Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:17:44 GMT

77 هزار زن باردار زير پوشش تغذيه سالم قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۲۲۳۸

77 هزار زن باردار زير پوشش تغذيه سالم قرار گرفتند

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - مدير عامل بنياد علوي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي گفت: 77 هزار زن باردار زير پوشش تغذيه سالم با هدف تولد نوزادان سالم قرار گرفته اند.

به گزارش ايرنا، موسي برزگري روز شنبه در حاشيه بازديد رئيس بنياد مستضعفان و رئيس جهاد دانشگاهي از پارک علم و فناوري استان البرز افزود: زنان بارداري که در خانه هاي بهداشت روستايي پرونده دارند و از نظر پزشکي دچار سوء تغذيه هستند و بضاعت مالي ندارند در اين طرح بنياد مستضعفان قرار مي گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بر اين اساس اين زنان هر ماه از 14 قلم کالا با تشخيص معاونت تغذيه وزارت بهدشت درمان و آموزش پزشکي در دورترين نقطه کشور بهره مند مي شوند .
برزگري گفت: امروز در 310 نقطه کشور اين 77 هزار زن باردار تحت پوشش اين نوع خدمات قرار گرفته و تاکنون يک ميليون سبد کالايي دراختيارشان قرار گرفته است.
وي اضافه کرد: تمام تلاش برآن است تا نوزدان اين مناطق کمتر از 2 کيلوگرم نباشند چرا که علت بخشي از معلوليت ها به سوئ تغذيه زنان باردار بازمي گردد.
وي خاطرنشان کرد: از زماني که اين طرح شروع شده هيچ نوزداري زيرسه کيلوگرم نبود و از چهار ماهگي تا شش ماهگي شيردهي زنان مذکور از اين نوع خدمات بهره مند مي شوند.
مديرعامل بنياد علوي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي گفت: اکنون 14هزار و 200 خانوار 2 معلول به بالا فاقد مسکن شناسايي شده اند که با همکاري بهزيستي، سازمان ملي مسکن و خيرين مسکن ساز توانسته ايم يک مشارکت دولت، نهاد و بخش خصوصي را براي خانه دار شدن اين خانوارها راه اندازي کنيم.
وي افزود: دوسال است که در اين زمينه کارمي شود و کليد خانه براي شش هزار نفر در اين زمينه داده شده که 50 درصد هزينه تامين مسکن اين خانواده با بنياد مستضعفان است.
برز گري ياد آورشد: تا پايان سال 99 به دنبال خانه دار شدن اين 14 هزار و 200خانواده داراي دو معلول به بالا هستيم .
8029/6993
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حامد کیخسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهارکرد: سال گذشته بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید و بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا‌های استان اردبیل مقاوم سازی شد.
وی افزود: امسال ۷ هزار ۵۰۰ واحد سهمیه مسکن روستایی در استان اردبیل با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل تصریح کرد: مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است که بازپرداخت آن در قالب بلند مدت است.

دیگر خبرها

  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است