Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:28:05 GMT

ذخیره 646 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۰۲۴۸

ذخیره 646 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به ذخیره 646 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود، گفت: به دلیل اینکه علاوه بر آبگیری سد زاینده‌رود به‌صورت همزمان مصرف آب در بخش‌های مختلف وجود دارد، احتمال پر شدن سد زاینده‌رود وجود ندارد.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت سد زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ورودی سد زاینده‌رود 178 و خروجی آن 93 مترمکعب بر ثانیه است، همچنین ذخیره مخزن سد زاینده‌رود 646 میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموع کل بارش‌ها در سرچشمه زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 2135 میلیمتر است. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص ورودی آب به سد زاینده‌رود با توجه به آب شدن برف‌ها، گفت: ورودی سد بین بازه 160 تا 175 مترمکعب بر ثانیه است و این موضوع بیانگر پشتوانه بارش‌های برف در سال آبی جاری است که اکنون ذوب شده و به صورت پیوسته به سمت حوضه زاینده‌رود می‌آید.

ساسانی ظهار کرد: به دلیل اینکه علاوه بر آبگیری سد زاینده‌رود به‌صورت همزمان مصرف آب در بخش‌های مختلف وجود دارد، احتمال پر شدن سد زاینده‌رود وجود ندارد و با توجه به برنامه منابع و مصارف که شرکت آب منطقه‌ای تأمین‌کننده آب شرب، کشاورزی و صنعت است، سد زاینده‌رود سرریز نخواهد شد، اما اگر مصرف آب نداشتیم احتمال پر شدن سد زاینده‌رود وجود داشت.

وی در خصوص اینکه سال گذشته محدودیت‌هایی در تحویل آب از سد زاینده‌رود وجود داشت، گفت: برنامه ابلاغی تأمین آب در سال جاری نسبت به سال گذشته سختگیرانه نیست، البته مطابق برنامه منابع و مصارف، ضرورت صرفه‌جویی آب در بخش شرب، صنعت و کشاورزی وجود دارد.

ساسانی در خصوص برنامه تأمین آب باغات غرب اصفهان بعد از 20 خرداد ماه، اظهار کرد: در برنامه، میزان آبی برای آبیاری باغات پیش‌بینی‌شده است، البته هنوز برنامه اجرایی آن تدوین نشده و با این وجود همانند سال‌های گذشته طی هشت روز در هر ماه میزان آبی برای آبیاری باغات غرب اصفهان تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: هرگونه تغییر در برنامه نیازمند تشکیل جلسه در شورای عالی حوضه آبریز زاینده‌رود است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زاينده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)



منبع:هم میهن

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هدف قرار گرفتن آنچه گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم) کارشناس شبکه ایران اینترنشنال: اسرائیل با پهپادهای پیتزا بر حمله کرد ؛ ایران دست بالا را دارد (فیلم)

دیگر خبرها

  • فیلم | ارتفاع پست در تاج سد زاینده رود
  • اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)
  • ‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان