Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@15:58:33 GMT

۲۱۰ کودک مشمول طرح محسنین سبزوار حامی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۷۰۹۴

۲۱۰ کودک مشمول طرح محسنین سبزوار حامی ندارند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: از ابتدای امسال ۲۱۰ کودک مشمول طرح محسنین در این شهرستان شناسایی شدند که چشم انتظار حمایت خیران و حامیان هستند.

به گزارش قدس آنلاین، محمد داورزنی با بیان این که فرزندان طرح محسنین دارای والدین بیمار یا فرزند طلاق هستند افزود: خیران و نیکوکاران با بهره گیری از فضیلت ماه رمضان برای کمک به ایتام و فرزندان مشمول محسنین اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموع دو هزار و ۴۴۶ فرزند مشمول طرح محسنین زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: هزار و ۶۰۸ حامی نیز از ۲۸۲ فرزند یتیم زیرپوشش این نهاد حمایت می کنند که سال گذشته هشت میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال به فرزندان یتیم کمک کرده اند.

۲۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در قالب ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

طرح محسنین یکی از طرحهای کمیته امداد است که اجرای آن با تصویب رئیس وقت کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۳۷۸ به صورت آزمایشی شروع شد و از همان ابتدا هدف طرح حمایت مالی از کودکان با سرپرست ناتوان بوده است.

جامعه هدف طرح محسنین کودکانی هستند که پدر و مادر دارند ولی والدین آنها به علل مختلف نظیر زندانی بودن، سالمندی، بیماریهای سخت و از کار افتادگی توانایی اداره زندگی آنها را ندارند.

این کودکان به دلیل این که والدین آنها در قید حیات هستند از لحاظ قانونی، شرعی و عرفی یتیم محسوب نمی شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طرح محسنین کمیته امداد امام خمینی ره کودکان بد سرپرست محمد داورزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد

وام خوداشتغالی، کمک بلاعوض، قرض‌الحسنه و خدمات در حوزه مسکن، جهیزیه، لوازم ضروری زندگی و درمان از جمله درخواست‌های مردمی در میز خدمت ستادهای استانی کمیته امداد امام خمینی(ره) در دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان برپایی ستادهای ارتباطات مردمی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رییس جمهور به این استان در بهار ۱۴۰۳ برشمرد و  گفت: برپایی میزهای خدمت و ستاد پاسخگویی، اصلی‌ترین برنامه‌های سفرهای استانی رییس جمهور و گواه مردمی بودن دولت آیت‌الله رییسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد