Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: ساماندهی و توسعه سایت زباله محمد آباد برای پاسخگویی به نیازهای امروز وآینده بدون مشارکت بخش خصوصی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی در کارگروه پسماند استان اظهار داشت: آنچه در استان در زمینه ساماندهی پسماند انجام شده قابل تقدیر زیرا از استان‌های دیگر بهتر اقدام کرده‌اید اما به دلیل حجم تولید زباله و تکمیل شدن ظرفیت سایت محمدآباد با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چون آب شرب قزوین از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود نباید بگذاریم پسماند و شیرابه‌ها این منابع ارزشمند را از بین ببرد و آلوده کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر امروز فکر نکنیم فردا خیلی دیر است و به نظر می‌رسد مشکل اساسی ما در عملکرد دستگاه‌ها نیست بلکه در سیستمی است که برای پسماند طراحی کردیم و اینکه در سایت محمد آباد از دو برابر ظرفیت استفاده می‌شود و لند فیل سرریز و نشتی دارد و ۴۰ میلیارد تومان هزینه اصلاح آن پیش بینی شده نگران کننده است.

وی تصریح کرد: بدون مشارکت بخش خصوصی قادر به اجرای طرح توسعه پسماند در سایت محمد آباد نیستیم چون دولت پولی ندارد و همه اعتبارات عمرانی هم به سمت آسیب دیدگان سیل می‌رود به همین دلیل بهتر است با کمک بخش خصوصی برنامه کوتاه مدت و میان مدت و سپس بلند مدت داشته باشیم تا مشکلات را حل کنیم.

وی بیان کرد: زباله مانند شترمرغ دور ریز ندارد و قابل تفکیک و تبدیل است و اگر بتوانیم با کمک بخش خصوصی از این طلای کثیف استفاده کنیم می‌توانیم درآمد هم داشته باشیم.

زاهدی افزود: در استان قزوین هم زمین و هم منابع آبی ارزش دارد و باید مراقب باشیم تا پسماندها منابع خدادادی آب و خاک ما را نابود نکند و بهتر است بخش دولتی کارها را به بخش خصوصی واگذار کرده و فقط نظارت کند.

استاندار قزوین درباره پیشنهاد ایجاد چند نقطه برای ساماندهی زباله هم گفت: متولی این کار محیط زیست است و اگر صلاح دانست برای ایجاد سه سایت پسماند اقدام خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: البته باید در نظر داشت تعدد مراکز جمع آوری زباله ممکن است برای پیمانکار بخش خصوصی مقرون به صرفه نباشد چون معمولاً کارشناسان اذعان دارند در کمتر از ۴۰۰ تن زباله در روز صرفه اقتصادی ندارد.

زاهدی گفت: در حال حاضر بهتر است همین سیستم پیش برود ما بعد از یک مدت وارد روش دیگری از مدیریت پسماند شویم که به روز باشد و نیازها را تأمین کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اگر کارها به بخش‌خصوصی واگذار شود می‌توان روستاهای بیشتری را وارد مشارکت کرد.

وی اضافه کرد: برای پرداخت بدهی شهرداری‌ها بابت جمع‌آوری و تبدیل زباله اقدام خواهد شد و در کنار آن باید تمام طرح‌ها ارزیابی زیست‌محیطی داشته باشد و ضمن استفاده از ظرفیت سمن‌ها از صداوسیمای هم انتظار داریم نسبت به فرهنگ سازی اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استفاده از ظرفیت بخش خصوصی زباله سیل محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۲۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی

تین نیوز

منشور اهداف و برنامه های عملیاتی و راهبردهای حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۴۰۳ تهیه و ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالله جعفری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) این سازمان از ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE خبر داد و گفت: نظام مدیریت HSE در صنایع بندری و ارائه خدمات دریایی از یک فعالیت محدود وظیفه ای به یک مقوله استراتژیک تغییر یافته است و مدیریت پایدار ریسک های عملیاتی یکی از ارکان کلیدی موفقیت در این صنعت به شمار می رود.

جعفری افزود: مقوله HSE به عنوان یک ارزش بنیادین و حتی فراتر از آن به عنوان یک حق در رأس همه فعالیت های یک سازمان نهادینه شده است و در این راستا به جهت دستیابی به بنادری ایمن (Safer Ports) در کنار ارزان و سریع بودن خدمات ارائه شده، مدیریت HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بنادر و دریانوردی، رویکرد برنامه محوری را به عنوان یک ضرورت در دستورکار خود قرار داده است.

اعلام چهار هدف محوری

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر و به ویژه در سال گذشته، روند محسوس کاهش حوادث انسانی ناشی از کار و نیز کاهش تعداد حوادث منجر به حریق در بنادر کشور، حاکی از موفقیت لازم برای ارتقاء وضعیت HSE و افزایش ضریب ایمنی بنادر است، عنوان کرد: منشور مذکور که در حقیقت تبیین کننده نقشه راه اقدامات و فعالیت های عملیاتی ستاد، بنادر و تمامی شرکت های خصوصی فعال در بنادر در سال ۱۴۰۳ است در ۴ هدف محوری مدنظر قرار گرفت.

جعفری ادامه داد: مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت، پایش و ارزیابی های موردنظر، همچنین 

ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است.

به گفته وی ، حفظ روند موجود در خصوص کنترل و کاهش میزان حوادث ناشی از کار و صیانت از جان و سلامتی منابع انسانی و نیز بهبود سطح فرهنگ HSE و آگاهی عمومی تمامی سطوح مدیریتی و عملیاتی دو هدف محوری دیگر تبیین شده است. 

اعلام برنامه های مورد توجه

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه به منظور افزایش ایمنی در شرکت های خصوصی فعال در بنادر موارد مختلفی با جدیت پیگیری و اجرا می شود، اظهار داشت: ارتقاء ساختار ایمنی، بهداشت، محیط زیست (HSE) و پدافند غیرعامل در تمامی شرکت های خصوصی فعال در بنادر بر اساس مصوبه هیأت عامل و نیز لزوم کسب حداقل ۶۵ از ۱۰۰ امتیاز شاخص های ارزیابی ایمنی، بهداشت و محیط زیست تعیین شده در حیطه الزامات و قوانین کشور در حوزه های مرتبط به عنوان یکی از شروط تمدید پروانه های کاری و مجوزهای فعالیت شرکت ها و نیز انعقاد قراردادهای جدید در بنادر است که با جدیت پیگیری می شود.

جعفری افزود: ارتقاء دانش عمومی همه افراد شاغل در شرکت ها اعم از سطوح مدیریتی، اداری و عملیاتی) مطابق مصوبه هیأت عامل محترم و نیز ارتقاء سطح دانش تخصصی کارشناسان HSE شاغل در شرکت های خصوصی و انجام ممیزی و پایش جدی از آخرین وضعیت عملکرد تمامی شرکت های خصوصی فعال در بنادر بر اساس شاخص های ارزیابی اعلام شده در سال جاری از دیگر مسائل مورد توجه است.

وی بیان کرد: درج اهداف و برنامه های عملیاتی حوزه HSE در اهداف سالیانه هر شرکت و تخصیص بودجه اختصاصی و اعتبار مالی لازم برای اجرای اقدامات مربوطه در حوزه وظایف قانونی دیگر موردی است که با جدیت پیگیری می شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)  سازمان بنادر و دریانوردی در پایان در پایان ابراز امیدواری کرد با اهتمام تمامی همکاران متخصص بنادر و شرکت های خصوصی فعال در بنادر و همکاری و حمایت های بی دریغ تمامی آحاد ذیربط داخلی و بیرونی، گامی مؤثر و ارزشمند در صیانت از نیروی انسانی شاغل، دارایی های سازمان بنادر و دریانوردی و حفاظت از محیط زیست بنادر کشور برداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • به پلاستیک بگو نه!
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم