Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@00:16:59 GMT

توزیع ۶۰ هزار تن برنج و روغن در طرح ضیافت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۵۷۷۱

 حسن حنان معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی از توزیع برنج، روغن و شکر در قالب طرح ضیافت خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید کالا‌های اساسی در ماه رمضان و نوسان قیمت در بازار این کالاها، کارگروه تنظیم بازار و شرکت بازرگانی دولتی برای کنترل بازار از ذخایر راهبردی، نیاز مردم را در قالب طرح ضیافت تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۳۰ هزار تن روغن با ترکیبات مختلف در اختیار کارخانه‌های روغنقرار داده ایم تا آن‌ها از محل محصولات، کالای نهایی را با قیمت مصوب سازمان حمایت در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه توزیع کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار دهند.

حنان ادامه داد: اگرچه امسال قرار بود شکر تنظیم بازار از تولیدات جنوب به بازار عرضه شود، اما به سبب وقوع سیل و وقفه در برداشت، قرار شد ذخایر راهبردی به کمک تنظیم بازار آید.

استفاده از ذخایر راهبردی در قالب طرح ضیافت برای کنترل بازار

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شکر به اندازه کافی وارد شده است، بیان کرد: با توجه به آنکه حدود ۲۰۰ هزار تن شکر مورد نیاز یک ماه کشور است، از این رو به کارگروه تنظیم بازار استان‌ها مجوز داده ایم که این میزان شکر را در سه بخش صنف، صنعت و خانوار بدون محدودیت در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه شکر در انبار‌های استانی به میزان کافی موجود است، از این رو  تا زمانی که بازار به ثبات برسد، توزیع شکر با نرخ مصوب ۳ هزار و ۴۰۰ تومان ادامه دارد.

معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی از توزیع ۳۰ هزارتن برنج در طرح ضیافت خبر داد و گفت: ۳۰ هزار تن برنج ممتاز ۱۱۲۱ هندی خالص ممتاز که هیچ مشکلی در ارتباط با کیفیت آن وجود ندارد، از طریق کارگروه استانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع خواهد شد.

وی قیمت مصوب هر کیلو برنج ممتاز هندی را برای مصرف کننده ۷ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و افزود:  انواع روغن در بسته بندی‌های ۹۰۰ گرمی با نرخ ۷ هزار و ۲۰۰ تا ۷ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود.

حنان در پایان با بیان اینکه توزیع مویرگی شکر با نرخ مصوب ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها امکان پذیر نیست، تصریح کرد: بنا به تشخیص کارگروه تنظیم بازار، شکر با نرخ مصوب در جا‌هایی که کشش و تقاضا بالاست، توزیع خواهد شد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تنظیم بازار برنج هندی طرح ضیافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت نفت سپاهان، این واحد تولیدی در راستای تنظیم بازار و کاهش التهاب در بازار روغن موتور دیزل، عرضه نامحدود این نوع روغن را با قیمت مُصوب در پایانه‌های استان (پایانه امیرکبیر) آغاز کرده است.

بر این اساس، دارندگان وسایل نقلیه سنگین اعم از باربری و مسافری با مراجعه به این مراکز و ارائه مدارک معتبر و تعاونی‌های مسافری و باربری و اتحادیه‌ها و سازمان‌های مربوطه نیز می‌توانند با اعلام تقاضای واقعی خود، روغن موتور مورد نیازشان را از مراکز عرضه شرکت نفت سپاهان دریافت کنند.


در روز‌های اخیر کاهش عرضه از سوی برخی تولیدکنندگان اصلی و شناخته شده روغن موتور موجب کمبود این محصول و در نتیجه التهاب در بازار روغن موتور دیزلی شده است.

شرکت نفت سپاهان که تنها ۲۰ درصد از سهم بازار روغن موتور دیزل در کشور را در اختیار دارد، اعلام کرد: با هدف رفع التهاب و نابسامانی به وجود آمده ناشی از عدم عرضه سایر شرکت‌ها و احتکار عاملان روغن و به منظور کمک به مصرف‌کننده نهایی، عرضه نامحدود انواع روغن موتور دیزل را بر اساس مسوولیت اجتماعی خود در کمک به دولت در دستور کار خود قرار داده است.

شرکت سپاهان بعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن پایه و فرآورده‌های حوزه روانکار کشور، در سال ۱۳۹۲ در بورس اوراق بهادار تهران، در گروه فرآورده‌های نفتی با نماد «شسپا» پذیرفته شد.

این شرکت در شهرستان شاهین شهر و میمه واقع در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت