Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@04:43:51 GMT

شورای روابط خارجی اروپا بررسی کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۵۸۰۴

شورای روابط خارجی اروپا بررسی کرد

ندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در یادداشتی تحت عنوان «اروپایی‌ها واقعاً چه می‌خواهند» به انتخابات آتی پارلمان اروپا که از 23 تا 26 ماه می برگزار خواهد شد، پرداخت.


خالدی/

اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در یادداشتی تحت عنوان «اروپایی‌ها واقعاً چه می‌خواهند» به انتخابات آتی پارلمان اروپا که از 23 تا 26 ماه می برگزار خواهد شد، پرداخت و نوشت: رأی‌ دهندگان در همه کشورهای عضو اتحادیه در موعد مقرر به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا ۷۰۵ نماینده پارلمان اروپا را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واقعیت آن است که این انتخابات کاملاً متفاوت از گذشته است. این انتخابات تنها همه پرسی در مورد مهاجران نخواهد بود، بلکه مسائل و چالش های مهم‌تری را نیز مد نظر قرار خواهد داد.

در ادامه آمده است: نتیجه جدیدترین تحقیقات نشان می دهد 70 درصد از اروپاییانی که مایل به رأی دادن هستند، هنوز انتخاب روشنی ندارند. از سوی دیگر در کنار دوگانه مهم «اروپا باز» در برابر «کشورهای بسته» چالش بین حفظ وضع موجود و یا ایجاد تغییر نیز مد نظر است. در حالی که بسیاری از ساکنان اتحادیه همچنان به‌طور جد نگران افزایش حضور مهاجران بودند، افراد دیگر نگرانی بیشتری نسبت به مقولات دیگر مانند رادیکالیسم اسلامی (22 درصد جمعیت رأی گیری اتحادیه اروپا)؛ ظهور ناسیونالیسم و جریان‌های راست افراطی (45، 11 درصد)؛ و اقتصاد (16 درصد) هستند. تنها 15 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا که از حق رأی برخوردارند مهاجران را به عنوان یکی از تهدیدهای مهم در اروپا می‌دانند.

نکته مهم در شرایط حاضر جهت‌گیری رأی دهندگان است؛ به این معنی که رأی دهندگان در حال حاضر آماده حرکت در جهت‌های مختلف هستند؛ بنابراین حتی رویدادهای آخرین لحظه می‌توانند آرایش نهایی پارلمان اروپا را شکل دهند. مؤلفه‌ای مهم که اکنون می تواند سرنوشت این دوره از انتخابات پارلمان اتحادیه را تحت شعاع قرار دهد، رواج پوپولیسم در کشورهای عضو و محبوبیت احزاب «بدبین به اتحادیه اروپا» است. احزاب طرفدار اروپایی در مقابل احزاب راست افراطی طرفدار ملی‌گرایی که از سوی ترامپ نیز مورد حمایت قرار دارند، اکنون در موقعیت حساسی قرار گرفته‌اند. بنابراین نوع عملکرد این احزاب در اقناع مردم و نحوه تعامل آن‌ها با شهروندان آینده اتحادیه را ترسیم خواهد کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس پارلمان اروپا مجتبی خالدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی که در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه داشت، با اشاره به اینکه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی فراتر رفته، اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده و ۳۵ درصد از آنها کاملا ویران شدند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: شهرهای غزه بیش از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند.

به نقل از ایسنا بورل با اشاره به کشته شدن ۲۴۹ تن از نیروهای امدادگر و حدود ۱۰۰ خبرنگار طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و تدابیر موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفظ جان تمامی غیرنظامیان را تضمین کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در واکنش به پرونده‌ای که کشور آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ علیه رژیم صهیونیستی ارائه کرد، در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع کشتارهای جمعی در حق فلسطینی‌ها و بهبود شرایط انسانی در نوار غزه در پیش بگیرد.

۲۸ مارس گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست دوم آفریقای جنوبی، حکمی با تدابیر موقت جدید صادر کرد که در آن از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم و موثر را بدون تاخیر در تضمین تامین کمک‌های بشردوستانه لازم به غزه در پیش بگیرد.

بورل درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا هستند، گفت: این اقدام پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نیز تاکید کرد: اسرائیل باید به قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت که در آن خواسته شده کمک‌های بشردوستانه به شکل کامل به غزه ارسال شوند، پایبند باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898943

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران