Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@13:03:42 GMT

◄ ایجاد اسکله تخصصی غلات

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۹۰۸۵

◄ ایجاد اسکله تخصصی غلات

تین‌نیوز | 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام با دستیابی به جایگاه نخست تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور به سمت تبدیل شدن به شهر لجستیکی غلات است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس  با بیان این مطلب اظهار داشت: بندر امام از دیرباز مرکز عمده تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و غلات کشور بوده و طی دو دهه گذشته توانسته بیش از ۷۰ درصد از سهم بازار تخلیه و بارگیری این گروه از کالاها را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ سند آمایش لجستیک کشور و انتخاب بندر امام به عنوان شهر لجستیک غلات، تصریح کرد: به دنبال این ابلاغ، ایجاد شهر لجستیک از سال گذشته در دستورکار قرار گرفته و به همین جهت فضای کسب و کار بندرامام متأثر از این چشم انداز،  اقدام به تأمین تجهیزات تخصصی و تأمین زیرساخت های لازم از قبیل اسکله تخصصی، ظرفیت و مراکز انبارش غلات و نیز توسعه شبکه خطوط ریلی کرده است. 

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، تهیه چهار دستگاه برج مکنده غلات و یک دستگاه جرثقیل ۱۵۰ هزار تنی، پروژه تعمیرات اساسی اسکله های ۲۶ تا ۳۲ ، پروژه تعمیر اساسی خط B شبکه ریلی بندر و تعمیر جاده دسترسی و ایجاد جاده کمربندی در شهر بندر امام را از جمله اقدامات در راستای تحقق این هدف و چشم انداز عنوان کرد.

وی اذعان داشت: تکمیل زنجیره  اقتصادی کسب و کار غلات و توسعه صنایع پایین دستی آن از دیگر اهدافی بوده است که بر اساس این چشم انداز مورد توجه مدیریت و بخش خصوصی فعال در این حوزه قرار گرفته است؛ پروژه ساخت کارخانه بیواتانول و غذای دام طیور که از طریق جذب و هدایت سرمایه بخش خصوصی  عملیات اجرایی آن آغاز شده از جمله این اقدامات است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، از پروژه ۶ خطه شهر مهران تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران و پارکینگ جدید اربعین بازدید کرد.

ساتاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: در آینده نزدیک با رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین پیگیری می‌شود

بهرام‌نیا افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم که عملیات این پارکینگ در حال آماده سازی است.

وی تاکید کرد: نرخ پارک روزانه خودرو براساس ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 6081659

دیگر خبرها

  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • اهدای بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی
  • پیش‌بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور
  • تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)
  • رشد ۷۲ درصدی کالاهای اساسی تخلیه شده در مجتمع بندری انزلی