Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به دنبال همکاری با پنتاگون برای حل و فصل بحران سیاسی در ونزوئلا است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز گذشته از نماینده اش در آمریکا خواست با مقامات پنتاگون برای همکاری با هدف حصول راه حلی برای بحران سیاسی این کشور منطقه آمریکای لاتین دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوایدو همچنین اعلام کرد که اظهاراتی از سوی چین شنیده که این کشور به اقدامات دیپلماتیک میان اروپا و کشورهای آمریکای لاتین برای مذاکره با هدف حل بحران ونزوئلا خواهد پیوست.
گوایدو چند روز پیش در مصاحبه یک روزنامه ایتالیایی گفته بود که اگر واشنگتن پیشنهاد مداخله نظامی در ونزوئلا را مطرح کند، وی شاید آن را بپذیرد.
در همین حال گوایدو روز گذشته طی گردهمایی در کاراکاس گفت: به کارلوس وسینو نماینده مان در آمریکا اعلام کردم که فورا با مقامات پنتاگون دیدار کند. پیشتر نیز گفته بودیم که از همه منافع در اختیارمان برای اعمال فشار به دولت مادورو استفاده می کنیم.
این اظهارات گوایدو در حالی مطرح شده است که دولت ترامپ بارها اعلام کرده تمامی گزینه در قبال ونزوئلا روی میز است.
به گزارش ایرنا، خوان گوایدو رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا اخیرا تایید کرد که بدنبال بررسی درخواست از آمریکا برای مداخله نظامی با هدف سرنگونی دولت مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا است.
'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا نیز به تازگی عنوان کرد که دولت ترامپ در حال آماده شدن برای استفاده از برخی گزینه ها در راستای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو است.
دولت آمریکا به تلاش هایش برای افزایش سایر فشارهای مالی بر مادورو ادامه می دهد که از جمله «تحریم های ثانویه» علیه شرکت های دیگر کشورهایی است که با ونزوئلا فعالیت تجاری دارند.
این اقدامات همچنین شامل تحریم های بیشتر نفتی خواهد بود.
اروپام**9234**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ونزوئلا آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا

تعداد بازدید : 7 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 62 تصاویری از موشک کروز ضد کشتی ایرانی نصیر با نام تجاری CM 90 که با برد 90 کیلومتر و هدایت راداری فعال توسط قایق‌های تندروی کلاس ذوالفقار در اختیار ونزوئلا استفاده می‌شود، منتشر شده است. تصاویر مربوط به افتتاح و بازدید وزیر دفاع ونزوئلا Vladimir Padrino Lopez از مرکز نگهداری موشک ضد کشتی CM 90 را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم