Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جشنواره غیرحضوری ویرگول در سه بخش تئاتر رادیویی، نمایشنامه نویسی و طرح تئاتر خیابانی از سوی شورای مرکزی مجمع هنر‌های نمایشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.
در این دوره و در بخش نمایش نامه نویسی، ۶ اثر از دانشگاه‌های بندرعباس، کرمانشاه، شاهرود، بابل و مشهد به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت "انگیزه‌های سلبی نهنگ ها" نوشته یاسین نعیمی از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حائز رتبه نخست شده و دانشگاه‌های بابل و کرمانشاه هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
نویسنده این نمایش نامه درباره موضوع اثر خود این گونه توضیح داد: انگیزه‌های سلبی نهنگ‌ها به انگیزه‌هایی اشاره دارد که باعث می‌شود نهنگ‌ها مرگ اکتسابی را انتخاب کنند و ماجرای آدم‌هایی است که بیشتر از سطح معمول فکری هم نسل‌های خود هستند، اما مسیر اشتباهی را انتخاب می‌کنند.
یاسین نعیمی با بیان اینکه این اثر توسط حوزه هنری به زبان فرانسه هم ترجمه شده، ابراز داشت: این نمایش نامه شامل هفت پرده با زمان‌ها و مکان‌های گوناگون است.
وی با اشاره به اینکه تئاتر این نمایش نامه نیز برای شرکت در جشنواره سیمرغ آماده شده، یادآور شد: ۱۱ بازیگر شامل دانشجویان پزشکی و مامایی به همراه گروه چهار نفره موسیقی توانایی خود را بر روی صحنه نشان خواهند داد.
نعیمی افزود: در حالی که پیش از این در دیگر نمایش‌ها توجه کمی نسبت به موسیقی صحنه وجود داشت، حدود ۳۰ دقیقه از این تئاتر به موسیقی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: ساخت موسیقی اثر حدود سه یا چهار ماه زمان برد و قطعه‌هایی به پنج زبان زنده دنیا در این نمایش اجرا می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود. شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.  

کاظم تبار در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: نمایش آلاء در سال ۱۴۰۰ تولید شد که از آن به بعد در سالن اصلی مولوی، جشنواره‌ فتح خرمشهر، جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، سالن قشقایی تئاتر شهر، جشنواره دائجون کره جنوبی به اجرا درآمد و در حال انجام تمرینات نهایی جهت اجرا در تونس هستیم.

آلاء در ادامه افزود: در هر مرحله‌ اجرایی تغییراتی چه در متن، چه در میزانسن و حرکات داشته که این اجرا نیز از این امر مستثنی نبوده است. به طور کل می‌توان گفت این اجرا ۳۰ درصد با اجرای اول آلاء در تالار مولوی تفاوت کرده است. آلاء دعوتنامه‌های مختلفی از شرق آسیا و اروپا نیز دریافت کرده که در حال رایزنی با جشنواره‌های مبدا هستیم.

وی اظهار داشت: البته درباره اجرای تونس باید عرض کنم قرار بود پارسال در این جشنواره حاضر باشیم، اما به دلایلی این اتفاق ممکن نشد تا امسال که مجددا نمایش در این جشنواره پذیرفته شد. البته این اتفاق بدون حمایت‌های کوروش زارعی که برادرانه و دلسوزانه حامی این نمایش بودند و رایزن فرهنگی ایران در تونس، امکان پذیر نبود.

آلاء اظهار داشت: به لحاظ توانمندی تئاتر ایران ظرفیت‌های خوب و نابی دارد که ظرفیت ارائه‌ آن در سراسر دنیا وجود دارد که این امر نیاز حمایت‌های همه جانبه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا توانایی و استعداد‌های ایرانی در سراسر دنیا به منصه‌ ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد