Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@16:19:15 GMT

تعمیر خط انتقال بنزین آبادان به شهر ری

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۸۴۷۸

تعمیر خط انتقال بنزین آبادان به شهر ری

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،آیت برسم رئیس خطوط لوله و مخابرات ناحیه آبادان شنبه گفت: خط لوله سراسری ۱۶ اینچ بنزین بر اثر خوردگی بیرونی داخل کیسینگ در محدوده زیر جاده فرعی آبادان به خرمشهر دچار شکستگی شد که ترمیم و تقویت شد.

وی طول کیسینگ خط لوله مزکور را ۳۶ متر اعلام کرد و افزود:این عملیات با توجه به اشتعال پذیری بالای بنزین و قرار گرفتن محل لوله ۱۶ اینچی زیر جاده (کیسینک) از حساسیت بالایی برخوردار بود که با همکاری و تدابیر خاص واحد‌های HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) و حراست منطقه خوزستان عملیات ترمیم و تقویت آن با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خطوط لوله و مخابرات ناحیه آبادان گفت:این خط هم اکنون در حال انتقال بنزین به شبکه سراسری است.

پالایشگاه آبادان اولین پالایشگاه در کشور است که در جهت خودکفایی کشور در زمینه بنزین گام بلندی برداشته و این امر برگ زرین دیگری از موفقیت کشورمان در مقابله با تحریم‌های اعمالی علیه ایران است.

انتهای پیام / د

تعمیر خط انتقال بنزین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرآورده نفتی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد مقدس اظهار کرد: پیرو گزارش مسؤولان گشت خط لوله در رینگ کاشان مبنی بر شکستگی لوله انتقال آب زاینده رود در روز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳، ضمن حضور در منطقه، بررسی‌های لازم انجام شد.

وی افزود: شکستگی لوله در رینگ آبرسانی کاشان و قطر لوله ۹۰۰ میلی متر و با عمق حدود ۱.۵ متر از سطح زمین تشخیص داده شد.

مقدس تصریح کرد: نقطه محل شکستگی لوله، محل تقاطع سه مسیر انتقال آب از جمله خط لوله آب زاینده‌رود، مسیر اصلی قنات سفیدآب، یزدآباد، مسیر لوله زهکش قنات سفیدآب با جنس پولیکا DN200 بوده است.

رئیس گروه بهره برداری و نگهداری از سد زاینده رود و چم آسمان تصریح کرد: پس از شناسایی موقعیت شکست لوله بلافاصله شیر پروانه‌ای DN700 در حدود ۴۳۰۰ متر قبل از محل و در حوضچه شماره ۱۵ کامل بسته و شیر تخلیه حوضچه شماره ۲۶ بعد از محل حادثه کامل باز شد و در ساعت حدود ۱۴ خروج آب از محل شکستگی قطع شد.

وی توضیح داد: برآورد عوامل مبنی بر تخریب غیر عمد خط لوله بر اثر عملیات لایروبی قنات سفیدآب توسط یک عدد بیل بکهو متعلق به کشاورزان منطقه بود.

مقدس با اشاره به این که پس از تخلیه آب جمع شده در مجاورت موقعیت و برداشت خاک اطراف لوله با یک دستگاه بیل مکانیکی، عملیات تعمیر محل شکستگی آغاز و قطعه لوله مورد نیاز از سایت راوند و دیگر تجهیزات کاربردی به منطقه انتقال و هر گونه تجهیز برای احتمال طولانی شده عملیات در تاریکی شب در قطعه آماده شد.

رئیس گروه بهره برداری و نگهداری از سد زاینده رود و چم آسمان یادآور شد: اجرای عملیات توسط حدود ۱۰ نفر از عوامل آبفای کاشان و با حضور و مدیریت عامل آن نهاد و نظارت نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: تعمیرات و تست‌های جانبی لوله آب زاینده‌رود در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه تمام و آبگیری و هواگیری خط لوله آغاز شد؛ ساعت ۹ صبح دوم اردیبهشت ماه آبگیری خط اتمام و جریان کامل آب در لوله برقرار شده است.

مقدس با تأکید بر رعایت حریم خطوط انتقال آب خاطر نشان کرد: رعایت این حریم در آبرسانی به شهروندان و تأمین آب شرب نقش اساسی دارد.

کد خبر 6085824

دیگر خبرها

  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • ۲ روش خلاقانه و جالب برای تعمیر نشتی لوله آب (فیلم)
  • شکستگی لوله انتقال آب زاینده‌رود به کاشان تخریب غیرعمد بود
  • عملیات ترمیم خط لوله انتقال آب از زاینده رود به کاشان
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • علت شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان اعلام شد
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی
  • (ویدئو) آتش‌سوزی در خط لوله انتقال نفت خام در سوریه
  • ترمیم شکستگی خط لوله انتقال آب شرب منطقه کاشان + عکس