Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:35:56 GMT

نیاز به جذب توریست

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۵۴۳۸

نیاز به جذب توریست

تهران- ایرنا- با شرایطی که اکنون کشور به لحاظ اقتصادی و محدودیت برخی منابع دارد، امکان اینکه بتوانیم در بسیاری از حوزه‌ها سرمایه‌ای را ایجاد کنیم سخت است و یکی از راه‌ های میان‌بر برای درآمد زایی و ارزآوری کشور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری و صنعت توریسم است.

روزنامه روزان با درج یادداشتی به قلم غلامعلی جعفرزاده ‌ایمن ‌آبادی نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آورده است: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، سفر خارجی‌ها به ایران می‌تواند بیش از پیش برای آنها مقرون به صرفه باشد و این وظیفه متولیان این حوزه است که تبلیغ این موضوع را که ایران می‌تواند سفری ارزان برای توریست‌ها باشد به بهترین نحو انجام دهند که اگر در این راستا موفق عمل کنیم، می‌توانیم ارز مورد نیاز خود را هم به دست آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از طرفی با فضای ایران هراسی که رسانه ‌های غربی در دنیا ایجاد کردند اگر ما بتوانیم گردشگران بیشتری را نسبت به گذشته به ایران جذب کنیم و برای آنها برنامه تفریحی و گردشی مناسبی را ترتیب دهیم حتماً می‌توانیم نه به‌ صورت نمایشی بلکه در واقعیت پروژه ایران هراسی غربی‌ها را خنثی کنیم. فرهنگ ایرانی، یک فرهنگ بسیار با هویت در دنیا است و ما به جای اینکه ساعت‌ها در رسانه‌های خود وقت بگذاریم و این فرهنگ را تبلیغ کنیم می‌توانیم با زمانی به مراتب کمتر، اما در میدان عمل آن را به منصه ظهور برسانیم که بدون تردید این تلاش‌ها، جایگاه ایران را پیش چشم مردم دیگر ملت‌ها بالا خواهد برد.

یکی از کار‌هایی که در جذب توریست اهمیت دارد این است که بتوانیم شرایطی را نسبت به نیاز‌های گردشگران مهیا کنیم. شاید موضوعاتی برای خارجی‌ها اهمیت داشته باشد که برای ما کمتر حائز اهمیت باشد، ولی باید بدانیم که اگر می‌خواهیم در این صنعت در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم و به اقتصاد کشور کمک کنیم باید این نیاز‌ها را شناسایی و اجرایی کنیم. البته منظور من نیاز‌های قابل اجراست نه اینکه کار‌هایی را انجام دهیم که با اعتقاداتمان متفاوت است.

جذب توریسم یک علم است و باید پرسید در ایران این علم چقدر فرا گرفته شده و چقدر سازمان گردشگری ما به این موضوع حساسیت نشان داده و توانسته افراد را در این راستا تربیت کند؟ چهل سال از انقلاب می‌گذرد و اکنون وقت برداشت دستاورد‌ها است. دیگر نباید گفت که در حال آزمون و خطا هستیم. کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته و از بین بردن زمان، یک ظلم بزرگ و نابخشودنی است.

یکی از انتقادات همیشگی من به مدیران و فعالان صنعت گردشگری این است که چرا برای حضور گردشگران برنامه‌ریزی نمی‌کنید؟ وقتی یک توریست به ایران می‌آید باید برای ورود او یک مسیر را که نقطه شروع آن a و پایان آن b است تعریف کرد. یعنی گردشگر را باید مدیریت کرد و بهترین نقاط را به او نشان داد، زیرا هرچه در این بخش بهتر عمل کنیم به ارزآوری و اقتصاد کشور کمک کرده‌ایم. یک توریست وقتی به ایران می‌آید و از سفر خود لذت می‌برد، بهترین مبلغ برای مردم کشورش خواهد بود تا دیگر افراد را هم تشویق به سفر ایران کند.

امیدوارم در شرایط کنونی که سقوط ارزش پول ملی یک تهدید جدی برای کشور به شمار می‌آید بتوانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم که هم از این پیچ سخت اقتصادی بگذریم و هم زیرساخت‌هایی را بنا کنیم که منبعد شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر گردشگران خارجی در ایران باشیم.

چند دهه‌ای است که برخی کشور‌ها به ‌طور ویژه و کارشناسی شده روی صنعت گردشگری کشور خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به ‌واسطه همین دوراندیشی‌ها توانسته‌اند اقتصاد کشورشان را متحول کنند.

منبع: روزنامه روزان؛ 1398،02،22
گروه اطلاع رسانی **9117**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد روزنامه روزان صنعت گردشگري جذب توريسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کار سخت و بار سنگین بوده اما آنچه پشتیبان حقیقی است روح بلند خود شهدا می‌باشد.

وی بیان داشت: بدانید شهدا مردم و مدیران و…را تنها نگذاشته اند و حامی هستند، باید ما عزم خود را جزم کنیم و با انگیزه تمام عیار وارد میدان شویم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به کنگره‌های برگزار شده در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: دو کنگره بزرگ در استان برگزار شده است و مدام شاهد کنگره‌ها بوده ایم؛ به صورت مدام تلاش شده یاد شهدا زنده بماند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها برای برگزاری کنگره‌های پیشین زیاد و عرصه مهمی برای جهاد تبیین، مکتب، مرام و راه شهدا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آثار ماندگار کنگره شهدا در سال‌های گذشته تصریح کرد: ۲۰ بهمن ماه، روز چهارمحال و بختیاری که بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام بود، هویت ساز شد.

وی درباره مطالبه مقام معظم رهبری برای برگزاری کنگره بیان داشت: باید آرمان شهدا زنده بماند و هنر به معنای واقعی رنگ و جلای شهدایی پیدا کند، باید هنرمندانه بتوانیم آرمان شهدا را در جامعه ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید جلسات متعدد و پی در پی داشته باشیم گفت: وحدت و انسجام خوبی در بین دستگاه‌ها این استان وجود دارد.

وی گفت: باید تمام ظرفیت‌ها را به میدان بیاوریم تا شاهد ادای حق بزرگ باشیم.

کد خبر 6087913

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • هنرنمایی نانوا در هند برای جذب توریست (فیلم)