Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:23:34 GMT

سالمندی در آستارا رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۰۸۳

سالمندی در آستارا رو به افزایش است

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: 44 درصد جمعیت این شهرستان 30 تا 59 سال دارند و با توجه به سرعت روند پیری، برای تامین سلامت عمومی باید برنامه ریزی شود.

نظام عباسی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار گفت: جامعه سالمند نیازمند مراقبت ویژه و توجه مسئولان است و سالمندان با مراجعه به مراکز و خانه های بهداشت، از خدمات رایگان سنجش فشار ، قند خون و غربالگری بیماری های قلبی و عروقی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ارزیابی تکامل، تغذیه، واکسیناسیون، معاینات بالینی، مراقبت دهان و دندان، بینایی کودکان زیر پنج سال برای جداسازی کودکان سالم از مستعد بیماری، در پایگاه ها و خانه های بهداشت صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: در مرکز بهداشت شهید محمدزاده آستارا آموزش پرهیز از تک فرزندی و پیشگیری از ناباروری ارائه می شود و به زوج های فاقد گواهی شرکت در کلاس، مجوز عقد صادر نخواهد شد و در سال گذشته 750 زوج، مجوز عقد دریافت کردند.
عباسی گفت: هر مادر باردار جهت دریافت خدمات به مرکز بهداشت منطقه خود مراجعه کند و زایمان ایمن زیر نظر ماما در مرکز بهداشت شهید محمدزاده به صورت رایگان آموزش داده می شود و بانوان از ماه پنجم بارداری در این کلاس ها شرکت کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: یکی از روش های کاهش درد زایمان طبیعی بهره گیری از آب درمانی است و به همین منظور دو دستگاه وان و دو دستگاه جکوزی در دو اتاق زایمان بیمارستان آستارا برای ترویج زایمان طبیعی راه اندازی شد.
شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، یک مرکز درمانی در لوندویل، 23 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی فعالیت می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جمعيت گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا معارفه شد.

«امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارگاه شهید آوینی به طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار در حوزه‌های قرآنی، نمایشی، هنرهای تجسمی و کانون‌های مساجد با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی صرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مربوط به این طرح از ۲۰ فروردین هم زمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی در گیلان آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه پیدا خواهد کرد افزود: مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی نقش آفرین هستند و از ادارت ارشاد شهرستان‌ها انتظار داریم طرح‌های فرهنگی خود را به دبیرخانه این قرارگاه در استان ارائه دهند.

طاهری از برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در مناطق شرق، غرب و مرکز استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و مسؤولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان ضمن تاکید بر نظارت دقیق به آثار نمایشی آستارا، صدور مجوز به این آثار هنری را مشروط به رعایت ضوابط و مقررات فرهنگی و اسلامی ذکر کرد.

موقعیت فرهنگی آستارا با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار آستارا نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان آستارا اظهار کرد: موقعیت فرهنگی این شهرستان با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست زیرا آستارا به جهت موقعیت مرزی به صورت مستقیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد.

شهاب‌زاده افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا بعد از گذشت ۲۰ سال از عمر آن، باید در اولویت قرار بگیرد و انتظار داریم‌اعتبارات خوبی برای پیشبرد آن اختصاص یابد تا به دغدغه هنرمندان در این راستا جامه عمل پوشانده شود.

گفتنی است، در این جلسه از زحمات «بهرام خوشحال» قدردانی و «زهرا ناصری» به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معرفی شد.

کد خبر 6085932

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد