Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میرزایی مدیرکل دفتر آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین جلسه کاهش آلودگی هوای تهران در سال جدید اظهار کرد: براساس ماده ۱۵ قانون هوای پاک نظارت و تعیین آلودگی هوا بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: مهمترین عاملی که در سال گذشته منجر به کاهش آلودگی هوا شد نظارت بر معاینه فنی خودرو‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی با اشاره به اینکه باید نظارت بر معاینه فنی خودرو‌ها را جدی گرفت، اظهار کرد: اگر قرار است تنها نظارت باشد و اعمالی صورت نگیرد بی فایده خواهد بود.

مدیرکل دفتر آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست افزود: فرار از کنترل فنی معاینه فنی یکی از تخلفاتی بود که با پایش به موقع مانع آن شدیم.

میرزایی با بیان اینکه تخلفات معاینه فنی را از طریق سامانه سیمفای تحت کنترل داشتیم، تصریج کرد: تست معاینه فنی کنار جاده‌ها یکی از اقدامات خوبی بود که باید در تمام استان‌ها نیز از این ظرفیت لستفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست الودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب‌آلودگی مهمترین دلیل تصادفات جاده‌ای قزوین

ایسنا/قزوین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: خستگی و خواب آلودگی بیشترین سهم تصادفات را در جاده‌های استان قزوین دارد، بنابراین از رانندگان تقاضا داریم که در طول مسیر و به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا از بروز حوادث برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

مهدی رجحانی با اشاره به همکاری نیروهای جهادی در طرح کنترل و نظارت جاده‌ای اظهار کرد: در سال جاری نیروهای جهادی همچون سال‌های گذشته به کمک پلیس راه آمدند، در این طرح ۳۶ تیم جهادی در ۱۸ نقطه جاده‌ای استان با اولویت آزادراه های استان مستقر شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: در سال جدید علاوه بر حضور نیروهای جهادی، تخلفات رانندگی نیز توسط نیروهای جهادی رصد و پس از بررسی و صحت‌سنجی توسط پلیس اعمال قانون صورت می‌گیرد؛ علاوه بر این تیم‌های پلیس نسبت به متوقف کردن خودروهای متخلف در کنار تیم‌های جهادی به صورت ساعتی اقدام می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به تصادفات جاده‌ای گفت: خستگی و خواب آلودگی بیشترین سهم تصادفات را در جاده‌های استان قزوین دارد، بنابراین از رانندگان تقاضا داریم که در طول مسیر و به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا از بروز حوادث برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

رجحانی همچنین با اشاره به طرح کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی حمل مسافر، تصریح کرد: این طرح با مشارکت پلیس راه استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از ابتدای طرح نوروزی در سطح محورهای مواصلاتی استان آغاز شده است.  در این طرح ۲۴ ساعته، علاوه بر سرکشی و نظارت به پایانه‌های مسافربری استان، تیم‌های کنترلی در مقابل پاسگاه‌ها حضور یافته و با تخلفات ناوگان موصوف برخورد می‌کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی خاطرنشان کرد: همچنین واحدهای نامحسوس پلیس راه نیز با گشت‌زنی در سطح آزادراه‌ها به صورت ویژه رفتار رانندگان ناوگان مسافربری را کنترل می‌کنند و با تخلفاتی همچون استفاده از تلفن همراه، حرکت در باند سوم آزادراه ها و حرکات پرخطر برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: از ابتدای طرح تاکنون، بیش از ۱۵ هزار دستگاه ناوگان مسافربری کنترل و بیش از ۶ هزار مورد از ناوگان متخلف اعمال قانون شده‌اند، در این مدت حدود ۳۰ جلد دفترچه اخذ و محدودیت رانندگی برای این دسته از متخلفین اعمال شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خواب‌آلودگی مهمترین دلیل تصادفات جاده‌ای قزوین
  • مراکز منتخب معاینه فنی در تهران امروز فعال هستند
  • کاهش قابل ملاحظه رشد گیاهان با افزایش آلودگی صوتی
  • خواب آلودگی راننده عامل تصادف مرگبار جاده جندق - معلمان
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • وضعیت آلودگی هوای خوزستان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳