله دین طعمه حریق شد که در این حادثه ۳۵۰۰ اصله  نخل خرمای بارور و۱۷۵۰۰ غیر بارور  تعداد ۵ راس گوسفند و ۶۰۰ بسته خوشه  گندم  طعمه حریق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاسم اربابی با بیان اینکه همچنین به ده باب  منزل که در کنار نخلستان قرار داشت خسارت جزیی وارد شد افزود:  این آتش سوزی با تلاش آتش نشانان شامگاه جمعه  مهار شد.

وی ادامه داد: در عملیات مهار آتش نخلستان کله دین خودرو های آتش نشانی جالق ؛ناهوک و سراوان و مردم در صحنه حاضر و آتش را مهار کردند.

وی با بیان اینکه تا کنون علت آتش سوزی مشخص نشده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر کارشناسان مربوطه در حال بررسی می باشند.

دهیار دهستان کله دین گفت: اتش سوزی در دهستان کله دین خسارات زیادی بر مردم وارد  کرده و حجم زیاد آتش سوزی ها در بخش جالق مشکوک است و مسوولین در حال بررسی این موضوع هستند.

وی در ادامه از نخل داران خواستار شد که از نخلستان های خود سرکشی کنند و اداره کشاورزی در هرس نخیلات امکانات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

 وی افزود  برای چندمین بار پیاپی بخش مهمی از نخلستان های  شهر جالق  نیز در آتش سوختند.

گفتنی است : در شهر مرزی جالق از توابع شهرستان سراوان  اکثرا  شاهد آتش سوزی های گسترده ای بودیم که هزاران نخل جنوب استان در سایه بی توجهی در آتش سوخته اند.

گفته می شود: عدم هرس درختان خرما و حضور معتادین همواره از جمله علت های آتش سوزی نخیلات خرما در جنوب استان بوده اند.

.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سراوان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری در ایرندگان

یکی از کارکنان یگان تکاوری استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از پایگاه خبری شهدای فراجا، در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در پی درگیری یگان تکاوری انتظامی خاش با یک گروهک تروریستی در دوراهی رندگان، یک نفر از کارکنان یگان تکاوری مورد اصابت گلوله مستقیم اشرار قرار گرفت و پیش از رسیدن به مراکز درمانی، به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل شد.

ستوان دوم شهید «محمد ذخیره» متأهل و اهل روستای فیروزه‌ای شهرستان هامون بود.

کد خبر 739278

دیگر خبرها

  • سوخت رسانی به مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • عید دیدنی متفاوت به سبک رسول خادم
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد
  • محکومیت ۴۶ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در زاهدان
  • سوخت رسانی در استان سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • ویژه برنامه محافل قرآنی بهار در بهار، در سیستان و بلوچستان
  • شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری در ایرندگان
  • شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری سیستان و بلوچستان