Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - کشاورزان آمریکایی در اعتراض به آخرین تصمیم واشنگتن مبنی بر افزایش تعرفه بر واردات کالا از چین، درباره عواقب جدی افزایش تنش های اقتصادی میان پکن و واشنگتن بر وضعیت حوزه کشاورزی آمریکا هشدار دادند.

به گزارش تارنمای چینی 'چاینا دات او آر جی' نوشته است ، واشنگتن روز جمعه 10 مه (20 اردیبهشت) پس از آن که نتوانست در مذاکرات سطح بالای دو روزه با چین به توافق برسد، تعرفه 200 میلیارد دلار بر کالای وارداتی چین به آمریکا را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انجمن ملی تولید کنندگان گندم ایالات متحده، انجمن سویا آمریکا و انجمن ملی تولید کنندگان ذرت این کشور در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که کشاورزان آمریکا به شدت نگران اقدامات دونالد ترامپ درباره افزایش تعرفه بر کالاهای چین هستند.
بر اساس اظهارات این سه انجمن، این محصولات حدود 171 میلیون هکتار از زمین های کشاورزی آمریکا را تشکیل می دهد.
به گفته رئیس انجمن گندم کاران آمریکا، ' تولید کنندگان گندم در حال حاضر با مشکلات زیادی در آمریکا مواجه هستند و این افزایش تعرفه ها نیز فشار بیشتری بر بازارهای صادراتی وارد خواهند کرد و ارزش چند دهه توسعه بازار را تهدید می کند.'
رئیس انجمن سویا آمریکا نیز دراین باره گفت: افزایش تعرفه ها عواقب جدی بر مزارع و خانواده کشاورزان وارد خواهد ساخت؛ توسعه بازار سویا چین برای ما حدود 40 سال زمان برد و این حدود دو سوم از عمر ما است، بنابراین اگر توافق تجاری صورت نگیرد و تعرفه ها برداشته نشوند، کسانی که برای توسعه بازار تلاش کردند ممکن است نتیجه آن را در طول عمر خود مشاهده نکنند.
چین بارها تاکید کرده است که افزایش تعرفه ها راه حل این مشکل نیست و تنها راه صحیح پیش رو، همکاری و مشورت توام با احترام با توجه به نگرانی های اصلی یکدیگر است.
اما ترامپ بدون در نظر گرفتن این مسائل، دستور داده است که روند افزایش تعرفه ها بر تمام کالاهای باقیمانده وارداتی از چین به ارزش حدود 200 میلیارد دلار را نیز آغاز کنند.
**آساق**9470**1104**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است، گفت: این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را داراست.

حاتمی زاده با اشاره به ذائفه‌ی ایرانیها، نان را پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و افزود: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی‌ها است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان یزد بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: این سازمان با برنامه ریزی‌های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید، گام‌های بسیار مهم و موثری برداشته است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • زمستان معتدل و کوتاه، بلای جان گندمزارها
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری