Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@09:09:35 GMT

تلاش گوایدو برای باز کردن پای پنتاگون به ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۶۲۵۲

تلاش گوایدو برای باز کردن پای پنتاگون به ونزوئلا

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا روز شنبه در اظهاراتی گفت: از فرستاده ویژه‌ام در آمریکا خواسته‌ام تا با مقام‌های پنتاگون دیدار کند تا از این طریق برای یافتن یک راهکار با هدف پایان دادن به بحران سیاسی ونزوئلا همکاری کنیم.

وی در ادامه افزود: اظهاراتی را از مقام‌های چینی دریافت کرده‌ام که نشان می دهد پکن آماده پیوستن به تلاش‌های دیپلماتیک بین کشورهای اروپایی و آمریکایی موسوم به گروه تماس بین‌المللی است تا برای پایان دادن به این بحران همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایت کشورهای غربی از گوایدو موجب تشدید بحران سیاسی ونزوئلا شده است. هفته گذشته گوایدو سعی کرد تا با حمایت تعداد معدودی از فرماندهان ارتش، دولت قانونی و مشروع نیکولاس مادورو را با یک کودتای برنامه ریزی شده سرنگون کند ولی این توطئه با شکست روبرو شده است.

کشورهای غربی خواستار برگزاری انتخابات مجدد در ونزوئلا شده‌اند ولی مادورو تاکنون تسلیم این درخواست و فشارها نشده است.

گوایدو پیش از این در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی نیز گفته است که "شاید از مداخله نظامی آمریکا برای حل و فصل بحران ونزوئلا استقبال کنم."

وی افزود: به فرستاده مان در آمریکا دستور داده‌ام تا هر چه سریعتر با مقام‌های پنتاگون دیدار کرده و یک رابطه مستقیم را با وزارت دفاع آمریکا برقرار کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها گفته است که همه گزینه ها علیه ونزوئلا روی میز است.

فرماندهی جنوبی پنتاگون نیز با انتشار توئیتی اعلام کرده است که حاضر به مذاکره درباره چگونگی حمایت از نقش آینده فرماندهان ارشد ارتش ونزوئلا برای برقراری مجدد نظم قانونی در این کشور است، البته هر وقت که گوایدو درخواست کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی