Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@21:10:50 GMT

قطر: امارات تلاش‌ها برای حل دوستانه اختلاف را نادیده گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۹۲۳۷

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «محمد الخلیفی» نماینده قطر در دادگاه لاهه امروز- شنبه- پس از پایان جلسه‌های دومین روز ویژه بررسی اقدامات مورد درخواست امارات در زمینه لزوم انصراف قطر از شکایت خود در کمیته مبارزه با انواع تبعیض نژادی در ژنو  گفت: «أبوظبی تمام تلاش‌های دوحه برای حل دوستانه اختلافات را نادیده گرفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیفی در ادامه افزود که أبوظبی پیشنهاد دوحه برای تأسیس کمیته مشترک نظارت بر اجرای اقدامات موقت را رد کرد. 

وی تأکید کرد که امارات به صورت ظالمانه‌ای تلاش می‌کند که قطر را به حمایت از تروریسم ربط دهد و برخی درخواست‌های أبوظبی از دادگاه لاهه هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد و تکرار ادعاهای دروغ امارات، اعتبار این کشور را افزایش نمی‌دهد.

«انور قرقاش»،‌ وزیر خارجه امارات، ‌عصر روز پنج شنبه گفت:‌ «شکایت‌های قطر به دادگاه لاهه در زمینه تبعیض نژادی علیه شهروندان این کشور بدون حضور هیچ تیم قانونی قطر پایان یافت.

قطر علیه امارات متحده عربی به اتهام تبعیض نژادی علیه شهروندان قطری در این کشور به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کرده است. حال آنکه أبوظبی این موضع‌گیر‌ی را رد و دوحه را به بستن پایگاه الکترونیکی که شهروندان قطر از طریق آن برای ورود به خاک أبوظبی اقدام می‌کردند، ‌متهم کرد. 

امارات دلایل و شواهد به اصطلاح قانونی خود را ارائه و مدعی شد که شکایت قطر به هیچ اصل قانونی استناد ندارد. امارات در سخنرانی مقابل کمیته بازرسی در دادگاه لاهه اقداماتی را که برای تسهیل ورود شهروندان قطری به خاک این کشور به رغم سیاست‌های دوحه در حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی در سراسر منطقه اتخاذ کرده،‌ توضیح داد.

ابوظبی تأکید کرد از زمان قطع روابط با دوحه در تابستان ۲۰۱۷ ، سلسله تدابیری را هم سو با قانون بین المللی اتخاذ کرده و این اقدام‌ها هرگز مردم قطر را هدف قرار نداده است. 

علاوه بر این اعمال شروطی برای ورود شهروندان هر کشوری در سراسر جهان موضوعی عادی است و نمی‌توان آن را با عنوان تبعیض نژادی توصیف کرد. 

بحران خلیج‌فارس بین قطر با چهار کشور تحریم کننده عربستان سعودی،‌ امارات، ‌مصر و بحرین از تاریخ پنجم ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شده و این بحران موجب قطع روابط دیپلماتیک دوحه با چهار کشور مذکور و در نتیجه توقف فعالیت دریایی، ‌زمین و هوایی با این کشورها شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امارات متحده عربی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟

آفتاب‌‌نیوز :

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبعی در خاندان حاکم سعودی مدعی شد: ریاض در مقابله با حمله شامگاه شنبه ایران نقش داشت.

شنبه کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول سیاسی صهیونیست گفت: همکاری خوبی با تعدادی از کشور‌ها در کنار آمریکا وجود دارد که از جمله آن‌ها فرانسه، انگلیس و کشور‌های عربی مجاوری هستند که پیام‌هایی را ارسال کردند مبنی بر اینکه قصد دارند با تهدیدات هوایی که در مسیر اسرائیل است مقابله کنند.

اواسط فوریه رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: عربستان آماده قبول تعهدات سیاسی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطین در ازای عادی سازی روابط است. این تلاشی برای دستیابی به موافقت با معامله دفاعی با واشنگتن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

دو منبع در منطقه در گفتگو با رویترز تأکید کردند: عربستان برای تقویت امنیت خود و مهار تهدیدات تلاش می‌کند تا بتواند چشم‌انداز‌های خود را برای تغییر اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیش ببرد. به خاطر ایجاد فضایی برای تلاش در مذاکرات درباره به رسمیت شناختن اسرائیل و توافق با آمریکا مسئولان عربستانی به همتایان آمریکایی خود اعلام کردند ریاض بر این مسئله اصرار ندارد که اسرائیل گام‌های ملموسی را برای تشکیل کشور فلسطین اتخاذ کند و به جای آن تعهد سیاسی را درباره راه حل تشکیل دو دولت قبول خواهد کرد. مسئولان عربستانی محرمانه واشنگتن را ترغیب کردند تا بر اسرائیل برای پایان جنگ غزه و تعهد به یک افق سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین فشار بیاورد. این مسئولان تأکید کردند ریاض پس از آن روند عادی سازی روابط و کمک به بازسازی غزه را آغاز خواهد کرد.

ژانویه فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ریاض از مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای حل مسئله فلسطین و تحقق ثبات در منطقه استقبال می‌کند.

سایت آکسیوس پیشتر گزارش داد عربستان همچنان به توافق برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بعد از پایان جنگ غزه توجه دارد. مذاکرات عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر و شروع جنگ غزه متوقف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طوفان امارات را مختل کرد + عکس
  • تلاش برای تحقق سیاست های قوه قضاییه
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست | مرد همسرکش بخشیده شد چون...
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • ۱۱ فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد