Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن افشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر قیمت کیفی‌ترین قارچ خوراکی یک هشتم گوشت قرمز است، اظهار کرد: پیش‌تر مصرف قارچ تنها در غذاهای فست فودی مرسوم بود، اما اکنون مردم قارچ را در غذاهای سنتی از جمله انواع خورشت‌ها نیز استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجمن، جایگزینی قارچ با گوشت قرمز در غذاهای برخی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشار همچنین از افزایش تولید قارچ در کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در سالجاری تولید قارچ در کشور با افزایش 20 درصدی به 180 هزار تن برسد.

به گفته وی، 20 تا 30 درصد قارچ تولیدی کشور در فست فودها و رستوران ها مصرف می‌شود،  حدود 60 درصد آن، مصرف خانگی دارد و 20 درصد نیز صادر می‌شود.

افشار قیمت هر کیلوگرم قارچ در بازارهای صادراتی را 2.5 دلار عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اگر قیمت هر دلار را حدود 15 هزار تومان در نظر بگیریم با کسر هزینه‌ها، هر کیلوگرم قارچ در بازار صادراتی 26 هزار تومان فروخته می‌شود.

افشار با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 30 تا 40 تن قارچ از کشور صادر می‌شود، افزود: با توجه به تولید مازاد بر نیاز قارچ در کشور، توسعه صادرات این محصول می‌تواند منبع ارزآوری خوبی برای کشور باشد.

وی گفت: هم اکنون کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق و روسیه مشتریان اصلی قارچ ایران هستند.

افشار روسیه را یکی از بزرگترین بازارهای مصرف قارچ در نزدیکی ایران دانست و افزود: روسیه با مصرف سالانه 340 هزارتن قارچ می‌تواند تمام مازاد تولید ایران را جذب و درآمد زایی ارزی مناسبی برای کشور ما داشته باشد.

وی با اشاره به اختلاف نظر کشور روسیه با اتحادیه اروپا بر سر اوکراین ، اظهار کرد: روسیه عمده نیاز قارچ خود را از کشور لهستان تامین می‌کرد، اما پس از اختلاف میان این کشور و اتحادیه اروپا راه برای حضور ایران در بازار روسیه هموارتر شده است که باید آن را قدر دانست.

افشار گفت: کافیست ایران 20 درصد بازار قارچ روسیه را در دست بگیرد تا علاوه بر ارزآوری برای کشور بازار داخلی نیز به تعادل برسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر پرورش دهندگان قارچ محصول خود را به زیان می‌فروشند، گفت: هزینه تمام شده هر کیلوگرم قارچ برای پرورش دهندگان 11 هزار و 800 تومان است که با در نظر گرفتن سود باید 14 هزار و 300 تومان به فروش برسد، اما امروز هر کیلوگرم قارچ 10 هزار و 500 تومان معامله می‌شود.

افشار در پایان اظهار کرد: تنها در روز گذشته 10 تن قارچ مازاد در بازار توسط انجمن جمع شد تا بیشتر از این پرورش دهندگان زیان نبینند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران دلار گرانی گوشت لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه ۸۴ میلیون لیتر بنزین در استان فارس تامین وتوزیع شده است.
طاهری افزود: در این مدت در فارس بطور متوسط روزانه بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی مصرف روزانه این فرآورده را در ناحیه مرکزی شیراز چهار میلیون لیتر اعلام و افزایش سفر‌های نوروزی وحجم بالای تردد‌ها را مهمترین عامل در افزایش مصرف بنزین در استان برشمرد.
طاهری با بیان این موضوع که سوخت رسانی پایدار تا پایان سفر‌های نوروزی ادامه دارد اظهارکرد: بیشترین آمار مصرف بنزین را مربوط به روز ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارلیتر و کمترین میزان مصرف مربوط به ۲۹ اسفند با شش میلیون و ۸۰۰ هزارلیتر است.
وی تصریح کرد، در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه گذشته تا چهارم فروردین ماه سال جاری بیش از ۶۲ میلیون لیتر نفت گاز نیز تامین وتوزیع شده است

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه جوجه ریزی در همدان
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی
  • افزایش ۴ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین از ابتدای ۱۴۰۳
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود