Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@19:44:09 GMT

ایجاد دوره های دوگانه در دستور کار دانشگاه فردوسی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۱۳۰۳

ایجاد دوره های دوگانه در دستور کار دانشگاه فردوسی است

دکتر رضا پیشقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: برای نخستین بار در ایران پذیرش دانشجوی رشته زبان فرانسه در مقطع دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد به ‌صورت مشترک (کوتوتل) با دانشگاه سوربن نوول پاریس برنامه ریزی شده که مشخصات آن در دفترچه سازمان سنجش آمده است.
وی اظهار داشت: در این راستا دانشجویان پذیرفته ‌شده قادر خواهند بود نیمی از دوره تحصیلی را در دانشگاه فردوسی مشهد و نیم دیگر را در دانشگاه طرف قرارداد به تحصیل بپردازند و دو مدرک دکتری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این دانشگاه با بیش از هزار و 700 دانشجو از 20 کشور سعی در جهت گیری بین المللی دارد و به همین منظور بسته حمایتی خاصی را برای استادان این حوزه در نظر گرفته و تمام امکانات خود را برای جذب بیشتر دانشجویان بین المللی بسیج کرده است.
پیشقدم افزود: با این سیاست تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد افزایش خواهد یافت.
وی به دیدار هفته گذشته خود با نمایندگان دانشجویان خارجی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشجویان از کیفیت تدریس استادان دانشگاه فردوسی در حوزه آموزش و پژوهش خرسند بودند.
وی مهم ترین دغدغه آنها را با توجه به مشکلات خاص مرتبط با دانشجویان، دریافت ویزای آموزشی دانست و اظهار داشت: زمان تشکیل کلاس های آنها با دانشجویان ایرانی همزمان نیست که دانشگاه تمهیدات و آئین نامه هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.
پیشقدم گفت: این دانشجویان در مورد امکانات رفاهی و خوابگاهی نیز نظراتی داشتند که در حوزه معاونت دانشجویی قابل بررسی است.
وی به دوره های تابستانی دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و افزود: آغاز کلاسهای تابستانی این دوره ها از مرداد ماه و در 6 هفته خواهد بود و برای دانشجویان خارجی در تمام گرایش های کارشناسی تا دکتری متناسب با برنامه آموزشی آنها کلاس در نظر گرفته شده است.
2030 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران دانشجو سازمان سنجش کارشناسی مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی آغاز شده است و  دانشجویان زیر  نظر روانشناسان مرکز مشاوره؛ آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

دکتر فاطمه محرری افزود: ارتقای سطح سلامت روان در محیط‌های دانشجویی و پیشگیری از شیوع آسیب‌های روانی و اجتماعی بین دانشجویان از اهداف این طرح است.

وی با تجلیل از مرکز مشاوره دانشکده پزشکی و دانشجویان پزشکی مشارکت کننده در این طرح گفت: در طرح غربالگری سلامت روان، همه روزه واحد مشاوره با حضور روانشناسان پذیرای دانشجویان است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: یکی از اهداف این طرح،  ارتباط دانشجویان با مرکز مشاوره، ارتقای سلامت روان، افزایش انگیزه و روحیه مشارکت دانشجویان در ارتقاء مهارت‌های اجتماعی  و همکاری آینده  آنان در غربالگری‌های سلامت روان است.

دکتر فاطمه محرری  افزود: غربالگری روانشناختی دانشجویان از وظایف اصلی اداره‌های مشاوره دانشجویی برای شناسایی و پیشگیری از مشکلات روانشناختی دانشجویان است و نیز با توجه به تأکید وزارت مبنی بر مشارکت دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی، دانشجویانی که تا کنون موفق به شرکت در این مهم نشده اند با مراجعه به نشانی: http://ccsm.behdasht.gov.ir برای تکمیل پرسشنامه اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان