Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- به دنبال التهابات اخير در بخش‌هاي خودرو و مسکن که به غيرواقعي شدن قيمت‌ها انجاميد،‌ سايت ديوار ناچار به حذف قيمت‌ها در اين دو حوزه شد و در بخش قيمت نيز فقط کلمه «توافقي» به چشم مي‌خورد. بازار با اين راه‌حل موقت، حسن نيت خود را در کم کردن التهاب بازار نشان داد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، سايت ديوار پس از دريافت بازخوردهاي کاربران و همچنين بررسي‌ها و جلسات مختلف با مسئولان، راهکارهايي را براي کاهش التهاب به شکلي پايدارتر و بازگشت آرامش به معاملات عموم مردم در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چند روزي است، دو بازار خودرو و املاک درگير التهابات بسياري شده و سايت ديوار که بستري براي فروش اينهاست، نيز از اين التهاب بي نصيب نمانده است.
از دلايل اين التهابات مي توان به برهم خوردن تناسب عرضه و تقاضا ناشي از محدوديت‌هاي توليد، ممنوعيت واردات خودرو به کشور و هجوم نقدينگي به بازار خودرو اشاره کرد.
بازار مسکن نيز التهابات خاص خودش را داشت. بر اساس گزار‌ش‌هاي بانک مرکزي، در ماه‌هاي پاياني سال گذشته شاهد کاهش 49 درصدي معاملات در شهر بوده و همين شرايط ويژه اقتصادي، فرصت را براي تباني و قيمت‌سازي‌ در بازار خودرو -به‌ويژه خودروهايي که عرضه محدودتري داشته‌اند- و بازگشت رکود به بازار مسکن فراهم کرد.
منشأ تباني‌هايي که در بازار قيمت‌گذاري خودرو و مسکن صورت گرفته، خارج از فضاي ديوار بود به همين دليل اين نياز وجود داشت دستگاه قضا براي کاهش اين التهابات وارد ميدان شود.
سايت ديوار نيز پس از برگزاري جلسات مختلف، تصميم گرفت اصلاحاتي را در پلتفرم خود ايجاد کند تا مشکلاتي از اين دست به صفر برسد.
اين سايت با صدور بيانيه‌اي راه‌حل‌هاي کاربردي‌تر براي کاهش التهابات را ارائه داده است.
اولين قدمي که آن‌ها برخواهند داشت، همکاري با سازمان فناوري اطلاعات است. به اين شکل که از اين پس در دو دسته‌بندي خودرو و املاک، کد ملي درج‌‌کنندگان آگهي با کد ملي مالک شماره موبايلي که از طريق آن ثبت آگهي صورت گرفته، از طريق سامانه شاهکار تطبيق داده خواهد شد.
در گام بعدي در صورت صحت اطلاعات وارد شده، تطبيق آن در صفحات آگهي نمايش داده مي‌شود. راهکاري که خريدار را از صحت اطلاعات هويتي آگهي‌دهنده مطمئن مي‌کند.
استعلام هويت، فاز اول اقدامات ديوار است و در فازهاي بعدي سخت‌گيري‌هاي بيشتري در زمينه‌ تشخيص هويت آگهي‌دهندگان اعمال خواهد شد.
اين کار منجر به کوتاه شدن دست تباني‌گراني مي‌شود با سيم‌کارت‌هاي بي‌هويت اقدام به درج آگهي غير واقعي مي‌کنند و هدفي جز ايجاد التهاب در بازار يا کلاه‌برداري ندارند.
«ديوار» براي دسته‌بندي‌هاي مختلف، راهکارهاي مخصوص نيز در نظر گرفته است. به طور مثال در دسته‌بندي خودرو به طور آزمايشي و تا زمان رفع التهاب بازار، قيمت هاي خودرو با استفاده از فهرست اتحاديه‌ صنف دارندگان نمايشگاه‌ها و فروشندگان خودرو، اعلام مي‌شود. در کنار آن محدوديت‌هايي در سقف قيمت پيشنهادي آگهي‌هاي خودرو نيز اعمال خواهد شد.
ديوار با همکاري وزارت راه و شهرسازي نيز قدم ديگري در کاهش اين التهابات برداشته است. در دسته‌بندي املاک شهرهاي بزرگ، از امروز اطلاعات معاملات پايان پذيرفته‌اي که از سوي وزارت راه و شهرسازي اعلام مي‌شود به تفکيک مناطق در اختيار بازديدکنندگان سايت ديوار قرار خواهد گرفت. اطلاعاتي که مي‌تواند تصميم‌گيري در خصوص قيمت ارائه‌شده را براي کاربران ساده‌تر کند، البته اگر مدام به روز رساني شوند و جمع‌آوري آن از سوي نهادهاي مسئول با دقت انجام شود.
سايت ديوار محل درج آگهي‌هاي رايگان است، در ادامه سياست‌ها اين مسئله به همين شکل باقي خواهد ماند اما براي کساني که بيش از حد مورد نياز عموم، اقدام به درج آگهي مي‌کنند، هزينه‌اي در نظر گرفته خواهد شد.
براي اجرايي شدن اين راهکارها در جهت کاهش التهابات بازار مسکن و خودرو، به همکاري سازمان فناوري اطلاعات و کاهش تعرفه استفاده از سيستم شاهکار، اعلام فهرست قيمت از سوي اتحاديه‌ صنف دارندگان نمايشگاه‌ها و فروشندگان خودرو، درج و به روز رساني اطلاعات معاملات پايان پذيرفته‌اي با کمک وزارت راه و شهرسازي نياز است.
علمي** 9207** 1055
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید رنو ساندرو در بازار

در آگهی‌های بازار خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۲۰۰ هزار کیلومتر ۷۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۶ با کارکرد ۵۵ هزار کیلومتر، ۸۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش باما، با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودرو‌های ساندرو به دست خواهید آورد.

قیمت روز انواع خودرو ساندروبرند مدل کارکرد قیمت (تومان)
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۷ ۹۸,۰۰۰ ۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۶ ۸۳,۰۰۰ ۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۷ ۷۳,۰۰۰ ۹۷۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۱۲۹,۰۰۰ ۷۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۶ ۵۵,۰۰۰ ۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۱۷۸,۰۰۰ ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۲۰۰,۰۰۰ ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰

دیگر خبرها

  • قیمت جدید رنو ساندرو در بازار
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه