Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر هرکسی قدری عقل، شعور، فکر و تجربه، داشته باشد، متوجه می شود که نباید با آمریکا مذاکره کنیم.به گزارش بلاغ،حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به این موضوع که برخی از اصلاح‌طلبان و پادوهای غرب در کشور پس از تهدیدات اخیر ترامپ بار دیگر بر طبل مذاکره می‌کوبند، اظهار کرد: عبارت بسیار زیبا و دلپذیری در ادبیات‌مان وجود دارد مبنی بر این که آزموده را آزمودن خطاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما قصد داریم با چه کسی و درباره چه موضوعی مذاکره کنیم؟ اگر بحث مذاکره مطرح است که ما هر روز با چین، روسیه،‌ اروپا، ایتالیا و ‌آسیا حرف می زنیم و درحال مذاکره و صحبت هستیم و اگر منظور تنها حرف زدن است که ما اینکار را انجام می دهیم اما اگر مشخصا منظور دولت آمریکاست، ما بارها و بارها دستگاه حاکم آمریکا را آزموده‌ایم.

وی ادامه داد: آنها تنها می‌خواهند زمان را بخرند و در نهایت قصد دارند تا ما تسلیم شویم. گاهی آنها براساس شرح و ماده ای ما را دروغگو می‌خوانند. سازمان انرژی اتمی 14 بار اعلام کرده است که ایران به سمت هسته‌ای شدن نمی رود و به تعهدات برجام عمل کرده است، اما آنها نمی‌پذیرند و حرف خودشان را می زنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر هرکسی قدری عقل، شعور، فکر و تجربه، داشته باشد، متوجه می شود که نباید با آمریکا مذاکره کنیم.

وی بیان کرد: ما باید فشارهای روانی ناشی از تحریم را تبدیل به فرصت کنیم و نیاز به دیگران را به حداقل برسانیم. ما باید این موضوع را بررسی کنیم تا کالاهای مصرفی که از خارج از کشور وارد می شوند، اگر توان تولیدش را داریم، خودمان به تولید آن کالا بپردازیم.

حجت الاسلام اکرمی اظهار کرد: ما باید فرش قرمز را برای تولیدکنندگان داخلی پهن کنیم و با تشویق شان سعی کنیم به سمت تولید، صرفه جویی، قناعت و کاهش مصرف پیش برویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از داخل خود را تقویت کنیم تا خود به خود دشمن شاهد این موضوع باشد که این حرف زدن های او هیچ خاصیتی ندارد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!

رئیس‌جمهور اوکراین برای دومین بار در یک ماه گذشته به مسئله مذاکره با روسیه پرداخت و آن را ممکن دانست.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر آغاز مذاکرات صلح روسیه و اوکراین برای پایان جنگ را ممکن دانست.

زلنسکی در گفتگو با یک روزنامه‌نگار فرانسوی با اشاره به نشست صلح اوکراین که قرار است در ماه ژوئن به میزبانی سوییس برگزار شود، گفت: «فکر می‌کنم اگر همه ما (در نشست سوییس) اتفاق‌نظر داشته باشیم، سندی را با دست‌کم سه ماده آماده می‌کنیم تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر تمام دنیا متقاعد شود که این مفاد عادلانه هستند، راهی پیدا می‌کنیم تا روسیه آن را بپذیرد.»

رئیس‌جمهور اوکراین در اواخر ماه میلادی گذشته هم در گفت‌وگویی از خواسته پیشین خود برای بازگشتن مرز‌های دو کشور به وضعیت ۱۹۹۱ (پس از فروپاشی شوروی) عقب‌نشینی کرده و گفته بود مذاکرات می‌تواند بدون تحقق این شرط هم برگزار شود. او در آن زمان گفت اگر اوکراین بتواند وضعیت مرز‌های ۲۰۲۲ (پیش از آغاز جنگ) را احیا کند، روسیه حاضر به مذاکره خواهد شد.

زلنسکی در گفت‌وگوی امروز خود با بیان اینکه نمی‌خواهد روسیه «تن‌ها طرح دیپلماتیک کارآمد و توانای موجود برای پایان جنگ را نابود کند» گفت از کشور‌های شرکت‌کننده در نشست صلح سوییس درخواست خواهد کرد تا مسکو را به پذیرش شروط کی‌یف وادار کنند.

در ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) حدود ۱۲۰ نفر از سران کشور‌های جهان در سوییس گرد هم می‌آیند تا درباره صلح اوکراین گفتگو کنند؛ اما وزیر خارجه سوییس اعلام کرده است که نمایندگان روسیه به این کنفرانس دعوت نخواهند شد.

دیگر خبرها

  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!