Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به معیارهای دوگانه آمریکا در تعیین گروه‌های تروریستی گفت که به قدرت ایران در عبور از تحریم‌ها اطمینان داریم. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «زینب حسن نصرالله» دختر 33 ساله دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگویی با پایگاه خبری العهد لبنان به ذکر جزئیاتی از زندگی خانوادگی‌شان و خصوصیات پدرش «سید حسن نصرالله» پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر دبیرکل حزب الله لبنان در این گفتگو در خصوص مسئولیت زنان در حزب‌الله تاکید کرد که این مسئولیت در ابتدا حفظ خون شهدای مقاومت است. این زنان همچنین نقش بالایی در ساختن خانواده و جامعه دارند. زن با حجاب و عفاف خود می‌تواند از تمامی موانع در راستای منافع خود و جامعه‌اش عبور کند.

او در بخشی از این مصاحبه از ازدواجش در سنین پایین خبر می‌دهد و می‌گوید که چگونه در منزل خاله‌اش با جوانی آشنا شد که بدون اینکه بداند او دختر چه کسی است، از او خواستگاری کرد. زینب می‌‌گوید: دوست داشتم با یک جوان مجاهد ازدواج کنم و همین موضوع اتفاق افتاد. همسرم بزرگترین پشتیبان من بوده و کمک بزرگ به پایان تحصیلات من کرد، این در حالی بود که من مادر 4 کودک بودم و دو پسر و دو دختر داشتم.

وی بزرگترین نقش زن در جامعه را مادری می‌داند و تاکید می‌کند که همانگونه که امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله تأکید کردند زن در صورتی که بتواند در زمینه‌های مختلف و با حفظ حجاب خود و بدون تاثیر منفی بر خانواده‌اش کار کند، این موضوع مهم است.

گفتگو با دختر سید حسن نصرالله «زینت پدر»

دختر سید حسن نصرالله پیام همبستگی و افتخار خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرده و گفت: ما به قدرت هسته ای و علمی جمهوری اسلامی ایران برای عبور از مرحله کنونی و تحریمها اطمینان داریم.

وی اظهار داشت که هرگونه صحبت در خصوص سازش یا دوستی با شیطان بزرگ –آمریکا- توهم است. آمریکا فقط بر اساس منافع خود کار می‌کند و هیچ کس از این موضوع در امنیت نیست. ببینید آنها چگونه داعش را ایجاد کردند و در ادامه با آن اعلام جنگ کردند.

زینب تاکید کرد که امروز تمسخرآمیز است که آمریکا ایران و حزب‌الله لبنان و جنبش‌های مقاومت فلسطین را تروریستی می‌نامد، اما در مورد اسرائیل چنین چیزی نمی‌گوید.

وی در خصوص تاثیر پذیری از شخصیت دبیر کل حزب الله لبنان می‌گوید: این تاثیرپذیری کاملا طبیعی است، ایشان روی دوست و دشمن تاثیر دارند، چطور می‌شود که من از ایشان تاثیر نگیرم.

زینب در این مصاحبه گفت، قبل از جنگ 33 روزه به راحتی می‌توانسته به منزل پدری برود و با پدر ناهار یا شام بخورد، اما وضعیت پس از این جنگ در سال 2006 به کلی تغییر کرده است.

زینب نصرالله درباره بزرگترین درسی که از پدرش آموخته، گفت: بزرگترین درسی که از پدر آموخته‌ام تواضع است؛ وی انسان بسیار متواضع و با حیایی است و این صفت اهل بیت و علمای بزرگ است؛ به عنوان مثال امام خمینی(ره) یک نمونه و اسوه بود. با تمام بزرگی پدرم به حیا و سادگی زندگی او نگاه کنید، این همان چیزی است که من دوست دارم و معتقدم صفتی است که مردم هم عاشق آن هستند.

زینب درباره میزان رفاهش در زندگی گفت: ما از طبقه متوسط هستیم و خدا را شکر می‌کنیم که فقر را از ما دور کرد، معیشت من از شغل همسرم می‌گذرد. پدرم به دلیل موقعیتش می‌توانست در رفاه بیشتری باشد، اما او تواضع و زندگی عادی را دوست دارد. کسانی که دنبال زندگی لوکس هستند،‌ رویکردهای خاص خود را دارند.

وی در خصوص محل زندگی سید حسن نصرالله تصریح کرد: مطمئنا [بر خلاف شایعات اسرائیلی‌ها] او در زیر زمین یا محبوس نیست، هر چه می‌خواهد در اختیارش است، زندگی او در تمام جوانب به جز نقل‌وانتقال‌ها و دیدارها عادی است، اما درباره این دو مورد تدابیر امنیتی اتخاذ می‌شود.

زینب در پاسخ به سوالی درباره برادرش «هادی» که در سپتامبر 1997 به دست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به شهادت رسید، گفت در زمان شهادت هادی 12 سال داشته و زیاد شهادت وی را به خاطر، نمی‌آورد اما او بسیار متواضع و مهربان و مورد علاقه پدر و مادر بوده و سعی می‌کرده از هر کاری که منجر به رنجش پدر و مادر شود، دوری کند.

زینب در اشاره به جزئیات دیگر زندگی خانوادگی‌شان گفت، زمانی که «پدر بزرگ حضور داشته باشد نوه‌ها برای نشستن کنار وی در رقابت هستند و در این رقابت سر و صدای زیادی به راه می‌اندازند، اما او می‌گوید کودکان را رها کنید تا راحت باشند و ابدا از این وضعیت ناراحت نمی‌شود. او همچنین امور مربوط به نوه‌های بزرگ‌تر را دنبال می‌کند و در بسیاری از آنها که در سنین بالاتر هستند مشاوره می‌دهد.

دختر سید حسن در پایان تصریح کرد، در طول سال فقط چند بار می‌تواند پدر را ببیند، اما قبول دارد که سید فقط متعلق به خانواده نیست بلکه متعلق به کل امت اسلام است بنابراین همین دیدارهای کم را هم نعمت می‌داند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سید حسن نصرالله

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سید حسن نصرالله سید حسن نصرالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ اولیه حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از دور جدید حملات موشکی شدید حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی در واکنش اولیه به جنایت شهرک «الهباریه» خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که بیش از ۳۰ موشک از لبنان به سمت منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

طبق گزارش این شبکه، این حمله خسارات قابل توجهی به همراه داشته است.

شبکه الجزیره نیز از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر و چند انفجار در شهرک‌های شمال سرزمین‌های اشغالی و به ویژه «کریات شمونه» خبر داد.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از این حمله موشکی و آسیب وارد شدن به چند خانه در کریات شمونه منتشر کرده‌اند.

این حمله پس از آن انجام شد که رژیم صهیونیستی ساختمان «جمعیت پزشکی اسلامی» در روستای الهباریه در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله تاکنون دست‌ٰکم هفت شهید در پی داشته است.

پس از این حمله حزب‌الله لبنان صبح امروز  در بیانیه‌ای بر پاسخ حتمی به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک الهباریه تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطع ۴۰۰۰ درخت هیرکانی توسط شرکت فرزند آیت‌الله علم‌الهدی؟ | پاسخ فوری ماجد علم‌الهدی به ادعای یک رسانه ضد ایرانی
  • حزب الله لبنان: جنایت‌های رژیم صهیونیستی بی پاسخ نخواهند ماند
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد
  • پاسخ موشکی سریع حزب‌الله به جنایت اشغالگران در جنوب لبنان
  • پاسخ حزب‌ الله لبنان به جنایت الهباریه با موشک‌ باران کریات شمونه
  • پاسخ حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه +فیلم
  • پاسخ حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه
  • پاسخ اولیه حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه
  • حزب‌الله: جنایت «الهباریه» بی‌پاسخ نخواهد ماند
  • شایعات اخراج حکمتیار نادرست است