Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید رسول حسینی  دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به آموزش فنی و حرفه‌ای به بهبود یافتگان و افراد تحت تکفل آن‌ها و همچنین تهیه و اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه آموزشی و علمی در راستای مبارزه با مواد مخدر،گفت: استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و فعال شدن بیش از ۶۰ سمن به صورت مستقیم در این زمینه از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  برنامه ریزی پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در استان همدان که به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: ۴۵ کمپ ترک اعتیاد در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۴ مورد مخصوص بانوان و ۴۱ مورد ویژه آقایان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در ادامه بیان کرد: ایمن سازی محیط‌های اطراف مراکز آموزشی و جمع آوری معتادان متجاهر از اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

حسینی با بیان اینکه ظرفیت مرکز نگهداری معتادان متجاهر استان با مدیریت سپاه افزایش یافته است، گفت: با محوریت دستگاه قضائی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی ۱۵۰ معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شدند.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از برگزاری ۳ جلسه در مرکز ماده ۱۶ رسالت در شهرستان کبودرآهنگ خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰ استان کشور موظف جمع آوری ۴ هزار معتاد متجاهر بودند که همدان نیز در بین این استان‌ها قرار داشت. 

وی با یادآوری اینکه از بین ۴۲۹ شهرستان کشور شهرستان ملایر در استان همدان و فلاورجان در استان اصفهان به عنوان پایلوت اجرای طرح کشوری کرامت انتخاب شدند، اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان دولت و به طور کلی جامعه مخاطب توسط کمیته پیشگیری صورت گرفته و مردم از آموزش‌های عمومی بهره‌مند شدند.

حسینی از برنامه‌ریزی برای سطح بندی سمن‌ها خبر داد و با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، گفت: کمیته مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان راهکار‌های اجرایی برای مقابله با کشت شاهدانه و خشخاش تدوین کرده که این راهکار‌ها به کل استان‌های کشور ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین نیز برای مبارزه با مواد مخدر دست به کار شدند، بیان کرد : ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان در دستور کار این مجمع است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان به ۵ تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت همدان مطلوب است و طرح شیوع شناسی اعتیاد همدان رتبه ۲۱ کشور را دارد.

حسینی با یادآوری اینکه مخدر سالویا در حال انتشار در کشور است، اظهار داشت: این ماده توهم زاست و کشفیات چشمگیری از آن در استان همدان نداشتیم که علت آن را می‌توان به کشت نشدن گروه نعناعیان در همدان ربط داد.

وی با بیان اینکه در آستانه ۵ تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های در نظر گرفته شده که باید نمود کافی داشته باشد، گفت: باید جذب اعتبارات را پیگیری کرد و در صورت برخورد با مشکل در پیگیری اعتبارات موارد برای رفع گزارش شود.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از ارتباط با فرمانداران به عنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: عملکرد فرمانداران ارزیابی می‌شود.

حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با یادآوری اینکه طی سال‌های قبل استان همدان در کشور در بین ۳۳ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رتبه ۳۰ را داشت، اما سال گذشته در بین ۱۰ استان برتر کشور بودیم، گفت: تعداد معتادان متجاهر استان همدان به قدری نیست که در کشور در صدر باشیم.

انتهای پیام/د.ا

اجرای برنامه های آموزشی و علمی مبارزه با مواد مخدر در همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی احمدپور با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر یک معضل چند وجهی است و برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت نه گفتن می‌تواند عاملی تعیین کننده در عدم گرایش افراد به سمت معضل اعتیاد باشد.

وی با اشاره به اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان گیلان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پس از انجام تحقیقات نامحسوس، صحت موضوع برای پلیس محرز شد و مخفیگاه متهم در شهر رشت مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان از اعزام مأموران اداره عملیات ویژه به محل اختفا متهم و دستگیری وی خبر داد و اذعان‌داشت: ۱۳ کیلوگرم ماده روان گردان از نوع حشیش و ۵۰۰ گرم سایر مواد مخدر توهم‌زا در بازرسی از این مکان کشف شد و قاچاقچی ۳۵ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس در راستای خدمت‌گزاری مطلوب به مردم بسترهای ارتباطی خوبی چون سامانه ۱۲۸ را راه‌اندازی کرده و با دریافت اخبار و گزارشات در خصوص مواد مخدر در راستای انجام بهتر مأموریت‌ها با مشارکت آن‌ها، گام برمی‌دارد.

کد خبر 6081950

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر