Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:20:48 GMT

اتهامات واهی رژیم آل خلیفه به بزرگ ترین مرجع شیعه بحرین

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۷۸۰۳

اتهامات واهی رژیم آل خلیفه به بزرگ ترین مرجع شیعه بحرین

تهران- ایرنا- وزارت کشور بحرین دیشب (شنبه) با صدور بیانیه ای آیت الله 'عبد الله الغریفی' بزرگ ترین مرجع شیعه این کشور را با وارد کردن اتهامات واهی به جانبداری از اقدامات تروریستی متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، این وزارتخانه در بیانیه خود مدعی شد که (آیت الله) الغریفی در منبرها و وعظ های خود نه تنها نشانه ای از محکومیت اقدامات تروریستی به گوش نمی رسد که در آن مواضع منعطف و جانبداری از تروریسم نیز دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت کشور بحرین بدون اشاره به اقدامات ضدانسانی ماموران آل خلیفه در برخورد با مردم و علمای بحرین در سال های اخیر، مدعی شده، در اثر اقدامات تروریستی 22 پلیس بحرین کشته و 4 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند و صداهای جانبدارانه که مخالفت با قانون را توجیه و به مقتضیات منافع ملی پایبند نیستند و از هویت ملی و عربی حفاظت نمی کنند، جایی در چشم اندازهای آینده ملی ما ندارند.
وزارت کشور بحرین در این بیانیه بدون اشاره به پایمال شدن حقوق مردم بحرین از سوی رژیم آل خلیفه در سال های متمادی ادعا کرده، اکنون در منطقه کشمکش هایی از جمله قرار گرفتن گروه حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران در لیست گروه های تروریستی وجود دارد و هرکس که از افکار این سازمان ها حمایت کند، باید پاسخگو باشد، چرا که این اقدام به مثابه ترویج چنین سازمان هایی به شمار می آید و به منافع عالی کشور و منافع ملی خدشه وارد می کند.
بحرین به تازگی شاهد انتقادات و مخالفت‌های پی در پی در خصوص دیدار روز چهارشنبه نمایندگان پارلمان بحرین با آیت الله الغریفی بود؛ این شخصیت دینی بحرین در ابتدای ماه می (اردیبهشت - خرداد) نیز با 'خلیفه بن سلمان آل خلیفه' نخست وزیر این کشور هم دیدار داشت.
نخست وزیر بحرین در دیدار با آیت الله الغریفی در منزلش گفت: جامعه تا ابد الدهر با هرگونه تلاش برای تفرقه و اختلاف مقابله خواهد کرد.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
ماموران رژیم آل خلیفه به دنبال ناآرامی‌های بحرین تاکنون موجب شهادت ده ها بحرینی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شده اند. رژیم آل خلیفه همچنین طی سال های اخیر صدها بحرینی را با وارد کردن اتهامات واهی سلب تابعیت کرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
خاورم**3224*1275

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بحرين رژيم آل خليفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز‌گر اصلاحات بزرگ

آیت‌الله العظمی بروجردی در آن غوغای سیاست‌ورزی سال‌های قبل و بعد‌ از حکومت رضاخانی و سختی‌ها و تلخی‌هایی که با رحلت مرحوم شیخ عبدالکریم حایری یزدی، دامن حوز‌ه علمیه قم را گرفته بود سه اثر شاخص را علی‌رقم جو زمانه تثبیت نمود که نشان از نهاد آرام و فکور او در آن ناآرامی‌ها داشت.

به احیای حوزه‌ علمیه قم پرداخت و آن را به عنوان نهادی دینی- مردمی، معرفی و تثبیت کرد.

حوزه را هم از گزند افراطیون و کج‌اندیشانِ درون و هم از خطرات سیاست و حوادث بیرون مصون داشت.

دومین اثر که مکمل اثر نخستین است، کادر سازی و فراهم ساختن  زمینه حضور عالمان برجسته در بلاد مختلف داخل و خارج کشور و همچنین تشویق دیگر بزرگان برای نوشتن رساله‌های عملیه بود.

به‌طوری که در آن تاریخ پر‌آشوب هیچ ردپایی از بی‌تدبیری، تحکّم و آفت سیاست زدگی در روش آقای بروجردی نمی‌یابید.

سومین اثر که می‌شود آن را از همه مهم‌تر دانست اوضاع کشور و جامعه را آرام نگه داشته و به دلیل رابطه تعریف شده‌ای که با حکومت از خود بروز داده بود در بین مردم و در چشم حاکمان بخصوص شخص شاه محبوب و مقتدر بود.

آیت‌‌الله العظمی بروجردی پیر فرزانه‌ای‌ بود که با چشم تیزبین خود عوارضی که در اثر کورفهمی ممکن بود دامن‌گیر مرجعیت و جامعه بشود را به‌ درستی کشف می‌کرد و هشدار می‌داد .

آن‌چنان که تو گوئی در خشت خام و جام جم، نتایج سهمگین بد فهمی‌ها و کج‌اندیشی‌ها را با چشم خود قبل از وقوع حوادث می‌بیند.

مقایسه عملکرد او در دور‌ه‌های مختلف، انسانِ منصفِ کنجکاو را متوجه می‌کند که تصفیه خانه دستگاه فکری آن مرد‌ بزرگ که در نهانخانه روح بلند و ضمیر الهی او ریشه داشت آغازگر اصلاحات بزرگ اجتماعی و سیاسی بود و در آن دوران چون جنینی رشد و بالندگی پیدا کرد تا اینکه در مسیر نهائی خود این‌چنین و در قالب نهضت خمینی‌کبیر و انقلاب اسلامی و بینشی نوین پا به عرصه نهاد.

امروز با گذشت بیش‌از نیم قرن از رحلت ایشان، در می‌یابیم که آیت‌الله العظمی بروجردی خدا را برای جهانی می‌خواست که عاری از خشونت و ستم باشد. خدایی که در سایه دین او خلق در امان باشند و احساس رفاه و برادری و برابری نمایند.

آیت‌الله‌ العظمی بروجردی همواره برای اصلاح امور دین و دنیای مردم فریاد می‌زد و هم‌سنگ اعتقاد به خدا، احترام به انسانیت و آزادی را پایه و مایه هر حرکت و جوهر هر نتیجه‌ای می‌دانست که بدون آن هر حاصلی گذرا، موقت و بی ارزش خواهد بود.

آن مرجع شایسته، چون اجداد طاهرینش بر اساس آیه شریفه؛ "ولقد کرمنا بنی‌آدم" آزادی را و کرامت را مشیت و خواسته‌ ابدی می‌دانستند که در تقدیر ازل تا به ابد برای انسان نگاشته شده‌ است.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • ببینید | آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • شگفتی بزرگ در آسیا: افغانستان صعود کرد
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • تیم ملی فوتسال ایران با سوپر استارش نتوانسته نتایج قاطعش را تکرار کند
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین