Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري البرز گفت: 6 هزار و 700 ميليارد ريال طي سال گذشته دراين استان سرمايه گذاري داخلي جذب شده است.

مهدي طوسي روز يکشنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: اين ميزان سرمايه گذاري در بخش هاي صنعت ، کشاورزي و گردشگري صورت گرفته
است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: براي افزايش رشد اقتصادي و ايجاد اشتغال جديد متناسب با رشد جمعيت و مهاجران متقاضي کار در استان البرز نيازمند تلاش بيشتري دراين زمينه هستيم.
طوسي گفت: با دستور استاندارالبرز و به منظور تسهيل و تسريع سرمايه گذاري بيشتر در اين استان شيوه نامه ويژه اي براي اولين بار در کشور تدوين شده که به محض تکميل به مرحله اجرا درمي آيد.
مدير کل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري البرز خاطرنشان کرد: با تکميل اين شيوه نامه فرآيند سرمايه گذاري از مرحله صفر يعني ثبت تقاضا ، بررسي از سوي دستگاه اجرايي مربوطه ، استعلامات و اعلام نتيجه نهايي طبق جدول زماني خاصي تعريف شده و روند اجرايي آن نيز ازطريق سامانه جامع نظارت خواهد شد.
وي تاکيد کرد: حمايت هاي لازم پس از اجراي طرح در حوزه سرمايه گذاري داخلي و خارجي دراين شيوه نامه ديده شده است.
طوسي گفت: براي تحقق اين مهم و تسهيل کسب و کار، افزايش سرمايه گذاري ، فرصت درنگ نيست بنابراين تمام دستگاه ها بايد با تمام قوا ورود کنند تا از آسيب توليد جلوگيري و رونق آن تحقق يابد.
وي ادامه داد: اکنون براي رونق توليد و اشتغالزايي که شکوفايي اقتصادي را به همراه دارد راهي جز ورود بخش خصوصي به عرصه توليد خدمات را نداريم که دراين مسير نيازمند تسهيل و حمايت از سرمايه گذاران هستيم.
* جذب سرمايه گذاري خارجي 202 ميليون دلاري درالبرز
مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري البرز با اشاره به جذب سرمايه گذ اري خارجي 202 ميليون دلاري دراين استان طي سال گذشته افزود: اين سرمايه گذ اري ها ازسوي کشورهاي انگلستان، سوئيس، ترکيه ،چين ،ايتاليا و آلمان صورت گرفته است.
وي ادامه داد: با اين ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي مصوب شده دراستان البرز 11طرح در حوزه هاي مختلف از جمله دارويي و برق خورشيدي داشتيم که نويد بخش مسيري پر رونق در عرصه توليد استان است.
طوسي اضافه کرد: اکنون 35 شرکت سرمايه گذاري خارجي فعال دراستان البرز درشهرستان هاي نظرآباد، ساوجبلاغ ، کرج و اشتهارد وجود دارند که دراين مسير پر رونق هرچه بيشتر توان اقتصادي استان را همراهي مي کنند.
وي با اشاره به ظرفيت هاي حوزه صنعت البرز گفت: وجود 10 شهرک صنعتي فعال با سه هزار و 500 واحد توليدي ، بيش از 100 هزار واحد صنفي و 150 برند ملي توليدي در اين استان ظرفيت هاي قابل توجهي براي بهبود هرچه بيشتر حوزه اقتصاد به شمارمي رود.
طوسي اظهار داشت: در بخش کشاورزي نيز البرز داراي 68 هزار هکتار اراضي کشاورزي ،15 هزار و 265 هکتار جنگل ، 373هزار و 667هکتار مرتع است .
وي خاطرنشان کرد: فرودگاه پيام ، منطقه ويژه اقتصادي پيام ، وجود فرودگاه آموزشي و تخصصي ،فعاليت 147 شرکت دانش بنيان ، قرار گرفتن استان البرز به عنوان چهارمين استان کشور در حوزه فعاليت استارت آپ ها از ديگر ظرفيت هاي حوزه حمل و نقل ، فناوري البرز هستند.
مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استان البرز گفت: ازظرفيت هاي گردشگري اين استان شامل وجود 17 منطقه نمونه گردشگري، وجود تپه هفت هزار ساله ازبکي ، محور چالوس و جاذبه هاي گردشگري طالقان و نظرابان نيز نبايد غافل شد.
8029/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی با اشاره به تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری صنعتی در سال گذشته در استان گفت: این میزان سرمایه گذاری ۲.۱ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: با این سرمایه گذاری پارسال ۱۹۴ واحد راه اندازی شده و به مرحله بهره برداری رسیدند که با بهرداری از آنها زمینه اشتغال برای نزدیک به ۱۱ هزار نفر در استان فراهم شد.

سرتیپی اظهارکرد: میزان اشتغال این واحدها در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰ درصد و تعداد پروانه های بهره برداری هم در این مدت، پنج درصد افزایش یافته است.

وی گفت: پارسال همچنین نزدیک به یکهزارو ۲۰۰ جواز تأسیس در استان صادر شد که ۱۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این واحدها ۴۳۵ هزار میلیارد ریال بوده که با راه اندازی آنها ۲۹ هزار نفر مشغول کار خواهند شد.

دو هزارو ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی درحال فعالیت است که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

 

دیگر خبرها

  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • کشف دو خودروی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در البرز
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ (+جدول)
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی