Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هجمه‌های نادرست بسیاری در کشور به بخش پزشکی می‌شود و مردم از محصول بی‌اعتمادی متضرر می‌شوند نه پزشکان؛ کدام صنف و جمعیت کشور با یک سال بدهی به مردم خدمات ارائه می‌دهد؟ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، طاهر موهبتی صبح امروز در نشست اصحاب سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم قدردان خدمات مسئولان هستند و یکی از مشکلات و دغدغه‌ها و نواقص در سازمان بیمه سلامت این است که با هم حرف نمی‌زنیم؛ ذات حرف زدن امری پسندیده است اما امروز یکی از آسیب‌ها و تهدیدهای جدی همین موضوع حرف نزدن با همدیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: نظام سیاستگذار کشور چقدر با مردم حرف می‌زند؟ در صورت افزایش یا کاهش قیمت‌ها چقدر با مردم صحبت شده است.

موهبتی تصریح کرد: صحبت نکردن سبب می‌شود مردم از حقوق شهروندی خود آگاه نباشند و در نتیجه نیز مطالبه گری از مسئولان بالا نباشد و اگر هم مطالبه گری نباشد مسئولان هر کاری را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در خلأ ذهنی و بدون مکالمه و گفتار دو طرفه تصمیم گیری می‌شود و بخش نامه می‌دهیم و برخی از تصمیمات دود آن به چشم مردم می‌رود.

بخش درمان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی بدهی 2 هزار میلیارد ریالی داردبیرجند| 3 پروژه عمرانی جدید در بخش درمان تأمین اجتماعی در دستور کار استسمنان| کاهش 10 درصدی بودجه بخش درمان تامل بر‌انگیز است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: هجمه‌های نادرست بسیاری در کشور به بخش پزشکی می‌شود و مردم از محصول بی‌اعتمادی متضرر می‌شوند نه پزشکان؛ کدام صنف و جمعیت کشور با یک سال بدهی به مردم خدمات ارائه می‌دهد؟

موهبتی اظهار داشت: سال 98 سال خوبی در کشور نیست و نباید به دنبال تخصیص 100 درصدی اعتبارات باشیم و ارائه خدمت در ایران به مراتب بهتر از سایر کشورها است.

وی گفت: باید در صندوق بیمه ایرانیان تعداد 5 میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت باشند اما امروز 11 میلیون نفر در صندوق بیمه ایرانیان کشور زیرپوشش این بیمه هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت در قالب 5 صندوق بیمه‌ای شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر، صندوق بیمه ایرانیان، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه همگانی بیمه شدگان خود را تحت پوشش دارد.

موهبتی تصریح کرد: طی پنج سال گذشته سالی 26 درصد منابع ما افزایش یافته و در این مدت 80 درصد منابع بر مصارف پیشی گرفته است.

وی بیان کرد: منابع کشور محدود است و در بیمه همگانی نیز حدود 120 درصد مصارف بر منابع سرعت گرفته که این یعنی منابع ما تاخیر دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مشکل تخصیص اعتبارات امسال گریبانگیر همه خواهد شد و وقتی درآمد نفت کشور یک چهارم می‌شود یعنی تخصیص‌ها نیز یک چهارم خواهد شد و روی اشتغال تاثیرگذار است.

موهبتی خطاب به مسئولان و مدیران تصریح کرد: با مردم راحت باشید نمی‌توان با جیب خالی پُز عالی داد و باید وضعیت امروز جامعه را به مردم بگویید و تبیین کنید.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد از بیمه رایگان سازمان بیمه سلامت استفاده کند باید مورد تایید کمیته امداد قرار بگیرد افزود: رفع همپوشانی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به خدمات مرحوم دکتر نوربخش رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه تا کسی در این کشور فوت نکند و بیمار نشود قدر آن را نمی‌دانیم و در صورت بیمار شدن برای دیگران عزیز می‌شویم.

موهبتی بیان کرد: طرح نسخه الکترونیکی در تمام استان‌های کشور و در هر استان یک شهرستان به صورت پایلوت ایجاد شده که با این طرح در واقع سند الکترونیکی و صورت حساب تمیز تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نباید دانشکده جدیدی ساخته شود چرا که اوضاع سال 98 خوب نیست گفت: متاسفانه در خودزنی متخصص هستیم و در برخی مواقع فاتحه اخلاق خوانده می‌شود پس باید مراقبت کنیم.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

دیگر خبرها

  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت