Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: روحانیون و مبلغان تا پایان ماه رمضان در مناطق سیل‌زده استان مستقر خواهند بود. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد عصر امروز در کارگروه فرهنگی و معنوی مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: در جریان سیل اخیر قرارگاه فرهنگی بحران در اداره کل تبلیغات اسلامی استان شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خدمت‌رسانی کمیته‌های 9گانه قرارگاه فرهنگی بحران به سیل‌زدگان استان افزود: با توجه به وظایفی که هریک از کمیته‌ها برعهده دارند تمامی برنامه‌‌ها و خدماتی که قرار بود به سیل‌زدگان ارائه شود توسط اعضا این ستاد انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه سنگ بنای راه‌اندازی دبیرخانه قرارگاه فرهنگی توسط حجت‌الاسلام قمی، رئیس تبلیغات اسلامی کشور در گلستان بنا شد،  گفت: با جاری شدن سیل در گلستان وزیر کشور هم جزو نخستین مسئولان کشوری بود که وارد استان شد و این فرصت فراهم شد تا نقش نهادها و ساختارهای فرهنگی در زمان بحران را نشان دهیم.

طرح فطرانه جمعیت هلال‌احمر خوزستان در مناطق سیل‌زده اجرا می‌شودمنطقه سیل‌زده معمولان در مدت یک سال توسط استان اردبیل بازسازی می‌شودفرمانده سپاه استان گلستان: نیروهای مسلح در زمان بازسازی مناطق سیل‌زده در کنار مردم خواهند بود

وی یادآور شد: درپی تجربه‌ای که در گلستان برای راه‌اندازی دبیرخانه «قرارگاه فرهنگی بحران» به دست آمد با جاری شدن سیل در لرستان و خوزستان این دبیرخانه در این استان‌ها نیز راه‌اندازی شد و اکنون توسط وزارت کشور دستور داده شده این دبیرخانه در سطح ملی شکل بگیرد.

ولی‌نژاد با اشاره به اینکه این کارگروه به صورت تخصصی حمایت‌های فرهنگی و معنوی را برعهده دارد، اظهارداشت: با برگزاری دوره‌های آموزشی کمیته‌ها باید توجیه و آماده‌باش باشند و ساختار پیدا کنند تا در زمان وقوع حادثه سریع وارد عمل شوند.

وی گفت: از ابتدای جاری شدن سیل تاکنون نیروهای فرهنگی و نهادهای حوزوی حضور پررنگی در همه عرصه‌ها داشتند که البته نواقصی هم وجود داشت و باید برطرف شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان گلستان با بیان اینکه روحانیون و مبلغان تا پایان ماه رمضان در مناطق سیل‌زده استان مستقر خواهند بود، خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها تا پایان شهریور شتاب بیشتری پیدا می‌کند و تا پایان سال ادامه خواهد‌داشت.

انتهای پیام/ن

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی خلیل آبادی» معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس عنوان کرد: نیروی زمینی سپاه و به طور ویژه قرارگاه قدس و هوانیروز در طول مدت وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان اقدامات مؤثر و قابل توجهی را در کمک به سیل زدگان این استان انجام داد که از آن جمله می‌توان به انجام عملیات امداد و نجات با بالگرد در مناطق سیل زده انتقال ۶ تن محموله غذایی و دارویی از جمله کالاهای اساسی دارو، پتو و کنسرو و… جهت کمک به مردم در استان سیستان و بلوچستان کمک‌های تاکتیکی در زمان وقوع سیل و نقل و انتقال نیروها جهت کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان و تسریع در بازدید مسؤولان از مناطق سیل زده با انجام پروازهای عملیاتی اشاره کرد.

به گزارش مهر، وی افزود: همچنین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جهت کمک به مناطق سیل زده اقدامات گوناگونی را در حوزه مردمی و ارسال اقلام قضائی و دارویی انجام داده است.

سردار خلیل آبادی با برشمردن کمک‌های نیروی زمینی سپاه یادآور شد: توزیع آرد و صدها تخته پتو جهت کمک به سیل زدگان، توزیع اسباب بازی در سطح وسیع و… از دیگر اقدامات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برای کمک به مردم منطقه بوده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: یک تریلی آرد ۲۰ رول بزرگ پلاستیک، یک محموله سبد کالا، آب معدنی ۱۰۰۰ بطری از دیگر کمک‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه همیشه در کنار مردم عزیز و انقلابی سیستان و بلوچستان بوده است و کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش

همچنین براساس گزارشی که ایسنا منتشر کرده، پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

امداد رسانی به مردم در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان جاسک به طور بی وقفه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896681

دیگر خبرها

  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • پایان مسابقات فوتسال جام رمضان خوی
  • پایان مسابقات فوتسال جام رمضان ملایر
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ابلاغ شد
  • پایان مسابقات جام رمضان شهمیرزاد
  • پایان رقابت های تنیس جام رمضان در سمنان