Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا ساعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: لایحه حمایت از زنان از دو سال پیش توسط نمایندگان مجلس تحت بررسی است و طی این مدت کارهای کارشناسی زیادی روی آن انجام گرفته که امیدواریم در نهایت این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان برسد.
وی با تاکید بر اینکه قوانین حمایت از زنان جامعه باید در تمام ارکان جامعه اعمال شود، اظهار داشت: لایحه حمایت از زنان و منع خشونت علیه آنها یکی از جامع ترین قوانین در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساعی اذعان کرد: در جامعه ایرانی خشونت علیه زنان در لایه های پنهان وجود دارد و در پاره ای از موارد این رفتارهای خشن در محل کار، خانه و سایر حوزه ها وجود دارد که لازم است نهادهای فرهنگی برای مقابله با آن وارد عرصه شوند.
وی اضافه کرد: برای برون رفت از این وضعیت و ایجاد شرایط بهتر، مناسب و قانون مند برای قشر زنان جامعه، باید قوانین و مقررات محکم و با قابلیت اجرایی بالایی وجود داشته باشد که لایحه منع خشونت می تواند در این راستا عمل کند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجائی که گروه های آسیب پذیر باید تحت حمایت کامل قرار بگیرند و پشتیبانی های دولتی وسیع تر شود، نمایندگان مجلس باید اهتمام ویژه ای برای تصویب قانون حمایت از زنان و منع خشونت علیه آنها داشته باشند.
ساعی اظهار داشت: لایحه مزبور تاکنون دو بار در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و با حضور مقامات قوه قضائیه بررسی شده است.
3038/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خشونت خشونت علیه زنان قوانین و مقررات لایحه نماینده مردم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم

فارس نوشت: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دفاع نماینده عضو جبهه پایداری از گشت محلی سپاه/ حاجی دلیگانی: تعارضی با وظایف نیروی انتظامی ندارد وقتی نماینده مجلس وزیر ارشاد را نمی شناسد! (عکس)

دیگر خبرها

  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی