Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف غفارزاده عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به افزایش میزان آب ذخیره شده در سدهای استان گفت: یکی از سدهای بزرگ استان که در جلفا قرار دارد احتمال سرریز آن وجود داشته و تمهیدات لازم را برای این منظور اندیشیده ایم.

وی با بیان اینکه سد ارس ظرفیت مخزن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعبی دارد، ادامه داد: یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب از طرفیت این سد پر شده است و احتمال سرریز آب این سد وجود دارد و باید ساکنان شهرستان‌های حاشیه رود ارس نکات ایمنی را رعایت کرده و در حاشیه رود ارس اتراق نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفارزاده با اشاره به اینکه در ۱۹۶ کیلومتری پایین دست سد ارس سد خدا آفرین نیز وجود دارد، گفت: ظرفیت سد خدا آفرین نیز ۱.۶ میلیارد مترمکعب است که بر روی رودخانه مرزی ارس احداث شده است و شدت بارش‌ها و ذوب شدن برف‌های اطراف این رودخانه می‌تواند آورد رودخانه ارس را افزایش دهد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ورودی سد ارس ۴۰۰ متر مکعب در ثانیه است، اظهار داشت: از روز جمعه خروجی سد این سد را از ۲۵۰ متر مکعب به ۳۵۰ متر مکعب افزایش داده ایم و این میزان آب ورودی را کنترل می‌کنیم.

کد خبر 4614178

منبع: مهر

کلیدواژه: سدسازی منطقه ازاد ارس آب منطقه ای آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، گفت: بارش باران، وزش باد شدید و سیلابی‌شدن مسیل‌ها برای استان انتظار می‌رود. - اخبار استانها -

مهران چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکردبا اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: سامانه بارشی برای استان از امروز بعدازظهر تا روز چهارشنبه انتظار می‌رود که تقویت سامانه بارشی و وزش باد شدید را به همراه دارد.

وی با اشاره به رگبار باران، رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال رخداد تگرگ، عنوان کرد: شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، شهرکرد، فرخشهر، سامان، بن، لردگان، خانمیرزا، فلارد و بروجن، متأثر از این سامانه بارشی خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر برای استان، مطرح کرد: جاری شدن رواناب، صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک برای استان انتظار می‌رود.

وی در پایان با اشاره به احتمال آسیب به گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از پارک خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • (ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۲۱ استان
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • احتمال طغیان رودخانه ها و روان آب در مازندران
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار