Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:30:42 GMT

مدیر عامل آب منطقه ای: احتمال سرریز سد ارس وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۷۱۵۵

مدیر عامل آب منطقه ای: احتمال سرریز سد ارس وجود دارد

تبریز- ایرنا - مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اعلام اینکه یک میلیارد و 150 میلیون متر مکعب از ظرفیت مخزن یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعبی سد ارس پر شده است، گفت: احتمال سرریز آب این سد وجود دارد.

یوسف غفار زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بر اساس گزارش های هواشناسی احتمال بارش های شدید در ترکیه و ارمنستان در روزهای آتی پیش بینی شده است، گفت: شدت بارش ها در کنار آب شدن برف کوه های کشور ترکیه می تواند آورد رودخانه ارس را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه در زمان حاضر ورودی سد ارس 400 متر مکعب در ثانیه است ، گفت: این میزان ورودی قابل کنترل است و از روز گذشته خروجی سد را از 250 متر مکعب به 350 متر مکعب افزایش داده ایم.
مدیر عامل آب منطقه آذربایجان شرقی بر این اساس به ساکنان شهرستان های حاشیه رود ارس به واسطه احتمال سیلاب و طغیان رودخانه هشدار داد.
وی در عین حال گفت: تمهیدات لازم برای افزایش دبی رودخانه ارس اندیشیده شده است و ذخیره آب در سد خداآفرین که در زمان حاضر 350 میلیون متر مکعب آب دارد تا ظرفیت یک میلیارد متر مکعب ممکن است.
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اظهارداشت: در صورتی که افزایش دبی رودخانه در حد دبی 25 سال به بالا اتفاق نیفتد وضعیت رودخانه و سد ارس قابل کنترل است.
سد ارس روی رودخانه ای به همین نام با یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب حجم مخزن در 40 کیلومتری غرب جلفا واقع شده است.
در 196 کیلومتری پایین دست سد ارس، سد خداآفرین نیز با 1.6 میلیارد مترمکعب ظرفیت بر روی رودخانه مرزی و خروشان ارس ساخته شده است.
3071/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث سيلاب سد ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری گروگان گیر در یک واحد صنعتی در ایوانکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت : این گروگان گیری پیش از ظهر امروز دوشنبه ششم فروردین رخ داد و عامل گروگاانگیری با سلاح گرم مدیر واحد تولیدی را تهدید کرد.

 سرهنگ میراحمدی با اشاره به سرعت عمل پلیس در حضور در محل حادثه گفت : مهاجم ضمن گروگان گرفتن سه نفر  ، مدیر واحد صنعتی را مجروح کرد ولی با عملیات ضربتی پلیس دستگیر شد .

وی افزود : مهاجم اختلافات مالی را عامل گروگان گیری عنوان کرد.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • آبگیری سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا
  • آبگیری سد تاخیری - تغذیه‌ای تنگ خمار فسا
  • آبگیری سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش رهاسازی آب سد کوثر به ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه
  • ۹۹ درصد سد کوثر پر شد/ آغاز عملیات رهاسازی آب
  • چهار سد در کردستان طی دو ماه اخیر سرریز شدند
  • افزایش چشمگیر میانگین بارش استان در سامانه بارشی اخیر
  • دستگیری گروگان گیر در یک واحد صنعتی در ایوانکی
  • احتمال افزایش خروجی سد دز